l1
l2


 

yf sfdd

 

Kris Meeke élte túl az első helyen az első napot Mexikóban

Március 11.
Szinte minden autó komoly problémákba ütközött a Mexikó Rali első versnapján, a nap első felét törölni kellett, a másodikban pedig a gondtalan Kris Meeke volt a leggyorsabb. Ogier a második, Neuville a harmadik, Latvala viszont csak 8. helyről várja a folytatást.

A csütörtök esti Mexikó városban megrendezett parádé utóéletének hatásával indult, vagyis nem indult, a szezon első murvás versenyének pénteki versenynapja. Mexikó városban egy baleset miatt hatalmas közlekedési dugó alakult ki, akkora, hogy a versenyautókat szállító tréler nem érkezett vissza a verseny központjául szolgáló Leonba, így a rendezők kényszerűségből az első kör törlésére kényszerültek.

Az azonban nem változott, hogy a résztvevőknek így is az évad leghosszabb gyorsasági szakaszával, az 55 kilométeres El Chocolate-val kellett megkezdeniük a murvás ráhangolódást. Úgy tűnik a 2017-es WRC-k nincsenek még felkészülve egy maratoni gyorsasági, a magas hőmérséklet és az extrém tengerszintfeletti magasság általi kihívásokra, hiszen a versenyzők szinte egytől-egyig motortúlmelegedésről és arról számoltak be, hogy a pálya nagy részét ALS nélkül, biztonsági programon teljesítették, így igazából az döntött közöttük, kinek akadt kevesebb gondja.

Az élről rajtoló Jari-Matti Latvala számára csőstül jött a baj, a motor mellett a központi difi is túlmelegedett és a pálya második felén a fékek sem üzemeltek megfelelően. Motortúlmelegedésről számolt még be Ogier, Tanak, Sordo, Evans, Neuville, Paddon, Hanninen és Bertelli. A felsorolásból kiderül, hogy egyedül a Citroen C3 WRC erőforrása bírta zokszó nélkül a megpróbáltatásokat, de Lefebvre autójában is melegedett a központi difi, és nem működött a kormányszervó sem. Kris Meeke viszont problémamentesen tudta le a penzumot, de érdekes módon így is csak alig több mint 7 másodperccel autózott jobb időt Oiger-nél.

Sokkal jobban a WRC2-esek sem jártak, itt Ptaszek Hubert és Heller Pedro a szakasz áldozatává vált, Tidemand pedig fékproblémákkal küzdött, amit bevallása szerint csak magának köszönhetett, mert túl sokat nyomogatta a pedált.

A hosszú pályát letudva négy szakasz maradt még hátra, ebből az utolsó három azonban rövid városi szakasz volt, így a Las Minas kínálta a nap utolsó lehetőségét a klasszikus versenyzésre. A 20 kilométeres pályán a mezőny nagy része már problémamentes autózást tudott bemutatni, de Latvala továbbra is csak ALS nélkül tudta teljesíteni a távot. Thierry Neuville autózta a legjobb időt, aki így sem volt elégedett, mert elmondása szerint rosszul választott gumit, ami miatt nagyon sokat csúszkált feleslegesen a pályán. Az élen álló Kris Meeke kétszer is megpördült ezen a pályán, érzése szerint emiatt 7-8 másodpercet hagyott bent, de az utolsó 5 kilométeren neki sem stimmelt valami az autóval. Összetettbeli első helyét így is meg tudta őrizni, sőt még növelte is 7 másodperccel.

Ezt követően a mezőny Guanajuato történelmi belvárosában és alagútjaiban teljesített szolgálatot, ahol ismét Neuville lett a leggyorsabb, majd zárásként Leonban következett egy dupla szuperspeciál, ami a briteknek feküdt a leginkább, előbb Kris Meeke végzett az élen, nyomában Elfyn Evans-szel, majd Evans aratott szakaszgyőzelmet és Meeke jegyezte a második időt. Gondok azonban még itt adódtak az autókkal, hiszen a Hyundai mindhárom i20 WRC-jében motorhiba ütötte fel a fejét. Neuville és Paddon teljesíteni tudta az utolsó szakaszt, Sordo autója azonban nem indult el, csak három perccel rajtideje után, miután úgy döntött azonnali hatállyal visszatér a szervizbe, amivel a rendkívül értékes összetettbeli harmadik helyét vesztette el.

"Ma minden jól ment." - mondta pénteki nap győztese, Kris Meeke a nap végén. "Jó rajtpozíciónk volt, amiből igyekeztünk kihozni a legtöbbet. Nem nyomtam ma túl keményen, mivel ezen a hétvégén nem a győzelem az elsődleges célom. Az egyetlen, amit bánok, hogy az ötödik gyorsaságin lefulladtam, ami közel 10 másodperces veszteséget okozott. De az pozitív, hogy úgy érzem, jól megyünk, azok után ahogy eddig a szezonkezdet alakult számunkra. Bízom benne, hogy holnap is ezen az úton haladunk tovább."

Sebastien Ogier is elégedetten zárta az első versenynapot, hiszen a második helyről rajtolva is versenyképes teljesítménnyel rukkolt elő, a nap végén az összetett második helyét foglalja el, 20 másodperccel Meeke mögött és 35-tel Thierry Neuville előtt. "Úgy láttam ma mindenkinek nehézséget okozott a motor túlmelegedése, de úgy tűnik, hogy a többieknek ez nagyobb gondot okozott, mint nekünk.” - mondta Ogier. "Biztos vagyok benne, hogy a csapat megtalálja és orvosolja a hibát. Az én motorom most jónak tűnik és szerintem nem szenvedett sérülést."

Harmadikként kissé leszakadva érkezik Thierry Neuville, akinek módosított célkitűzését végül sikerült teljesítenie, hiszen csapattársai között az élről várhatja a szombati pályákat. "Szerettem volna megszerezni a harmadik helyet, mert csapattársaimmal nagyon szoros csatában voltunk egymással, és szerettem volna a legjobb rajtpozíciót megszerezni." - mondta Neuville, aki Sordo balszerencséjének köszönhetően dobogós helyről várhatja a folytatást. ”Holnap remélhetőleg jobb napunk lesz, a srácok éjjel azon fognak dolgozni, hogy megtalálják a hibát és megpróbáljuk kitalálni, hogyan lenne a legjobb használni a diffiket.”

A Toyotán belül úgy tűnik fordult a kocka, mivel ezúttal Jari-Matti Latvala autójában jelentkeztek a hibák, Juho Hanninen viszonylag nyugodt nap után érkezett célba a negyedik helyen a Toyota Yaris WRC-vel. Hanninen Ott Tanakkal a nyakában zárta a napot, az észt fiú 5 másodperccel lemaradva követi, hatodikként pedig Stephane Lefebvre zárta a napot.

A WRC2-ben Pontus Tidemand félperces előnyt autózott össze a csonka napon Eric Camillivel szemben, harmadikként a helyiek kedvence, Benito Guerra következik.

A Mexikó Rali állása az 1. nap végén:
1. Kris Meeke/Paul Nagle, Citroen C3 WRC 1:01:33.8
2. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC +20.9
3. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC +56.7
4. Juho Hanninen/Kaj Lindström, Toyota Yaris WRC +1:27.3
5. Ott Tanak/M. Jarveoja, Ford Fiesta WRC +1:32.9
6. S. Lefebvre/Gabin Moreau, Citroen C3 WRC +1:52.8
7. Hayden Paddon/John Kennard, Hyundai i20 Coupe WRC +2:02.1
8. J.-M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +2:30.8
9. Pontus Tidemand/Jonas Andersson, Skoda Fabia R5 +3:24.3
10. Eric Camilli/B. Veillas, Ford Fiesta R5 +3:59.7...

Fri