l1
l2


yf sfdd

 

Ogier győzelemmel mutatkozott be az M-Sportnál

Január 22.
Első versenyén megszerezte első világbajnoki futamgyőzelmét, Sebastien Ogier végül meggyőző fölénnyel nyerte a szezonnyitó Monte Carlo Rallye-t, a második helyre a visszatérő Toyotával Jari-Matti Latvala érkezett, a dobogó harmadik fokára Ott Tanak állhatott fel.


Sebastien Ogier

Annak ellenére, hogy vasárnap már csak négy gyorsasági szerepelt a programban és a TOP 10-es mezőny nagyjából már stabilizálta helyét a befejező napra, maradt még izgalom a hajrára is. A körülmények semmivel sem lettek könnyebbek vasárnapra, viszont a táv csökkent, mivel a szervezők a nézők miatt törölték az utolsó előtti szakaszt a programból.

Mivel az élmezőny tagjai vasárnap már leginkább pozíciójuk megtartására törekedtek, megnyílt a tér a negyedik helyért csatázó Craig Breen és Dani Sordó előtt, hogy még inkább magukra irányítsák a figyelmet. A szakasz Dani Sordo sikerével zárult, de Breen ezek után is megtartotta negyedik helyét. Bajba került viszont a napot az abszolút második helyről kezdő Ott Tanak, aki kora reggel a Fiesta motorproblémájával szembesült, ami nem sok jót vetített előre Tanak számára.

A nap második szakaszán a Citroen C3 WRC is feliratkozott a szakasz győztesek listájára, az eddig viszonylag halvány teljesítményt nyújtó Stephane Lefebvre jóvoltából, Kris Meeke ugyanis már nem lehetett ott a reggeli rajtnál. Az észak-ír pilóta a szombati esti záró szakaszt követő etapon szenvedett közúti balesetet, ami azt is jelentette, hogy számára véget ért a verseny, mivel vasárnap már nem volt lehetőség a Super Rally-val visszatérni a versenybe.

Lefebvre mögött Dani Sordó következett a szakaszon a második helyen, ezzel pedig az összetettben ismét helyet cserélt Breennel. Az első két gyorsasági szakasz között Tanak megpróbálta orvosolni a műszaki hibát, azonban 5 perc késés ellenére sem sikerült megjavítani az autót, így az 50 másodperces büntetés mellett még másfél perc hátrányt is összeszedett, így kénytelen volt átadni a második helyet Jari-Matti Latvalának.

A nap harmadik szakaszának törlése miatt már csak egyetlen gyorsasági, az extra pontokat adó Power Stage maradt hátra, az élen pedig Sebastien Ogier már több mint kétperces előnnyel várhatta a rajtot. Tanak a végére rendbe rakta a Fiestát, azonban több mint fél percet kellett volna ledolgoznia Latvalával szemben, ami az idei Montén egyáltalán nem tűnt lehetetlen küldetésnek. Olyannyira, hogy az erejét erre a pályára tartogató Thierry Neuville űridővel nyerte meg a záró szakaszt, a másodikként célba érő Stephane Lefebvre is több mint fél perc hátrányt könyvelhetett el, Sebastien Ogier pedig majd két perccel rosszabb időt produkált. Latvala azonban remekül őrizte előnyét, sőt egy kicsit még tett is hozzá a célig, így az első három sorrendje már nem változott, Sebastien Ogier pályafutása első M-Sport-os versenyén megszerezte a futamgyőzelmet a Fiesta WRC-vel, amire Malcolm Wilson csapata a 2012-es Wales Rally óta vár újra.

"Bíztunk benne, de nem számítottunk rá hogy sikerülni fog." - vallotta be Ogier a célban. "Mindig nagyon jó érzés a dobogó legfelső fokán állni Monacóban, de az idei Montén eddigi pályafutásom egyik, ha nem a legnagyobb kihívásával találtam magam szembe. Olykor nagyon durva körülmények között kellett helyt állnunk, új autóval, új csapatban, ez tényleg hihetetlen. Alig egy hónapja csatlakoztunk a csapathoz, eddig alig néhány napot tudtunk tesztelni az autóval. Persze tudtuk, hogy ezen a versenyen bármi megtörténhet, de úgy éreztem, hosszabb felkészülésre lett volna szükségünk ahhoz, hogy a győzelemért tudjunk harcolni. Nagyon boldog vagyok, hogy mégis felállhattam a dobogó legfelső fokára, és nagyon nagy öröm, hogy sikerült a csapatot is boldoggá tenni, igazán megérdemelték a sikert. Soha nem tudtunk volna itt nyerni, ha nem kapunk a csapattól egy ilyen jó autót, úgyhogy ezúton is köszönöm és gratulálok nekik."

Legalább ennyire boldog volt ezúttal a verseny második helyezettje, Jari-Matti Latvala aki, a hosszú szünet után visszatérő Toyotát repítette a dobogó második fokára. "Ez egyszerűen varázslatos." - mondta boldogan Latvala. "Elképesztő hogy, az első versenyünkön a második helyen végeztünk. Nagyon hálás vagyok a csapatnak, köszönöm a munkájukat!"

Ott Tanak, összességében elégedett volt a harmadik hellyel, hiszen neki köszönhetően az M-Sport nemcsak a győzelemmel büszkélkedhet, hanem a harmadik hellyel két helyet sajátítottak ki a dobogón, de az észt fiú azért sajnálta a verseny végén történteket és az elvesztegetett második helyet.

A hétvége legkomolyabb csatáját Dani Sordó és Craig Breen vívta a negyedik-ötödik helyen, amely végül a spanyol sikerét hozta, de Breen-nek sincs oka a panaszra, hiszen a tavalyi autóval a legjobb Citroenesként érkezett célba az ötödik helyen. Elfyn Evans parádés szombati teljesítménye után vasárnap is remek formában autózott, ez azonban már csak arra volt elég, hogy megőrizze hatodik helyét, ami remek eredmény, főleg az M-Sport számára, hiszen három autót delegáltak az első hatba.

A WRC2-ben Andreas Mikkelsen az első pillanattól az utolsóig uralta a mezőnyt, másodikként csapattársa, Jan Kopecky érkezett célba, azonban Bryan Bouffier jóvoltából az M-Sport itt is szerzett egy dobogós helyet.

A Monte Carlo Rally végeredménye:
1. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC 4:00:03.6
2. J.M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +2:15.0
3. Ott Tanak/M. Jarveoja, Ford Fiesta WRC +2:57.8
4. Dani Sordo/Marc Martí, Hyundai i20 Coupe WRC +3:35.8
5. Craig Breen/Scott Martin, Citroen DS3 WRC +3:47.8
6. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +6:45.0
7. A. Mikkelsen/Anders Jager, Skoda Fabia R5 +9:32.7
8. Jan Kopecky/Pavel Dresler, Skoda Fabia R5 +12:58.1
9. S. Lefebvre/Gabin Moreau, Citroen C3 WRC +14:43.8
10. Bryan Bouffier/Denis Giraudet, Skoda Fabia R5 +16:09.4...

Fri