l1

yf sfdd

Rallysport.hu BLOG - Svéd rally 0. nap - szerda

Február 9.
Elérkezett az ideje, hogy újra blog formájában jelenjen meg élménybeszámoló a Rallysport.hu-n a Rally Világbajnokság aktuális futamáról!

2012 óta nem voltam VB-futamon, úgyhogy egyre inkább érett bennem az elhatározás, hogy ideje lenne újra kilátogatni egy futamra. Emelett a 2017-es szabálymódosítások felettébb szimpatikusak voltak, így arra gondoltam, ha összeáll egy jó csapat, irány a Svéd-rally!

Szerencsére hamar összeállt a társaság: Fri, a Rallysport.hu igazgatója, Levi a zenefelelős és Sanyesz a honlap legsikeresebb videósa lettek társaim a túra során.

Repjegyet és bérautót sikerült szerencsére jó áron lőnünk, de a szállással nagyon keményet küzdöttem. Mivel elég kevés szállásadó van Varmland megyében, a jó helyeket már nagyon korán lefoglalták a leleményesebbek ill. akik nálunk hamarabb kitalálták, hogy idelátogatnak. Végül nagy nehezen sikerült egy kempingben két padlásszobát találni.

A repülőnk szerdán délben indult Stockholmba, előtte összeverődtünk, a bőröndöket még kibéleltük néhány alapvető kellékkel, majd indulás. A repcsin meglehetősen sok rally rajongó utazott még rajtunk kívül, a korábbi évek tapasztalata alapján bízom benne, hogy mindannyian jól választottunk – erre a végén még megadom a választ!

A céges verda a hétvégére egy A3-as lett, teljesen rendben van, igen sok pohár ill. sörtartó van benne! Valamiért elképesztően fent fog a kuplung, ezért gyakran előfordul néhány ipszilon-forduló után, hogy penetráns kuplungszagot hagyok ott a svéd levegőben. Elég sokat szoktam vezetni sokféle autóval és sosincs ilyen problémám, úgyhogy ezt az autó számlájára írom. Jah meg a hótaposóban nehéz kuplungolni amúgy is! :)

A szállásra a reptértől kb. 4 órás utat kellett megtennünk, ez végül a megállókkal inkább 5 lett. A srácok szépen folyatták a tételeket, úgyhogy a hangulat eléggé rendben volt. Mikor kezdtünk volna punnyadni, Levi irtózatos retro partyt tolt a telefonjáról. Az audi hifi rendszere is jól vizsgázott, jól bírta max hangerőn Heavy D-t, Linkin Parkot, a Stayin Alive-ot, de még Atesz – Az a s@gg, az a mell c. minőségi muzsikáját is. Este kilencre értünk a szállásra, de a buliról elég nehezen tudtunk lejönni. A nap végére eltűnt komolyabb mennyiségű sör és pálinka – szerintem megloptak minket a svédek.

A szállásunk meglehetősen érdekes. Mivel kempingről van szó, nincs saját fürdő és wc, csak közös vizesblokk és konyha. Ezzel alapvetően nem lenne gond, az már jobban fáj, hogy egy komolyabb túrát kell megtenni a 300 méterre lévő egységik a hóban.

De az a lényeg, hogy megérkeztünk, jó a hangulat! A holnapi nap nagy kérdése számunkra: mit tudnak és hogy szólnak élőben az új WRC-k! Nem is: feltudunk-e időben kelni a shakedown-ra a fárasztó utazás és a levezető bulika után.