l1
l2


 

yf sfdd

 

Herczig nyerte a Miskolc Rallyt

Április 2.
Több mint fél év kihagyás után Herczig Norbi folytatta menetelését a bajnokság nyitófutamán. A Skoda Rally Team Hungaria versenyzője magabiztos előnyre szert téve ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán Turán Frigyes előtt. A Miskolc rali harmadik leggyorsabbja Vincze Ferenc lett, aki mindössze 2 másodperccel szorult a dobogó harmadik fokára.

Az utolsó versenynapra nyolc gyorsasági szakasz maradt a Hell 23. Miskolc ralin. A már legendásnak számító ralipályákat nemcsak szombaton élvezhették a párosok, vasárnapra is maradt bőven csemege azoknak a szerencséseknek, akik sikeresen célbaértek a hétvége első napján.

A szombati, kezdeti tapogatózás után vasárnap a címvédő, Herczig Norbi szépen és határozottan növelte előnyét gyorsról gyorsra R5-ös versenytársaival szemben. A pályák viszonylag feküdtek a Skoda versenyzőjének, egy-két felhordásos részre panaszkodott csak, melyeket főként a Lyukóbánya-Parasznya gyorson tapasztalt egy-egy levágásos kanyarban.

Mögötte kicsivel több mint 20 másodperces lemaradással érkezett a második helyet megkaparintó Turán Frigyes. Frici a napot egy kanyarban való lesodródással kezdte, de végül megrázta magát, és Vincze Ferencet megszorongatta, majd helycserére kényszerítette a kedvezőbb futott időkkel. Norbi mögött pontosan 20,6 másodperccel volt lassabb.

A dobogó legalsó fokára a Vincze Ferenc érkezett. A nyitófutamon a Skoda Fabia R5-össel ismerkedő versenyző egész jó napot tudhat magának időeremények tekintetében, mindazok ellenére, hogy főként a nap második felében nem sikerült jól eltalálni a gumiválasztást. Turánéktól mindössze 2,3 másodperces hátrányt szedett össze.

A negyedik helyet remek hajrájának köszönhetően Ranga Péter és Szőke Tamás csípte el. Számukra ez a pozíció nagy öröm, hiszen Peti pécsi fiúként először utazott Miskolcra versenyezni, mindezek mellett pedig első célként az autóval való ismerkedést tűzte ki - ez a dobogóközeli hely pedig csak ráadás.

A hazai vonalat képviselő versenyzők közül Kazár Miklós volt a leggyorsabb, aki összetettben ötödikként végzett pontosan egy perccel Hadik András előtt. Mikiék a kicsúszások mellett egy törött féltengellyel is megküzdöttek vasárnap, Bandiék pedig keményen megharcoltak a technikával.

Az ORC kategóriában egy Mitsubishi Lancer Evo VI-os diadalmaskodott, melyet a Hevesi István, Vánsza Zsolt páros irányított. A kétkerekesek mezőnyében pedig az igazán látványos autózást nyújtó Alberti Szabolcs és Földi Nikolett duó nem talált legyőzőre.

Vasárnap még két kategóriában osztottak ki még dobogós helyeket az esti célceremónián. A Hisoricosok két versenynapot tudhattak le a Miskolc ralin, ahol Wirtmann Ferenc mindkét napon tarolt a Ford Escort RS-sel.  A Rali 2-esek egy szombati géptávételt követően vasárnap csatlakoztak be a versenyzésbe, ahol Csomós Miklós és Nagy Attila egy Citroen C2R2-essel foglalták be a dobogó legfelső fokát az Opel Adam R2-est terelgető Berényi László és Pap Tamás előtt.

A Hell 23. Miskolc Rally végeredménye:
1. Herczig Norbert - Bacigál. Igor / Skoda Fabia R5 1:26:50.9
2. Turán Frigyes - Farnadi Ágnes / Ford Fiesta R5 +20.6
3. Vincze Ferenc - Bazsó Attila / Skoda Fabia R5 +22.9
4. Ranga Péter - Szőke Tamás / Skoda Fabia R5 +1:43.7
5. Kazár Miklós - Ferencz Ramón / Ford Fiesta R5 +1:44.9
6. Hadik András - Kertész Krisztián / Ford Fiesta R5 +2:44.9
7. ifj.Kiss László - Kissné Varga Zsuzsanna / Ford Fiesta R5 +3:42.4
8. Bodolai László - Popovics László / Ford Fiesta R5 +3:56.2
9. ifj.Ranga László - Tóth Imre / Skoda Fabia R5 +4:29.8
10. Trencsényi József - Verba Gábor / Skoda Fabia R5 +4:32.0

Lara