l1
l2


 

yf sfdd

 

A Citroen három C3 WRC-vel támad hazai pályán

Április 4.
A Citroen versenytársaihoz hasonlóan szintén első ízben küldi harcba legújabb modelljét aszfaltos körülmények között a hétvégén. De nem csak ez jelent újdonságot a csapat háza táján, Korzikán először küldenek harcba három C3 WRC-t.

A márka versenyzői eddig felváltva adogatták egymás kezébe a két C3-ast és az egy darab DS3-ast, most azonban már nem kell osztozkodniuk - a Kris Meeke/Paul Nagle, a Craig Breen/Scott Martin és a Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau duó is a legújabb generációs C3 WRC-vel rajtolhat el a világbajnokság negyedik, Tour de Course megmérettetésén.

TOUR DE CORSE - A Rally VB IKON
A Korzika rali igazán régre, több évtizedre nyúlik vissza – a legendás jelzővel nem véletlenül lehet illetni az eseményt, hiszen az 1950-es évektől dolgoznak azon, hogy egyre népszerűbb legyen a futam a versenyzők és a nézők körében egyaránt. Az akkori idők technikái és a résztvevők számára kifejezetten élvezetesek voltak a kanyargós, technikás útvonalak – felejthetetlen emlékek ezek azon szerencséseknek, akik láthatták vagy átélhették az 50-es, 60-as évek Korzika raliját. A ma is 10.000 kanyar futamaként emlegetett esemény komoly kihívás a párosok számára, hiszen a változó időjárási viszonyok mellett határozottan át kell gondolniuk a gumiválasztást, a hosszú kilométerekből adódó kopások miatt. Függetlenül attól, hogy tavaly ősszel rendeztek a franciák VB-t, az idei év tavaszán sem lehetnek biztosak abban, hogy eső nélkül lezajlanak a versenynapok – minden eshetőségre fel kell készülni.

A KIHÍVÁS - ASZFALTON HARCOLNI A GYŐZELEMÉRT
Az évet ugyan egy olyan Monte Carlo ralival kezdték meg a srácok, amely néhány százalékban tartalmaz aszfaltot, ott ahol nem havas, vagy éppen jeges – idén az első igazi ilyen talajtípusú futamaként azonban a Korzika ralit tartják számon. Külön érdekesség lesz a csapatok számára, hogy a legújabb FIA szabályok alapján elkészített versenyautójukat a francia szigeten tesztelhetik először élesben versenykörülmények között aszfalton. Az izgalom ezúttal is garantált, hiszen az első három futam három különböző gyártót állított fel a dobogó legfelső fokára.

Nyilvánvaló, hogy a Citroen minden erejével azon lesz, hogy a legutóbbi mexikói győzelem után kettőre növeljék az elsőségek számát. Ezt főként Kris Meeke-től reméli a banda, de titkon bíznak abban, hogy Stephane Lefebvre és Craig Breen is képes lesz értékes pontokat begyűjteni április második hétvégéjén.

A 2017-ES TOUR DE CORSE JELLEMZŐI

  • 10 gyorsasági szakasz 316.8 versenykilométerrel
  • A futam leghosszabb része az utolsó előtti gyorsasági lesz: Antisanti-Piggio di Nazza 53.78 km
  • 96,13 %-ban a szakaszok azonosak a 2016-os menetrendhez viszonyítva
  • Kris Meeke, Craig Breen és Stephane Lefebvre a négy tesztnap alatt 1600 kilométert pakolt a C3-asba
  • A Citroen pályafutása során nyolc alkalommal nyert Korzikán: René Trautmann (1961 és 1963), Philippe Bugalski (1999), Jesús Puras (2001) és Sébastien Loeb (2005-től 2008-ig)

YVES MATTON, CITROEN RACING TEAM VEZETŐJE:
"Egy francia gyártónak nem kérdés, hogy fontos eseménynek számít-e a korzikai megmérettetés. A C3 WRC első ízben bizonyíthat aszfalton, és remélem, hogy a hétvégi szerepléssel a márka megszerezheti kilencedik győzelmét a szigeten. Próbáltunk a fiataloknak most egy kicsit szabadabb teret biztosítani, és a felkészülések során is hangsúlyoztuk, hogy saját stratégiájukat először próbálják ők maguk meghatározni, aztán csiszolhatunk rajta. Nagyjából azonos az útvonal a tavalyi ralihoz képest, így Kris tapasztalataiban abszolút reménykedünk. Stephane tavaly nem állt rajthoz Korzikán, így számára az első versenynap bizonyosan ismerkedéssel fog telni."

LAURENT FREGOSI, TECHNIKAI VEZETŐ:
"A Monte Carlo rali jó tanulópénz volt, hiszen rájöttünk, hogy a felfüggesztéssel másképp kell bánnunk. A négy napos tesztelés egyik kulcsfontosságú momentuma tehát az autó ezen része volt, mely mellett természetesen próbáltuk megtalálni a legmegfelelőbb gumikat a sziget útjaira. Úgy látom, minden a helyén van, és a srácok képesek lesznek letudni egy eredményben gazdag hétvégét.”

KRIS MEEKE:
"Az előző, mexikói futamon képesek voltunk a győzelemre, most azonban egy teljesen más körülményeket biztosító verseny következik. Számomra ez az aszfaltos futamok netovábbja. Tavaly nagyon tetszettek a szakaszok, és ott mozgolódtam az élmezőnyben egészen addig, míg egy apró hiba be nem csúszott. Nem mondom, hogy nagy önbizalommal állok most rajtvonalhoz, de a tesztek során abszolút pozitívak voltak a tapasztalataim az autóval. Alig várom, hogy elkezdjük, és remélem, sikerül az élmezőnyben végeznem.”

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 4. (2015)

CRAIG BREEN:
"Meglepett, hogy én számítok a srácok közül a legtapasztaltabb pilótának, ha a korzikai rajthoz állások számát nézzük. Kedvelem egyébként a Korzika ralit, szeretek itt versenyezni – kicsit mintha Írországhoz hasonlítana a kiszámíthatatlan időjárásával és a néhol tapasztalható úthibáival. Tavaly először versenyeztem itt WRC-vel, ami egészen jó élményeket adott. Az autó rendben van, így rajta nem múlik majd az eredmény."

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 4. (2013. ERC)

STÉPHANE LEFEBVRE:
"A Monte Carlo és Finnország mellett szerintem ez az a futam még, ami kihagyhatatlan! Úgy különösebben jó vagy rossz emlékeim nem fűződnek a szigethez,arra emlékszem, hogy legutoljára, amikor 2015-ben versenyeztem itt, akkor szakadt az eső. Úgy érzem magam, mintha újonc lennék, de mindezek ellenére azon leszek, hogy a maximumot hozzam ki magamból és az autóból."

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 11. (2015)

Lara