l1
l2


 

yf sfdd

 

Négytől-négyig a Rally VB új korszakában

Április 27.
Évtizedek óta nem volt a Rali VB világában példa arra, amire idén - a sorozatban eddig négy állomását négy különböző márka nyerte, négy különböző versenyzőpárossal. Vajon a dinamikusan megújuló autók vezettek ehhez az izgalomhoz, vagy más valami van a háttérben?

Egészen pontosan 1986-ig kell visszalapoznunk a világbajnokság történelemkönyvébe, ha olyan izgalmas szezonkezdetet szeretnénk felidézni, mint amelyhez hasonlót az idei évben tapasztalatunk így április végéhez közeledve. 2017 eddig a változások éve – az agresszívabb, drasztikus módosításokon átesett legújabb WRC-knek köszönhetően az eddig teljesített négy futam négy különböző győztest és négy különböző márkát generált eddig.

Ehhez hasonló nagy csatát utoljára körülbelül 30 éve láthattunk szezonkezdetnél, azóta pedig az idei az első esztendő, mely egészen nyitott és izgalmas bajnokságot ígér lassan az évad feléhez közeledve. A négy győztes tovább nyomul, természetesen mindenki elutazott a soron következő argentin ralira, bízva abban, hogy tovább gyarapíthatják eggyel győzelmeik számát.

Oliver Ciesla kifejezetten örül az idei pontvadászatnak, úgy érzi, a rali világbajnokság ismét fellendült, és izgalmakkal teli futamokat tudhatnak le a résztvevők és a nézők is egyaránt. "Sejtettük már korábban is, hogy valami pluszt fog hozni a 2017-es korszak, hiszen brutális autókat alkottak az új szabályok alapján a csapatok. Mindenki arcára mosolyt csalnak a fenevadak - legyen szó a pálya szélén álldogáló nézőről, vagy arról aki otthonában követi a közvetítéseket. Amit eddig láttunk, nagyon jó, igazi küzdelmeket hozott az elmúlt négy futam, és remélem, ez továbbra is folytatódik."

A 2017-es győztesekről röviden:
Rally Monte Carlo (2017. január 19-22.)
A négyszeres világbajnok Sebastien Ogier címvédőként az M-Sport színeiben kezdte meg a szezont, és rögtön győzelembe hajszolta Wilson bácsi csapatát. A rajt pillanata előtt mindössze öt héttel írta alá Ogier a szerződést – ekkor dőlt el, hogy Ford Fiesta WRC-re vált az új korszak kezdetével. Az M-Sport a januári mámor előtt 2012 szeptemberében zárt utoljára legjobbként. A Hyundai részről itt Thierry Neuville álma került romokba, aki a nap végéhez közeledve esett el.

Rally Sweden (2017. február 9-12.)
Jari-Matti Latvala negyedik alkalommal ünnepelhette svéd ralis győzelmét, melyet ezúttal az idei szezonban visszatérő Toyota Gazoo Racing színeiben szerzett meg. A márka 17 éves távolléte után egész kedvező eredmény ez, hiszen a Yaris WRC második rajthoz állásával győzelmet ért el a korábbi VW-s tehetség. Thierry Neuville ismét a célhoz közeledve vérzett el az élről.

Rally Guanajuato Mexico (2017. március 9-12.)
Kris Meeke majdnem eldobta a Citroent, de végül győzelembe vitte a francia márkát. Egészen pontosan 750 méterrel a cél előtt csúszott le a pályáról és került nézői autók közé, de visszahozta a C3-ast. A közel 40 másodperces előnye 13-ra csökkent, de nyert, és ez a lényeg.

Che Guevara Energy Drink Tour De Corse (2017. április 6-9.)
Thierry Neuville pár első helyre való esély után Korzikán végig tudta vinni, és megszerezte a dobogó legfelső fokát. A belga fiú 54 másodperces előnnyel hozott elsőséget a Hyundai csapatának.

Az emlegetett 1986-os évkezdet

1986-ban a szezonnyitó Monte Carlo ralit Henri Toivonen egy Lancia-val nyerte meg. Svédországban Juha Kankkunen diadalmaskodott a Peugeot színeiben, a harmadik, portugál állomást Joaquim Moutinho egy Renault 5 Turbo-val nyerte, negyedikként pedig a Toyota érkezik, mely márka Björn Waldegård irányításával első lett a Safari ralin.

Lara