l1
l2


 

yf sfdd

 

Idén még Forddal készülnek a Toyota juniorok

Február 3.
A Toyota Gazoo Racing nemcsak a világbajnokságot kezdte meg nagy lendülettel az idén, hanem a feltörekvő fiatalok számára is megadja a bizonyítás lehetőségét a finn bajnokságban. A bemutatkozásra az Arctic ralin került sor, ahol Takamoto Katsuta és Hiroki Arai egy-egy Fiesta R5-szállt harcba egy japán hölgy pedig Jarkko Nikarának diktálta az itinert.

A tizennégy idei futamból egyet már le is tudtak a Toyota Gazoo Racing fiataljai - Takamoto Katsuta és Hiroki Arai az Arctic ralin egy-egy Ford Fiesta R5-össel kezdhették meg az idei szezont északon. A futam eddigi jellemzői közé tartozott a -35 fok körüli hőmérséklet, most azonban csak kicsivel esett nulla fok alá, de mindezek ellenére kiváló havas pályákat produkált a verseny.

Mindkét versenyző szerencsésen befejezte a kiírt tíz darab gyorsasági szakaszt, de Takamoto és navigátora, Marko Salminen 18 percet veszítettek, miután a nyitónapon beragadtak egy hófalba. Nagy nehezen visszakeveredtek a pályára, végül pedig az összetettbeli 20. helynek örülhettek. Hasonlóan a hófal fogságába került Hiroki is társával, Glenn Macneall-lel, azonban ők csak öt percet hagytak ott, így sikeresen beverekedték magukat a top10-be.

A két japán versenyző mellett még egy honfitárs van bejegyezve a finn bajnokságban Sayaka Adachi személyében, mint navigátor. Ő Jarkko Nikara oldalán bizonyíthat az idei szezonban egy Subaru Impreza WRX-ben, akik egészen végig dobogóra esélyesek voltak, azonban differenciál-gondok miatt végül csak a negyedik pozíciónak örülhettek.

Takamoto Katsuta: "Nagyon köszönjük a nézők a segítségét, hogy kiszabadítottak a hóból minket. Sajnos a következő szakaszon a motorral adódtak problémáink, így a tervezettnél lassabban tudtunk csak végigmenni. A lényegen azonban ez nem változtat: nagyon sok jó és hasznos tapasztalatot szerezhettem hóban. Navigátorommal kiválóan tudtunk együtt dolgozni, és örülök annak, hogy sikeresen célbaérhettünk."

Hiroki Arai: "Nem tagadom, beletelt egy kis időbe, amíg fel tudtam venni a havas pályák ritmusát. Az első szakasz után rögtön módosítottunk a beállításokon, ami már jobban tetszett. Az egyetlen probléma ezt követően az utolsó szakaszon ütött be – a hófúvásokkal nagyon sok hó került a kanyarokba, így a levágásokkal akadtak gondok. A végén be is néztem, bentragadtam a falban, és a nézők szedtek ki minket. Ez a rali kiváló alkalom volt arra, hogy igazi képet kapjak a havas autózásról, és most már izgatottan várom a többi rajtot."

Sayaka Adachi: "Jarkko egy nagyon gyors versenyző, és az eddigi tapasztalatai meg is látszódtak a hétvégi pályákon. Nagyon sok mindent tanultam tőle, élveztem a versenyt. Ez volt az első futamom hóban ilyen nagy sebességgel. Van még mit fejlesztenem navigátori téren, de úgy gondolom, jó úton haladok, egy kiváló sofőrrel."

Jarkko Nikara: "Sayaka először ült mellettem, így ez volt az első alkalom, hogy angol itinerből vezettem. Azt gondoltam, nehezebb lesz hozzászokni, de pár perc után már simán vettem a kanyarokat, nem okoztak gondot az úgymond idegen szavak."

Jouni Ampuja (TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program insturktora):
"A papíron látható eredmények nem igazán tükrözik a valós teljesítményünket. Az ismeretlen körülmények ellenére versenyzőink kiválóan vették az akadályokat - Takamoto és Hiroki is ügyesen szelte a kanyarokat. Megfordultak ugyan a hófalban és az út mentén a srácok, de ez nem feltétlen negatívum az esetükben, hanem inkább hasznos tapasztalat, melyet szeretnének elkerülni a jövőben. Hiroki az utolsó szakaszig az ötödik helyre volt esélyes, és pontosan ezt az eredményt húzta keresztül egy hófal. Nagyon bíztató a csapatunk, izgatottan várjuk a folytatást."

A folytatásban:
A fiatalok számára a következő állomása a svéd világbajnoki futam lesz február 9-12. között. Az Arctic ralival éppen erre a viadalra szeretett volna felkészülni Takamoto és Hiroki. Sayaka ebből a körből kimarad - ő a finn bajnokság következő versenyére készülhet (Vaakuna Rally,február 17-18.).

Az Artic Lapland Rally végeredménye:
1 Teemu Asunmaa/Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5) 2h:06.56.4
2 Juha Salo/Jarno Ottman (Peugeot 208 T16 R5) +7.7
3 Jussi Vainionpaa/Mika Juntunen (Citroen DS3 R5) +3.03.1
4 Jarkko Nikara/Sayaka Adachi (Subaru Impreza WRX) +3.21.6
5 Tomi Tukiainen/Mikko Pohjanharju (Ford Fiesta S2000) +3.31.3
- - - - - -
10 Hiroki Arai/Glenn Macneall (Ford Fiesta R5) +7.11.3
20 Takamoto Katsuta/Marko Salminen (Ford Fiesta R5) +27.56.0

Lara