yf sfdd
|
Március 12.
A pénteki kálvária után szombatra lenyugodtak a kedélyek az idei Mexikó Ralin. Ezúttal már a kiírás szerint teljesítették a párosok a napi penzumot, a péntek esti szervizben pedig a csapatok megtalálták a túlmelegedés okát, így semmi sem hátráltatta a versenyzőket abban, hogy egymásnak essenek. A verseny középső napján hat klasszikus és három rövid szuperspeciál szakasz szerepelt a programban, melyen a lényegi kérdések, a dobogós helyek sorsa, akár el is dőlhettek, hiszen a záró napra már csupán két gyorsaságit tartogatnak a szervezők. Szombat reggel bánta csak igazán Dani Sordo, hogy péntek este műszaki hiba miatt ki kellett hagynia a napi záró gyorsaságit. A Hyundai spanyol pilótája ugyanis ihletett formában kezdte a napot. Sordo két gyorsasági szakasszal indította a napot, azonban ezt sem adták ingyen, a nap második pályán letört egy darab autójának hátsó szárnyából, ami meg törte lendületét a kör végére. A déli pihenő előtt Thierry Neuville aratott szakaszgyőzelmet, holtversenyben a napot az élről kezdő Kris Meeke-kel, aki ezt megelőzően egyszer kikapott egyszer pedig nyert egy ütközetet Sebastien Ogier-rel szemben, így őrizte 20 másodperc körüli előnyét a címvédő előtt. A délután elsősorban arról szólt, hogy kinek miképp sikerül gazdálkodni az abroncsokkal, hiszen a mexikói pályák falták az abroncsokat, délután pedig 5 gyorsaságit és több mint 80 versenykilométer kellett megoldani szerviz nélkül. Sebastien Ogier rátett még egy lapáttal a délutáni nyitányon, de mivel Kris Meeke sem dőlt hátra, szakaszgyőzelmével a francia alig több mint két másodpercet tudott faragni hátrányán az összetettben. Meeke feltehetőleg a nap leghosszabb szakaszára koncentrált és jól kalkulált, hiszen a közel 40 km-es Lajas de Oro-n, nem volt nála gyorsabb, miközben Ogier nem messze a szakasz céljától megpördült egy hajtűkanyarban, így közel 20 másodperccel nőtt hátránya Meeke mögött az összetettben.
A hátralévő négy szakaszon már mindenki pozíciója megőrzésére törekedett az élmezőnyből, a 10 kilométeres El Brinco-n Ott Tanak is begyűjtötte idei első murvás szakaszgyőzelmét, a két Leoni szuperspeciálon pedig Elfyn Evans foglalta el a trónt, szombaton mindkétszer a DMACK abroncsokon száguldó brit fiú volt a leggyorsabb, a négyből háromszor autózott itt abszolút időt a verseny alatt. A szerviz után, zárásként Leon utcai szakaszának villanyfényes gyorsaságija következett, melyen Ogier volt a leggyorsabb, de ez már csak arra volt elég, hogy valamennyit kozmetikázzon az eredményén, Meeke előnyéből mindössze 2,5 másodpercet tudott eltüntetni. "A reggeli stabil produkciónk után tudtuk, hogy a délutáni pályák lesznek a döntőek, mivel közvetlen ellenfeleink a keményebb abroncsokat választották." - értékelt Meeke. "Kockáztatnom kellett, de bejött! A leghosszabb pályán nagyon simán le tudtam jönni, ennek köszönhetően stabil előnyre tettem szert az élen, amire szükségünk is lesz a két vasárnapi pályán. Elégedettséggel tölt el, hogy végre meg tudtuk mutatni a C3 WRC-ben rejlő potenciált, bár én eddig is tudtam, hogy nagyszerű munkát végeztünk az autóval. Arra is büszke vagyok, hogy egyenlő feltételek mellett is gyorsabb tudtam lenni Sebastien Ogier-nél, hiszen ma már senki nem hozhatta szóba a rajtsorrendet." "Megpróbáltam ma mindent beleadni a nap nagy részében, de sajnos a megforgás miatt elvesztettem 10 másodpercet." - mondta Ogier a nap végén. "A megforgás nélkül egy kicsit közelebb lennék most Kris-hez, de ilyen a rali és összességében egyáltalán nem állunk rossz helyen. Még mindig van hátra két szakasz a versenyből, ezek közül az egyik fontos világbajnoki pontokért megy, szeretnék elcsípni belőle párat."
"Jó napom volt!" - foglalta össze tömören Neuville a szombati történéseket. "Jó, a gumiválasztásunk nem volt tökéletes, de abban a helyzetben voltam, hogy érdemes volt megpróbálkozni vele, de sajnos számunkra túl későn jött az eső."
A WRC2-ben abszolút nyílt maradt az első hely sorsa, Eric Camilli ugyanis célkeresztbe vette Pontus Tidemand Skodáját és a nap folyamán meg is előzte a svéd fiút. Tidemand a nap végén foglalta vissza a kategória vezető helyét Camillitól, mely az abszolút 10. hellyel párosult, a kettejük között lévő két másodperces különbség azonban izgalmas csatát ígér a befejező napra. Az első két helyre más már nem jelent veszélyt, mivel a Benito Guerra több mint hat perces hátránnyal érkezik a harmadik helyen. A Mexikó Rali állása a 2. nap végén: Fri |
|