l1
l2


 

yf sfdd

 

Kris Meeke a győzelem kapujában a Mexikó Ralin

Március 12.
Szombaton is megőrizte első helyét Kris Meeke a Mexikó Ralin, a brit fiú a Citroennel előnyét még növelni is tudta Sebastien Ogier Fordjával szemben, harmadikként pedig továbbra is Thierry Neuville érkezik a Hyundai i20 WRC-vel.

A pénteki kálvária után szombatra lenyugodtak a kedélyek az idei Mexikó Ralin. Ezúttal már a kiírás szerint teljesítették a párosok a napi penzumot, a péntek esti szervizben pedig a csapatok megtalálták a túlmelegedés okát, így semmi sem hátráltatta a versenyzőket abban, hogy egymásnak essenek. A verseny középső napján hat klasszikus és három rövid szuperspeciál szakasz szerepelt a programban, melyen a lényegi kérdések, a dobogós helyek sorsa, akár el is dőlhettek, hiszen a záró napra már csupán két gyorsaságit tartogatnak a szervezők.

Szombat reggel bánta csak igazán Dani Sordo, hogy péntek este műszaki hiba miatt ki kellett hagynia a napi záró gyorsaságit. A Hyundai spanyol pilótája ugyanis ihletett formában kezdte a napot. Sordo két gyorsasági szakasszal indította a napot, azonban ezt sem adták ingyen, a nap második pályán letört egy darab autójának hátsó szárnyából, ami meg törte lendületét a kör végére. A déli pihenő előtt Thierry Neuville aratott szakaszgyőzelmet, holtversenyben a napot az élről kezdő Kris Meeke-kel, aki ezt megelőzően egyszer kikapott egyszer pedig nyert egy ütközetet Sebastien Ogier-rel szemben, így őrizte 20 másodperc körüli előnyét a címvédő előtt.

A délután elsősorban arról szólt, hogy kinek miképp sikerül gazdálkodni az abroncsokkal, hiszen a mexikói pályák falták az abroncsokat, délután pedig 5 gyorsaságit és több mint 80 versenykilométer kellett megoldani szerviz nélkül. Sebastien Ogier rátett még egy lapáttal a délutáni nyitányon, de mivel Kris Meeke sem dőlt hátra, szakaszgyőzelmével a francia alig több mint két másodpercet tudott faragni hátrányán az összetettben. Meeke feltehetőleg a nap leghosszabb szakaszára koncentrált és jól kalkulált, hiszen a közel 40 km-es Lajas de Oro-n, nem volt nála gyorsabb, miközben Ogier nem messze a szakasz céljától megpördült egy hajtűkanyarban, így közel 20 másodperccel nőtt hátránya Meeke mögött az összetettben.

A hátralévő négy szakaszon már mindenki pozíciója megőrzésére törekedett az élmezőnyből, a 10 kilométeres El Brinco-n Ott Tanak is begyűjtötte idei első murvás szakaszgyőzelmét, a két Leoni szuperspeciálon pedig Elfyn Evans foglalta el a trónt, szombaton mindkétszer a DMACK abroncsokon száguldó brit fiú volt a leggyorsabb, a négyből háromszor autózott itt abszolút időt a verseny alatt. A szerviz után, zárásként Leon utcai szakaszának villanyfényes gyorsaságija következett, melyen Ogier volt a leggyorsabb, de ez már csak arra volt elég, hogy valamennyit kozmetikázzon az eredményén, Meeke előnyéből mindössze 2,5 másodpercet tudott eltüntetni.

"A reggeli stabil produkciónk után tudtuk, hogy a délutáni pályák lesznek a döntőek, mivel közvetlen ellenfeleink a keményebb abroncsokat választották." - értékelt Meeke. "Kockáztatnom kellett, de bejött! A leghosszabb pályán nagyon simán le tudtam jönni, ennek köszönhetően stabil előnyre tettem szert az élen, amire szükségünk is lesz a két vasárnapi pályán. Elégedettséggel tölt el, hogy végre meg tudtuk mutatni a C3 WRC-ben rejlő potenciált, bár én eddig is tudtam, hogy nagyszerű munkát végeztünk az autóval. Arra is büszke vagyok, hogy egyenlő feltételek mellett is gyorsabb tudtam lenni Sebastien Ogier-nél, hiszen ma már senki nem hozhatta szóba a rajtsorrendet."

"Megpróbáltam ma mindent beleadni a nap nagy részében, de sajnos a megforgás miatt elvesztettem 10 másodpercet." - mondta Ogier a nap végén. "A megforgás nélkül egy kicsit közelebb lennék most Kris-hez, de ilyen a rali és összességében egyáltalán nem állunk rossz helyen. Még mindig van hátra két szakasz a versenyből, ezek közül az egyik fontos világbajnoki pontokért megy, szeretnék elcsípni belőle párat."

"Jó napom volt!" - foglalta össze tömören Neuville a szombati történéseket. "Jó, a gumiválasztásunk nem volt tökéletes, de abban a helyzetben voltam, hogy érdemes volt megpróbálkozni vele, de sajnos számunkra túl későn jött az eső."

A WRC2-ben abszolút nyílt maradt az első hely sorsa, Eric Camilli ugyanis célkeresztbe vette Pontus Tidemand Skodáját és a nap folyamán meg is előzte a svéd fiút. Tidemand a nap végén foglalta vissza a kategória vezető helyét Camillitól, mely az abszolút 10. hellyel párosult, a kettejük között lévő két másodperces különbség azonban izgalmas csatát ígér a befejező napra. Az első két helyre más már nem jelent veszélyt, mivel a Benito Guerra több mint hat perces hátránnyal érkezik a harmadik helyen.

A Mexikó Rali állása a 2. nap végén:
1. Kris Meeke/Paul Nagle, Citroen C3 WRC 2:47:33.3
2. S. Ogier/J. Ingrassia, Ford Fiesta WRC +30.9
3. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC +1:10.5
4. Ott Tanak/M. Jarveoja, Ford Fiesta WRC +2:12.6
5. Hayden Paddon/John Kennard, Hyundai i20 Coupe WRC +3:25.5
6. J.-M. Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +4:32.6
7. Juho Hanninen/Kaj Lindström, Toyota Yaris WRC +4:32.9
8. Dani Sordo/Marc Martí, Hyundai i20 Coupe WRC +8:22.5
9. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +8:41.9
10. Pontus Tidemand/Jonas Andersson, Skoda Fabia R5 +9:26.4...

Fri