l1
l2


 

yf sfdd

 

Új fejezetet nyitna a Hyundai Mexikóban

Március 6.
A tervezettnél nehezebb kezdés után új fejezet nyitásában reménykedik a Hyundai Motorsport a Mexikó rali keretében. A szezon első murvás megmérettetésén három i20-as Coupe szeretne emlékezeteset alkotni – a volánnál Hayden Paddon, Thierry Neuville és Dani Sordo.

Harmadik fordulójához érkezik hétvégén, március 9-12. között a 2017-es Rali Világbajnokság, ahol idén először bizonyíthat a rali krémje murvás körülmények között. A Hyundai csapatának legújabb fejlesztésű WRC-jében már látszódott a potenciál Monte-Carloban és Svédországban is, de egy igazán jó eredménnyel még adósak a csapat versenyzői. Az szezon első murvás versenyén azonban bíznak benne, hogy új fejezetet kezdhetnek és dobogós helyezésekkel kezdik meg a felzárkózást a tabellán.

A csapat nem változtatott a felállásán természetesen – három párossal fognak harcba szállni. Hayden Paddon visszaül a 4-esbe, az 5-ösben az a Thierry Neuville, aki 2014-ben megszerezte a márka első dobogós helyét, a 6-os rajtszámú i20-asban pedig Dani Sordo bizonyíthat.

Fokozott kihívások Mexikóban
Erős váltás történik most a VB-n, hiszen a jeges-fagyos Svédország után a meleg, tiszta, napsütéses Mexikóhoz kell alkalmazkodniuk a srácoknak. Az erősen pluszos hőmérséklet mellett külön érdekessége az eseménynek a kiugró tengerszint feletti magasságok, melyekre fizikailag is érdemes rákészülni. Vannak szakaszok, melyek a 3000 méter feletti tengerszintet is elérik.

Mint ahogy a szabályzatból tudjuk, a tesztek során csak európai utakat használhatnak a csapatok, így mexikói körülményekre vadászva végül Spanyolországban kötöttek ki az alzenauiak. A kilométerek gyarapítása mellett a mérnökök ezúttal külön figyelmet fordítottak a Hyundai i20-as Coupe WRC motorjára , hiszen a tengerszint feletti magasság, pontosabban a kevesebb oxigén miatt a teljesítménye csökkenhet - ezt pedig el szeretnék kerülni a jövő hétvégén. 

Michel Nandan, a csapatfőnök: "Mexikó kétségkívül az egyik legkeményebb megmérettetés a szokatlan magasság, és a gyors éghajlati váltás miatt. Ezek a körülmények a versenyzőkre is hatással lesznek, és bízunk benne,  hogy a rákészülés miatt a lehető legjobban fognak teljesíteni a srácok. Nyilvánvaló, az elmúlt pár esemény nehéz volt a számunkra, de nem morfondírozunk rajta, lépünk tovább. Tudjuk mire képes az i20 Coupe WRC, és most szeretnénk egy győzelemmel is bizonyítani. Mexikó mindig is kedves volt a számunkra, hiszen pályafutásunk első dobogós helyét itt szereztük meg.

Hayden Paddon/John Kennard (#4 Hyundai i20 Coupe WRC)
Paddon és navigátora rendesen felszívta magát az első murvás futam előtt – a kiwi páros szeretne dobogón végezni Mexikóban. Tavaly a top5-ben végeztek, idén azonban legalább két hellyel előrébb szeretnének ünnepelni.

Paddon: "Alig várom a Mexikó rali rajtját! Már kezdett hiányérzetem lenni, hogy Európán kívül régen autózhattam murván. Nagyon szeretem ezt a ralit, hiszen a kellemes környezet, a rajongók szeretete mind-mind motivál minket abban, hogy jobban teljesítsünk az egyébként is élvezetes utakon. A tengerszint feletti magasságok miatt az autóra külön beállítások kellenek, és remélem, hogy ezt sikeresen be is tudjuk lőni elsőre. Megyünk, ahogy tudunk, aztán bízunk egy pozitív eredményben."

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC)
A belga páros mondhatni kétszer is megjárta a poklot – vezettek Monte Carlo-ban és Svédországban is, győzelemnek azonban végül nem örülhettek. 2014-ben dobogóra álltak Mexikóban, ezt pedig idén szeretnék megismételni.

Neuville: "Mexikó egy számunkra kedves esemény, hiszen boldog időket hoz vissza - – a Hyundai Motorsport történelmében először állhattunk fel a dobogóra 2014-ben. Ez lesz a szezon első nyárias hőmérsékletű futama, ami különleges magasságokban lesz megtartva. A Mexikó rali egy élvezetes futam, és remélem, hogy az előző években itt gyűjtött tapasztalatok csak hasznunkra válnak. Monte Carlo-ban és Svédországban az autó bizonyította, hogy nagyon gyors tud lenni, csak mi nem tudtuk végigvinni az elképzelésünket. Most azonban szeretnénk bizonyítani."

Dani Sordo/Marc Martí (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)
A spanyol duó tavaly éppenhogy lemaradt a dobogóról - az utolsó szakaszon csúsztak ki a top3-ból. Idén nem lesz más a céljuk, mint ezt orvosolni, és egy kedvező eredménnyel végezni a mexikói pályákon.

Sordo: "Izgatottan várom a mexikói eseményt, hiszen az évad első murvás futama lesz és egyben az i20 Coupé számára is egy új fejezetet jelent. Nagyon komoly versenyautókról beszélhetünk, ha az új generációs WRC-kre gondolunk, de ez a látványos teljesítmény is befolyásolható komoly tengerszint feletti magassággal, amire remélem, a lehető legjobban rákészültünk. Fizikailag sem lustulhattunk el, hiszen a hó után most a nyárba érkezünk, és erre fel kellett mindenhogy készülnünk. Remélem, ezúttal sikerül megcsípni a dobogót."

A 2017-es Mexikó raliról
A szezon első murvás és egyben nem-európai központú megmérettetése, mely 19 gyorsasági szakaszt jelent, 393,8 kilométeres versenytávval.

A szervizpark a napsütötte León városában lesz, de egy kis kitérő erejéig a mezőny 400 kilométerre északra is ellátogat Mexikóvárosba.

Az esemény március 9-én este veszi kezdetét Zocalo főterén egy igazán látványos és izgalmas szuperspeciállal, ahova több mint kétszázezer rajongót várnak.

Lara