l1
l2


yf sfdd

 

Csak Montés botlás, vagy sötétben tapogatózik a Citroen!?

Január 28.
Nem kérdés, hogy a gyári csapatok közül a Citroen kezdte a leggyengébben a 2017-es szezont, ami sokakban, így az Autosport magazin újságírójában, David Evans-ben is felvetette a kérdést, hogy csak egy sima Montés kisiklásról vagy az akár az egész szezonra kiható problémáról lehet szó?

Mint ismert, a franciák tavaly csonka szezont teljesítettek csak, annak érdekében, hogy így még több energiát képesek belefektetni a legújabb generációs WRC-jük fejlesztésébe. Beleadtak mindent a C3-ba, az autót orrba-szájba tesztelték - még a WTCC-s csapatukat is felszámoltak, hogy minden erejükkel a 2017-es szezonra készüljenek, ennek azonban halvány jelei sem köszöntek vissza a szezon első versenyén. Úgy tűnik elégedettek voltak az elért eredményekkel, hiszen a győzelemhez vezető út tálcán kínált lehetőségével, hiszen nem csaptak le a hirtelen csapat nélkül maradt Sebastien Ogier-re, akit ellenfelei megszorongatni sem tudtak az elmúlt 4 évben.  

Ők is tudták, hogy a Monte első számú esélyese akkor is Sebastien Ogier, ha idén új csapathoz szerződött, 39 futamgyőzelmével és 4 világbajnoki címével, kár lenne szembeállítani csapatuk első számú favoritját, Kris Meeke-t, aki mindössze három futamgyőzelemmel büszkélkedhet. Nyilván azért titkon bíztak abban, hogy Meeke képes lesz megszorongatni Ogier-t, de azért az is biztos, hogy a nem a második helyre utaznak. Az első eredmény azonban kiábrándító, a C3-assal Meeke és Lefebvre is bajba került, míg Craig Breen a 2011-es alapokon fekvő DS3-assal megcsípte a Monte összetettbeli ötödik helyét.

Pedig a Monte a Citroen versenye, mindig jól ment nekik itt. A Xsara WRC Sebastien Loeb-bel a 2002-es bemutatkozásán elsőként teljesítette a távot, bár a felügyelőtestület egy kerékcsere miatt megfosztotta őket a győzelemtől. Később a C4-es első Montéján Loeb és Sordó kettős győzelemmel ajándékozta meg a Citorent, majd Loeb a DS3 első Montéján is magabiztosan verte a mezőnyt, de ezeknek az időknek Loeb visszavonulásával már vége a Citroen pedig azóta sem találja az utat, ami visszavezethetne a csúcsra.

A várva várt visszatéréskor, Kris Meeke a csütörtöki nyitónapon még életben tartotta a csapat reményeit, pénteken aztán egy buta hiba miatt hamar megpecsételődött a sorsa. Szombaton ugyan visszaállt, de sok öröme ebben sem volt, jobbára a középmezőnyben autózott, majd a nap végén etapon balesetet szenvedett és vége lett a dalnak.

A pálya széléről is látszott, hogy valami nincs rendben az autóval, egészen másképp viselkedett a Fordnál, a Neuville-nél és a Toyotánál is. Elnézve a C3-at a gyorsasági szakaszokon a riválisok sem azt kapták, amire számítottak és úgy tűnik ezt cseppet sem bánták ezúttal. "Olyan mintha a tavalyi túraautójukat hozták volna el a WTCC-ről. " - jegyezte meg a konkurencia.

Természetesen a csapatfőnök, Yves Matton is csalódott: "Jobb eredményekre számítottunk erről a versenyről." Van azért ok reménykedni is, hiszen a fiatal Lefebvre a verseny végére ráérzett valamire, vasárnap megszerezte az autó első szakaszgyőzelmét, az extra pontokat adó Power Stage-en pedig második lett.

Valamint nem lehet elégszer hangsúlyozni, a Monte egészen más, mint bármelyik másik verseny a naptárban, az idei kiadás pedig a szokásosnál is sokkal, de sokkal nehezebb körülmények között zajlott. A Citroen mentségére szóljon, hogy két napos versenyre felkészítő tesztjükön csak száraz utakon autóztak, amelyből a versenyen nem sok volt

"Tesztelhetünk, tesztelhetünk, de tanulni igazán csak a versenyen lehet és a Montén mi most rengeteget tanultunk." - mondta Meeke. "Továbbra is rendkívül izgatottan várom a folytatást. Voltak aszfaltos tesztjeink a verseny előtt, de csak száraz körülmények között, a versenyen pedig inkább havas és jeges utakkal találkoztunk. Svédországban már rendben leszünk, ezek a dolgok cseppet sem vetnek vissza."

Fri