l1
l2


 

yf sfdd

 

Az M-Sport folytatná a sikersztorit

Február 5.
Győzelemben bízva küldi autóit harcba az M-Sport a híres havas futamon. A szezonnyitó sikerén felbuzdulva Malcolm Wilson bandája nem szívesen adná alább dobogós helyeknél - titkon pedig reméli, hogy Sebastien Ogier a világbajnokság második állomásán is dominálhat.

A nyitó körben bebizonyosodott legújabb generációs Fiesta WRC teljesítménye ezúttal sem csökken – sőt, a győzelemből kiindulva még nagyobb lelkesedéssel utaznak az M-Sportosok Karlstadba. Két különböző öt napos vizsgálatot követően a cumbriaiak úgy érzik, a lehető legjobban felkészültek a havas körülményekre, illetve a murvára is, ha az időjárás mégis az enyhébbik felét mutatná február második hétvégéjén. Lényegében a svéd rali különös jelentőséggel bír a kék ovál életében – ha a nevezési listát megnézzük, most is annak körülbelül 50%-át különböző kategóriájú Fiesták teszik ki.

SVÉD RALI - EGY EGYEDÜLÁLLÓ TÉLI VERSENY
Az FIA versenynaptárában az idei évben is egy olyan futam van, mely főként a hóra koncentrál – ez pedig a második forduló, azaz a svéd rali. Semmi nem ad akkora izgalmat nézőknek, versenyzőknek, mint a hóba szinte beleharapó gumiabroncsok élménye, vagy éppen a szakaszokat övező hófalak. Az igazi hagyományos svéd rali olyan tényezőket rejt, mint a -20 fok körüli hőmérséklet és a keményre döngölt hófalak, amibe támasztva az autót egy kanyart szinte végig tud rajzolni a versenyző. Az utóbbi években azonban ezeket az élményeket szinte nélkülöznünk kellett, hiszen a hó alól bőven előbukkantak a murvás részek, mely már nem adta azt az igazi érzést, amit a svéd rali jelent. A melegebb időjárás több helyen megtréfálhatja a párosokat, hiszen a hófalak is sokkal lazábbak, így a „betámasztás” már beragadást eredményezhet. Ebből következőleg pedig a gumiválasztást is jól át kell gondolni, hiszen a kavicsos részeken jelentős tapadási hiánnyal számolhatnak a szöges gumikat bevállaló párosok.

MALCOLM WILSON – A CSAPAT VEZETŐJE
Nem kérdés, mennyire volt elragadtatva a Montés eredménytől a csapat feje – a szezonnyitón megszerzett győzelem után Wilson bácsival szinte madarat lehetett fogatni. A boldog pillanatok után, visszatérve a Földre, az M-Sport vezetője természetesen tisztában van az előttük álló kihívásokkal, és nagyon jól tudja, minden percben tenni kell azért, hogy a győzelemre ismét esélyesek legyenek a legújabb Fiesta WRC-vel.
Malcolm Wilson: „Fantasztikusan indult a szezont, melyet követően természetesen a kemény munka nem áll meg. Borzasztóan örültünk a győzelemnek, de tisztában vagyunk azzal, hogy nem pihenhetünk, és újabb erőfeszítéseket kell tennünk ahhoz, hogy Svédországban dobogós helyen végezhessünk. Ugyan különleges esemény következik most, de ez is csak egy futam, melyet le kell tudnunk, a lehető legjobb eredménnyel. Sebastien háromszor már nyert itt, Ott számára pedig nagyon kedvezőek az északi utak, így mindkét versenyzőkben maximálisan bízunk. Jól kezdtünk ugyan, de mindegyik gyártó megmutatta versenyképességét a Montén, és talán egy ilyen kiszámíthatóbb ralin lesznek olyan versenyzők, akik határozottan igényt tartanak majd az első helyre - rajtunk kívül. Nem lesz könnyű dolgunk, de mindent megteszünk a dobogó megszerzéséért."

OGIER ÉS INGRASSIA - A NÉGYSZERES VILÁGBAJNOK PÁROS
Nagyjából az a tendencia, hogyha svéd rali, akkor az északiak dominálnak. Akad azonban két ember, aki ennek az általános felvetésnek ellent tud mondani - Sebastien Ogier és Julien Ingrassia franciaként háromszor zárták az élen e havas megmérettetést. Nagy reményekkel utaznak ezúttal is északra, bízva abban, hogy egy dobogós helynek vagy győzelemnek örülhetnek majd a zárónapon.
Az eseményen megjelenések száma: 7
Legjobb eredmény: 1. (2016, 2015 és 2013)

Sebastien Ogier: "A Monte Carlo rali végeredményével egy álmom vált valóra. Ezt megünnepelve visszazökkentem a hétköznapokba az újabb kemény munka reményében. Még most is sok a tennivalónk ahhoz, hogy kiválóan teljesítsünk Svédben. Ez a szezon egyik olyan eseménye, melyet igazán élvezek – szeretek autózni havon és jégen nagy tempóval. Úgy gondolom, az átlagsebesség az új autók miatt idén még nagyobb lesz. Ez pedig azt jelenti, hogy kisebb, apró hibákat sem szabad elkövetnünk, mely az előző generációs WRC-k esetén még talán belefért. Nem feltétlen törekszem most győzelemre, viszont nagyon boldog lennék, ha a dobogó valamelyik fokát sikerülne elhódítani. Mindenkiben megvan a potenciál, így ezúttal is nagy harcra számítok az élen."

OTT TANAK ÉS MARTIN JARVEOJA
Ha Tanakra gondolunk, akkor egy dolog biztosan eszünkbe jót róla – a nagy sebesség. A svéd rali így duplán jól jön az észt fiúnak, hiszen a jelentős tempó mellett a számára kedvező északi utak is rendelkezésre állnak. Eddig Ott-ot még elkerülte a svéd dobogó, de most minden esélye megvan arra, hogy Jarveoja segítségével megcsíphessék valamelyik fokát. A legjobb eredménye egy 2015-ös negyedik hely, és bízik abban, hogy ezen most sikerült javítani.
Az eseményen megjelenések száma: 5
Legjobb eredmény: 4. (2015)

Ott Tanak: "Nagyon várom a svéd ralit! Ez az egyik kedvenc versenyem, hiszen izgalmas körülmények között hatalmas sebességgel száguldozhatunk. Ebben az évben erre még rátesz egy lapáttal a nagyobb teljesítménnyel bíró WRC-k jelenléte. Ezek a pályák nagyon jól autózhatók, persze ehhez fontos az, hogy már az elején el tud kapni a jó ritmust, és akkor gyerekjáték végigmenni rajtuk. Nagyon bízom benne, hogy az időjárás kedvezni fog a versenynek, és igazi havas szakaszokat teljesíthetünk. A szűk pályákhoz nagy segítség a tapadás miatt a hó és az út melletti hófalak is segíthetik a tempós haladást. Alig várom, hogy újból volán mögé üljek, és egy jó eredménnyel bizonyíthassak."

TOVÁBBI RÉSZTVEVŐK
Az M-Sport csapatában lehetőséget kap még a rajthoz álláshoz Eric Camilli és navigátora, Benjamin Veillas, illetve Teemu Suninen és Mikko Markkula is, akik egy-egy Fiesta R5-össel mozgolódhatnak majd a WRC2-esek mezőnyében. Több skandináv versenyző is igényt tart a kategória dobogós helyeire, azonban Camilli bízik abban, hogy tapasztalatával meg tudja állítani majd versenytársait. Suninen tavaly debütált a svédeknél, és mindezek ellenére kategóriájában határozottan dominált egy második hellyel. Ebben az évben pedig nem kérdés, hogy a WRC2-es győzelemért szeretne-e harcolni.

Eric Camilli: "Mivel az egyetlen havas futam következik most, így a svéd rali igazán különleges esemény a naptárban. Tavaly először versenyezhettem itt hóban, és ugyan nem adta vissza azt az igazi svéd érzést, de számomra mégis különleges volt kimondottan havas részeken autózni. Azt már tudom, hogy a sebességtől nem kell félni, de még mindig lesznek számunkra új dolgok, amiket meg kell tanulnunk. Győzelemre ugyan nem törekszem, de bízom benne, hogy egy erős eredménnyel átgurulhatok majd a célvonalon."

Teemu Suninen: "Második alkalommal lesz szerencsém a svéd ralihoz. Tavaly tapasztalatszerzés céljából érkeztem ide, és legnagyobb örömömre a kategória második helyét hódítottam el. Ebben az évben egy fokkal előrébb leszek, hiszen már a rajt pillanatából tudom, nagyjából mire számíthatok. Ugyan a szakaszok több mint a fele megújul, de ez nem jelenti azt, hogy a körülmények teljes mértékben megváltoznának. Lesz benne kihívás természetesen és nagyon sok tehetséggel mérhetem most össze a tudásomat, így kíváncsian várom, milyen eredménynek örülhetek majd vasárnap délután.”

Visszatérve a Rally VB mezőnyre - természetesen a Ford harmadik konstruktőri pontszerző versenyzője, Elfyn Evans sem marad ki a sorból, aki a DMack támogatásával és egy új Fiesta WRC-vel rajtolhat el az idei szezonban.

Lara