l1
l2


yf sfdd

 

Különleges rendszám Ogiernek - nemsokára gyári csapatban?

Január 31.
Sokan nagy lelkesedéssel fogadták Ogier bátornak tűnő lépését, hogy az M-Sporthoz igazolt erre az évre a VW kiszállása után. A svédországi versenytől kezdve a WRT1 rendszám díszeleghet az autóján, és az is lehet, hogy nemsokára újra gyári csapatban versenyezhet, amihez még csapatot sem kellene váltania.

Malcolm Wilson Ogierrel lehet, hogy jackpotot szakított. A négyszeres világbajnok francia az M-Sport 2012-es brit verseny óta tartó nyeretlenségi sorozatát szakította meg az idénynyitó Monte Carlo Rally megnyerésével. Ezen kívül a sajtóérdeklődés is rég nem látott szinten van a csapat körül, ami egyáltalán nem tesz rosszat az esetleges jövőbeni szponzorok keresésekor. A nagy felhajtást akarta kihasználni Skócia legrégebbi Ford kereskedése, a W R Tullock and Sons Limited, és felajánlotta a tulajdonos-alapító Warren R Tullock monogramját jegyző WRT1 és WRT2 rendszámot az M-Sportnak.

A Monte Carlo-i versenyen még csak egy 1-es szerepelt a rendszám helyén Ogier kocsiján, ugyanis Franciaországban az autók ideiglenesen forgalomba helyezésre kerülnek és a rajtszámuk lesz a rendszámuk is, viszont Svédországban már WRT1 fog Ogier autóján szerepelni – és WRT2 Tanakén.

"Nagy rali rajongók vagyunk édesapámmal, és azt gondoltuk, hogy egy szép lehetőség lenne ha az M-Sport ezzel is tudná mutatni a státuszát, hogy ez egy világbajnoki csapat (World Rally Team)" - mondta Warren R Tullock aki a hosszú évek óta használt rendszámáról mond le legalább erre az évre. A megállapodás szerint amennyiben Ogier a szezon végén elhagyja az angolokat, akkor a rendszámok visszakerülnek a régi tulajhoz.

Viszont Ogier maradásának nagyban kedvezne, ha egy gyári csapatban versenyezhetne, amire már ebben az évben esély mutatkozik. A Ford Performance vezetője, Dave Pericak jelen volt a versenyen a francia Alpokban, és nagyon lelkes volt attól, amit látott.

Persze Ogier győzelmével és azzal, hogy mind a három Fiesta igen ütőképesnek látszott a versenyen, nem is alakulhatott volna jobban ez a látogatás. "Ez életem első látogatása egy rali vb futamon, és szenzációs, amit látok."

Perciak már ismerte korábbról az M-Sportot, Ken Block rallycross Focusát is az M-Sport fejlesztette és építette a Ford Performance megbízásából, így indirekt élvezte Malcolm Wilson a Ford támogatását, de a jövőben lehet, hogy komolyabbra fordul a dolog, és újra gyári csapatként építheti a Fordokat az M-Sport. Ezt a lehetőséget nem próbálta cáfolni Pericak: "Meglátjuk mi lesz. Malcolm Wilson hihetetlen jó munkát végez, most le kell ülnünk, és meg kell beszéljük, hogy milyen formában fogunk együtt dolgozni."

Ha visszatérne a Ford - hivatalosan, az nem csak Malcolm Wilson arcára ragasztaná még jobban a Monte Carlo-i célban letörölhetetlennek tűnő mosolyt, hanem talán a WRT1-es rendszámot is a csapatnál tarthatná.

VAdam