yf sfdd
|
Március 31.
A 2017-es év negyedik hónapjába lépve szépen lassan közeledünk a rali világbajnokság negyedik futamához – Monte-Carlo, Svédország és Mexikó után idén először bizonyíthatnak a sorozat résztvevői ízig-vérig aszfaltos utakon. Ugyan még a szezon első negyedében lépkedünk, a Hyundai legújabb fejlesztésű i20 Coupe WRC-je bebizonyította, hogy egy igazán versenyképes autót dobtak az versenypályákra az alzenauiak. A három nyitófordulóban a Hyundai versenyzői 20 szakaszgyőzelemmel és 16 powerstage plusz ponttal büszkélkedhetnek eddig. A futam különlegessége, hogy fél éven belül másodszor kerül megrendezésre a VB menetrendjében, hiszen a tavalyi októberi időpont után idén tavaszra módosították a rajt pillanatát. Ennek fényében még frissében él a csapatban a 2016-os korzikai második hely, melyet Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul zsebelt be két Volkswagen ölelésében. A belga fiú egyértelműen azon lesz, hogy ezt az eredményt lemásolja vagy akár javítsa pozícióját, de természetesen két versenytársa, Sordo és Paddon is mindent elkövet majd azért, hogy a lehető legtöbb ponttal térjenek haza a francia szigetről. Hosszú és kanyargós utak övezte Korzika A futam menetrendjét tekintve vannak változások, de lényegében nem feltétlen új részeket üdvözlünk az idei felvonással, hiszen a szervezők bátran nyúltak vissza a 2015-ös útvonalakhoz. Távolság tekintetében kicsit lecsíptek – a 390.92-es versenykilométer után idén "csak" egy 316,8-as távot kell letudniuk a célig. Mexikóból hazaérve a srácok egy gyors pihenést letudva azonnal neki is láttak az autóknak, hogy a murva után a korzikai aszfaltra hangolják át az i20-asokat. Az elmúlt héten lebonyolított öt napos tesztlehetőség mellett Hayden Paddon még egy plusz futamot is bevállalt a Rally Sanremo keretében egy i20 R5-össel, bízva abban, hogy aszfalt tudását, ha minimálisan is, de gyarapítani tudja a korzikai rajtig. Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: "Az első három futam eredményével nem lehetünk elégedettek, de ha azt nézzük, versenyről versenyre javulunk. Bízunk benne, hogy a mexikói dobogó megadja a kellő lökést ahhoz, hogy Korzikán már kedvezően végezzünk. A gyártói táblán is egész szorosan alakulnak a küzdelmek, így ez alkalommal is nagy harcokban reménykedünk minden egyes pontért."
Hayden Paddon/John Kennard (#4 Hyundai i20 Coupe WRC) Egy kihívást jelentő 2017-es start után a kiwi duó egy jó eredménnyel szeretné letudni a korzikai kirándulást. Paddon ennek fényében a Rally Sanremo-n egy R5-ös autóval Kkészül az aszfaltra, remélve, hogy értékes tapasztalatokat gyűjt a VB futam előtt. Paddon: "Határozottan pozitív elvárásaim vannak most a Korzika ralival szemben. Úgy érzem, ennél többet már nem is tudtam volna beleiktatni a felkészülésembe, mint az évad első aszfaltos eseményére. A Sanremo ralira csak azért utazom (az első gyorsaságin az abszolút 4. helyen zárt, élő eredmények itt ), hogy ráhangolódjak az aszfaltra, és szerintem készen állunk a rajtra, bízva abban, hogy a lehető legjobb eredménnyel fejezhetjük be a versenyt."
Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC) Neuville: "A Korzika Rali egy igazán híres, mondhatni történelmi esemény. Egészen jó emlékeim fűződnek hozzá, 2011-ben például, amikor IRC futam volt még, győzelmet arattunk a francia szigeten. Tavaly másodikként zártunk, így ezúttal sem szeretném lejjebb adni - egy dobogós hellyel elégedett lennék, de mindent megteszek majd annak érdekében, hogy a győzelemért harcoljak."
Dani Sordo/Marc Martí (#6 Hyundai i20 Coupe WRC) Sordo: "Korzika lesz idén az első olyan futam, ahol igazi aszfalt pályákon mutathatjuk meg, mit tud a legújabb generációs WRC-nk. Szerintem az egyik leglátványosabb esemény következik most, hiszen olyan festői környezetben autózhatunk, ami számunkra is szemet gyönyörködtető. Egész jól fejlődünk teljesítményben, így izgatottan, értékes eredményben bízva várjuk a versenyt." Lara |
|