l1
l2


 

yf sfdd

 

Murvára bízakodó a Citroen

Március 8.
Lesz min javítani a Citroen Racingnek a szezon első murvás versenyén, a csapnivaló havas szezonkezdet után a franciák Mexikóban igyekeznek bebizonyítani, hogy sokkal több van a C3 WRC-ben mint amit eddig láttunk belőle.


Fotó: Szántó Frigyes

Természetesen a Citroen Abu-Dhabi csapata sem marad távol a szezon első murvás futamától - a franciák a hideg, téli pályák után optimistán tekintenek a mexikói megmérettetésre, ahol két pilótájukkal számolhatnak. A Citroen C3-as WRC-kben Kris Meeke és Stephane Lefebvre foglal helyet.

A többi csapathoz hasonlóan a Citroen együttese is első ízben viszi murvás talajra a legújabb szabályozásoknak megfelelően felépített WRC-jét. A franciák továbbra is kettő C3-assal harcolhatnak a bajnoki pontokért – a Kris Meeke/Paul Nagle mellett a Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau duó autózik majd a hétvégén.

RALLY MEXICO – murva minden mennyiségben, levegő azonban annál kevesebb…
A futam legelőször 2004-ben került bele a Világbajnokság vérkeringésébe, mára pedig a szezon egyik legnépszerűbb és legkedveltebb állomása lett. Többek között Leónban is nagy szeretettel fogadják a résztvevőket, de idén a Mexikóvárosban található Zocaló téren is hatalmas érdeklődésre számítanak a rendezők, fergeteges hangulattal.

Az útfelület mellett azonban még van egy tényező, amitől tartanak a versenyzők, és ami külön felkészülést jelent. A tengerszint feletti magasság 1800 és 2700 méter között változik, ahol az oxigénhiány miatt nemcsak a versenyzők állapotát viseli meg, hanem az autó teljesítményét is visszafogja, ha a mérnökök nem készülnek tökéletesen elő e terepre.

A 2017-es felvonás néhány módosítást és újdonságot rejteget azonban. Például a megszokott csütörtöki shakedown-ra ezúttal szerda délután kerül sor, majd csütörtökön útnak indulnak a srácok Mexikóvárosba, hogy estefelé a Zocaló téren kialakított 1,57 kilométeres részt versenykörülmények között teljesíthessék.

A két téli esemény után most egy kellemes hőmérsékletű, murvás megmérettetés van soron. Az európai állomások után az Atlanti-óceánt átkelve a Citroen kettő C3-ast utaztatott Amerikába. Kris Meeke mellett Stephane Lefebvre kapta meg a vasat, míg az előzetes hírek szerint a Korzika ralin érkezik a harmadik példány, melyet Craig Breen fog megkapni.

A 2017-es Rally Mexico jellemzői

  • 20 gyorsasági szakasz 370,46 versenykilométerrel
  • 383 kilométer távolság a központ, León és a csütörtök esti gyors (Mexikóváros) között
  • 2737 tengerszint feletti magasság – ez a legmagasabb pont, melyet az El Chocolate szakaszon  elérnek a párosok
  • 6 konténer utazik a WRC felszerelésekkel a tengeren

Yves Matton, a Citroen Racing csapatfőnöke: "A csapat ezúttal is a kiváló összhangról tett tanúbizonyságot. Az elmúlt héten Spanyolországban készültünk a mexikói murvára, és úgy gondolom, sikeresen beállítottuk az autót a latin-amerikai körülményekre. Szeretnénk jól szerepelni és nem ártana már rögtön az elején villantani valamit. Nagyon izgatottak vagyunk, várjuk a rajt pillanatát. Mexikóvárosban százezres tömegben bíznak a szervezők, kíváncsiak vagyunk, mennyire lesz fergeteges a hangulat csütörtök este."

Laurent Fregosi, műszaki igazgató: "Az évad első murvás futama lesz megrendezve a hétvégén, amitől pozitív eredményeket remélünk. Az első két forduló nem éppen a tervek szerint alakult, mintha kicsit felkészületlenek lettünk volna, de most bízom benne, hogy változik a helyzet, és beérik végre munkánk gyümölcse. A C3-as a legtöbb tesztkilométert murván tette meg, így csak a legjobbakban bízunk. A különleges körülményeket produkáló eseményen nem feltétlen a szórakozásról fog szólni a hétvége –az extrém magasság plusz terhet ró ránk a hétvégén."

Kris Meeke: "Mexikó egy olyan ország, ahol viszonylag kevésszer szerepelhettem, de mindezek ellenére kedvelem. Úgy gondolom, a tesztek nagyon jól zajlottak és ez majd versenykörülmények között is bebizonyosodik. Mindazok ellenére, hogy komoly tengerszint feletti magasságon csökkenhet a teljesítmény, az autókat élvezet ilyen környezetben terelgetni. Kíváncsi leszek a Zocaló térre, bevallom, még az öltönyömet is magammal viszem 007 tiszteletére!"

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 16. (2015)

Stephane Lefebvre: "Eltekintve a saras Walestől, tavaly nyár óta nem autóztam klasszikus murvás pályákon – utoljára Lengyelországban volt részem ilyenben. A spanyol teszt nagyon jól sikerült, ahol számomra a visszaszokás volt a legfontosabb.

Viszonylag sok kilométert tettem bele az autóba, és úgy érzem, egész jól belőttem a beállításokat. Egyetlenegyszer volt szerencsém a mexikói futamhoz 2015-ben, de már akkor is nagyon kedveltem a pályákat, az atmoszférát. A sombrerók, a kaktuszok, a rajongók szeretete - valami csodálatos!"

Rajthoz állások száma: 1

Lara