l1
l2


 

yf sfdd

 

Murván is folytatná menetelését a Toyota

Március 6.
A Svéd ralin aratott győzelem után a Toyota Gazoo Racing izgatottan tekint a szezon első murvás futama elé. Jari-Matti Latvala elsőségét követően a finn bázisú alakulat bízik abban, hogy Mexikóban is sikerül borsot törni az ellenfelek orra alá a Yaris WRC első murvás versenyén.

Debütáló szezonjának második futamán sikeresen győzelembe hajszolta a Toyota Yaris WRC-t Jari-Matti Latvala. A finn magabiztos autózással bizonyította gyorsaságát, melyet a most következő hétvégén, március 9-12. között szeretne megismételni. A Mexikó Rali 2004 óta tagja a Világbajnokság naptárának és rendszerint az évad első murvás megmérettetését jelenti a versenyzőpárosok számára.

A szokatlan tengerszint feletti magasságok mellett most külön érdeklődés övezi a csütörtök esti nyitószakaszt a maga 1,57 kilométerével, melyet a Zocaló téren bonyolítanak le a rendezők, kétszázezer nézővel számolva. A pénteki napon a Mexikó rali leghosszabb szakaszára, az El Chocolate-ra is sor kerül,mely 54,9 kilométeres versenytávot jelent majd. A nézők által preferált rész mellett még válogathatunk akár a Guanajuato vagy éppen az Autódromo de León gyorsok között. Vasárnap mexikói idő szerint 12:18-kor rajtol el a powerstage, a Derramadero, mely után León-ban, a szervizparkhoz közel ünnepelhetnek a dobogós helyeket megszerző versenyzőpárosok.

Latvala egész pozitívan tekint a hétvégére, hiszen 2016-ban győztesként került ki a mexikói mezőnyből – a finn számára pedig további adrenalint jelent az elmúlt hónapban aratott havas győzelem. A csapattárs, Juho Hanninen azonban félve érkezik az amerikai földrészre, hiszen ő mindössze egyszer állhatott rajthoz, 2011-ben. A tesztek során a srácok próbáltak a lehető legjobban felkészülni a mexikói utakra – melyet Spanyolországban tudtak le.

Tommi Makinen (Csapatfőnök): "A legtöbb tesztkilométert murvás utakon tettük bele az autóba, azonban mégis van egy nagy kérdőjel - vajon mennyire fogja befolyásolni a teljesítményünket a rendkívüli magasság és hőmérséklet. Még tavaly Spanyolországban volt szerencsénk olyan terephez, ahol a 40 fokot is elérte a hőmérséklet, és ott a mérnökeink próbáltak mindenre felkészülni - így a most következő mexikói megmérettetésre is. Versenykörülmények között azonban valahogy mégis más a helyzet, kíváncsian várom, mit mutatnak majd a műszerek a hétvégén. A svéd győzelem szinte felfoghatatlan, hiszen a tervezettnél hamarabb sikerült elérni a dobogó legfelső fokát, ezen felbuzdulva pedig sokkal keményebben kezdtük el dolgozni."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #10): "Van néhány kellemes emlékem, ha Mexikóra gondolok - például a tavalyi győzelem is nagyon pozitív. Most egész jó rajtpozícióm van, hiszen az első versenynap kivételével az utolsó WRC-s lehetek. Mindent el fogok követni egy dobogós helyért, akár a győzelemért is, de bevallom őszintén, a körülményeket figyelembe véve, már akkor is boldog leszek, ha csak a top5-öt sikerül megcsípnem. Svédországban ugyan nyertünk, de még messze a szezon vége, így a debütáló csapatban egyelőre szeretnék minden futamon célbaérni, és a lehető legjobb eredményeknek örülni. Bízom benne, nem okozom csalódást!”

Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC #11): "Mexikóban csupán egyszer voltam versenyezni, de ahogy visszagondolok 2011-re, tetszettek a körülmények, a pályák. Mindig is szerettem a murvás utakat és különösen nagy izgatottsággal várom a futam leghosszabb, El Chocolate szakaszát. Svédország nem kifejezetten volt nagyszerű rali a számomra, de sokat tanultam, és hasznos tapasztalatokkal lettem gazdagabb. A Mexikó ralira felkészítő kilométerek jól teltek, néhány dolgot, mint például a felfüggesztés, változtattunk az autón, de drasztikus módosítások nem történtek. Úgy gondolom, a hétvégén minden rendben lesz, és szeretnék most már tényleg kedvemre autózni."

Statisztika (Rally Mexico):


Év

Jari-Matti Latvala

Juho Hänninen

2016

1

-

2015

15

-

2014

2

-

2013

16

-

2012

DNF

-

2011

3

8

A 2017-es FIA Rali Világbajnokság állása két futam után:
1 Jari-Matti Latvala 48
2 Sebastien Ogier 44
3 Ott Tanak 33
4 Dani Sordo 25
5 Craig Breen 20
6 Elfyn Evans 18
7 Stephane Lefebvre 10
8 Thierry Neuville 8
9 Hayden Paddon 7
10 Andreas Mikkelsen 6
12 Juho Hanninen 3

A 2017-es FIA Rali Világbajnokság  konstruktőri állása két futam után:
1 M-Sport World Rally Team 73
2 Toyota Gazoo Racing WRT 53
3 Hyundai Motorsport 40
4 Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 26

Lara