l1
l2


 

yf sfdd

 

Ogier otthon is nyerni szeretne

Április 5.
Az M-Sport nem bízta a véletlenre a szezon első aszfaltos megmérettetésére való felkészülést - Malcolm Wilson fiai ötnapos tesztet iktattak be Korzika előtt, ahol több mint 1200 kilométert pakoltak a Fiesta WRC-be. Sebastien Ogier, Ott Tanak és Elfyn Evans harcra kész!

Monte-Carlo, Svédország és Mexikó után idén először gyúrhatnak a világbajnokság résztvevői aszfaltos pályákra. Az M-Sport ennek fényében öt napot szánt a Ford Fiesta WRC tesztelésére, mely során próbálták a legkedvezőbb beállításokat megtalálni a hétvégére. A cumbriai gyár három támogatott versenyzőpárosa, Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Ott Tanak/Martin Jarveoja és Elfyn Evans/Daniel Barritt is szerencsés kilométereket tudott le az elmúlt heti felkészülések során.

Ford tekintetben azonban nemcsak e három duóval találkozhatnak a szigetre ellátogató nézők, ugyanis bőven akad majd a mezőnyben a WRC-k mellett R2-es és R5-ös Fiesták is.

TOUR DE CORSE – A 10.000 KANYAR FUTAMA
A Korzika rali évtizedek óta jelentős eseménye a ralis világnak, különlegessége pedig a több ezer látványos és technikás kanyarban rejlik. A jó eredmény nem feltétlen az ügyes és tehetséges versenyzők számára érkezhet, hanem azért fejben és fizikálisan is toppon kell lennie a páros mindkét tagjának ahhoz, hogy az 50-60 kilométeres gyorsokat végignyomják a lehető legprecízebben. Mindezek mellett pedig ne felejtsük, hogy tiszta aszfaltról van szó, így a gumik kopására is gondolniuk kell, mielőtt nekivágnak a több tíz kilométeres részeknek.

A feszes, kanyargós utak tiszteletet érdemelnek, hiszen a hol sziklás, hol szakadékos kanyarok azért okozhatnak meglepetéseket, ha nem a tökéletes íven engedik át az autókat. A gumik kopása mellett pedig érdemes még figyelni az időjárási előrejelzéseket, hiszen ha nem készülnek fel egy-egy változásra, akkor az még bőven okozhat bonyodalmakat az időeredményekben.

MALCOLM WILSON – A CSAPAT VEZETŐJE
Wilson nem tagadja, hogy jó eredményeket remél a srácoktól, ehhez pedig minden felkészülési segítséget megadott, úgyhogy a legjobbakban bízik.

Malcolm Wilson: "Fantasztikusan kezdtük meg a szezont, és lényegében annyira rosszak nem voltak az utána következő eredményeink. A negyedik fordulóhoz érve azonban ismét szeretnénk bizonyítani – akár az élen is. Örülök, hogy ilyen sok Ford Fiesta áll majd rajthoz a hétvégén, mindezek mellett pedig külön öröm, hogy e nagyszerű eseményre gyűltek össze a srácok. Kíváncsi leszek a többiek eredményére is, így a másik szememmel az R5-ösöket és az R2-eseket fogom követni. A fő területünkre visszatérve - a Monte Carlo-n aratott győzelemből merítve jó lenne igazi aszfalton is diadalmaskodni. Illúzióink nincsenek, de a lehetőség adott arra, hogy kedvező pozíciókkal fejezzük be a Korzika ralit."

SEBASTIEN OGIER ÉS JULIEN INGRASSIA – A BAJNOKSÁG ÉLLOVASAI
Sebastien Ogier és Julien Ingrassia lassan tíz éve, egészen pontosan 2008 óta aktív résztvevői a világbajnokságnak. Korzika azonban már 2007-ben mély nyomokat hagyott bennük, hiszen Ogier akkor pályaautóval szelte az aszfaltos kanyarokat.
Visszatérve a szigetre, a páros negyedik alkalommal toporog majd a rajtvonalnál. A futam fő szervezője, az FFSA már korábban is megjegyezte a négyszeres világbajnok nevét, hiszen 2005-ben e szervezet támogatta Ogier-t a fiatalok raliprogramja keretében.
Rajthoz állások száma: 3 (plusz egy pályaautózás)
Legjobb eredmény: 1. (2016)

Sebastien Ogier: "A mexikói futam után egészen kellemes napjaink voltak – gondolok itt a munkára és az otthon eltöltött időre. Feltöltődve, jó eredményben reménykedve várom a Korzika ralit. A családom nagyon sok pozitív energiát adott, a fiam mellett pedig jutott idő egy kis síelésre is. Ezt követően érkeztem a tesztre, ahol szintén nagyon hamar sikerült megtalálni a remélhetőleg jó beállításokat. Monte-Carlo félig aszfaltos futamnak számított, ahol győzelemmel zártunk, ennek fényében remélem, hogy a tiszta aszfaltos pályákon is át tudom majd venni az irányítást. Nem lesz egyszerű dolgunk, hiszen nagyon felkészült és tehetséges társakkal vagyok körülvéve, de így színes a bajnokság."

OTT TANAK ÉS MARTIN JARVEOJA – A BAJNOKSÁG HARMADIK HELYEN ÁLLÓ PÁROSA
Az észt versenyző és navigátora számára most az egyik legnagyobb kihívás következik, hiszen aszfalton kell bizonyítaniuk a legújabb specifikációjú Fiesta WRC-vel. Tanak nem feltétlen kedveli a korzikai utakat, Jarveoja azonban próbálja támogatni társát, hogy idén másképpen lesz, és jobb lesz, mint amit eddig tapasztalt.

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 10. (2015 és 2016)

Ott Tanak: "A hétvégi Korzika rali a szezon egyik legkomolyabb próbája lesz, legalábbis számomra. A felkészülések során a lehető legtöbbet próbáltam kihozni magamból, így kíváncsian várom, versenykörülmények között mit tudok majd mutatni. Nem feltétlen a kedvenc eseményem, de negatívumot sem tudok róla mondani. Megpróbálok egy pozitív eredményben reménykedni. Az autó nagyon jó, az 500 kilométeres teszt során véleményen szerint eredményképes beállításokat találtunk. Tudom, hogy egy nagyon nehéz esemény következik most, ahol nincs hibahatár, a végletekig koncentrálni kell."

ELFYN EVANS ÉS DANIEL BARRITT – A BAJNOKSÁG NYOLCADIK HELYEN ÁLLÓ PÁROSA
Evans és Barritt kedves korzikai emlékekkel térnek vissza a szigetre, és remélik, ez a tendencia tovább folytatódik. A brit páros legjobb eredménye a 2015-ös szezonhoz köthető, amikor Jari-Matti Latvala mögött az összetettbeli második helyet kaparintották meg - szintén egy Fiesta WRC-vel. A DMack borítású legújabb fejlesztésű Forddal Evans a legjobbakat reméli.

Rajthoz állások száma: 2
Legjobb eredmény: 2. (2015)

Elfyn Evans: "A korzika ralival a szezon egyik legkomolyabb technikai kihívása elé nézünk. Szeretem ezt a futamot, és kíváncsian várom,hogy idén mit tudok felmutatni. Különleges esemény ez - rengeteg kanyarral, szűk részekkel és izgalmakat ígérő gyorsasági szakaszaival. A tesztek során megpróbáltunk teljes mértékben a sziget útviszonyaihoz igazodni, és szerintem a beállításokkal is egészen jól elboldogultunk a múlt héten. Optimistán várjuk a hétvége történéseit."

NAVIGÁTORI SZEMMEL – AZ ITINER JELENTŐSÉGE A KOMOLY VERSENYTÁVON
A korzikai komoly, egy huzamban letudott versenykilométerek nemcsak a vezetőt igénylik teljes százalékban, hanem a navigátori pontosságot is. A 40, 50 akár 60 kilométeres szakaszokat is ugyanolyan szervezetten, koncentráltan kell végignyomni a jobb1-ből, mint a rajt pillanatában.

Sebastien Ogier navigátora, Julien Ingrassia: "Korzikán egy kanyar egy oldal... Csak viccelek! :) Tény és való, hogy egy kanyarszámon kívül több adatot is lejegyzünk, de egy egész oldalt azért nem tesz ki. Mindenki más jeleket használ, más információkra helyezi a hangsúlyt – a példa kedvéért azonban az idei leghosszabb részre, a kilencedik szakaszra egy 94 oldalas jegyzetem van. A legfontosabb, hogy ne zökkenjek ki a ritmusból - úgy gondolok erre, mint egy zeneműre, a hol tempósabb, hol nyújtottabb részeivel.”

Ott Tanak navigátora, Martin Jarveoja: "Először leszek részese a korzikai futamnak, így nagyon gyorsan bele kell zökkennem ebbe a környezetbe, ha jót akarok. Minden kanyart megpróbálunk a lehető legpontosabban lejegyezni, még a leghosszabb gyorsaságin is. Célom, hogy megpróbáljak nyugodt maradni, és nem érezni a nagy nyomást a komoly távok miatt. Nem tagadom, a legnagyobb gondom most az utazgatás, amitől egyszerűen megbetegszem. Ezt szerencsére azonban még versenyautóban nem éreztem, így próbálok majd a jegyzetekre koncentrálni, hogy véletlenül sem jöjjenek elő a tünetek."

Elfyn Evans navigátora, Daniel Barritt: "A Korzika rali kitűnik a többi futam közül az idei évben. Nemcsak a versenyzésről, hanem a kitartásról és a fizikai felkészültségről is szól, mind vezetői mind navigátori tekintetben.  Átlagban úgy saccolom, hogy egy kilométer egy oldal az én füzetemben, viszont Korzikán ez borul  - körülbelül 0,75 kilométernyi adat fér egy oldalra."

Lara