yf sfdd
|
A hagyományoknak megfelelően a dél-amerikai Rally VB futam csütörtök este egy bemelegítő szakasszal vette kezdetét, mely után a világbajnoki címvédő Sebastien Ogier állt az élre. Pénteken aztán négy pályán nyolc gyorsasági szakasz alkotta a penzumot. Eseménydúsan indult az első versenynap, a futam címvédője, Hayden Paddon a nyitó szakaszon felborította a Hyundai i20 WRC-t és bár tudta folytatni a verseny, ezzel a hibával hamar elvesztette valós esélyét a címvédésre. Ahogyan az várható volt, péntek reggel Sebastien Ogier nem sokáig tudta tartani a lépést később rajtoló versenyzőtársaival, főleg azok után, hogy a pályabejáráson tapasztalt esőnek már nyoma sem volt és csontszáraz utakon folytatódott a verseny. Mindezek mellé még becsúszott egy hiba is, Ogier-ék hibát vétettek az itinerben és becsúsztak a Forddal az út menti árokba, de viszonylag olcsón megúszták a kalandot. A Hyundai háza táján nemcsak Paddon okozott beszédtémát, a Korzikai győzelemmel felvértezett Thierry Neuville az i20 WRC futóművét ütötte meg. A legjobban a DMACK abroncsokon száguldó Elfyn Evans kamatoztatta előnyét, aki reggeli szakaszgyőzelmével egy csapásra átvette a vezetést az összetettben. Evans-t egy másik brit versenyző, Kris Meeke követte a második helyen, mind a szakaszon, mind az összetettben. Evans tündöklése egyáltalán nem volt tiszavirág életű, és a DMACK abroncsok is remekül vizsgáztak az argentin pályákon, a brit fiú sorra nyerte a gyorsasági szakaszokat, az első körben minden pályán övé lett az abszolút idő és az ebédszünetre félperces előnyre tett szert az összetett értékelés élén. A délelőtt első felében a másik brit, Kris Meeke igyekezett tartani vele a lépés, a nap harmadik szakasza azonban kifogott a Citroen üdvöskéjén. "Teljesen ledöbbentem, az egyik ugrató valóssággal kilőtt minket az útról." - mesélte Meeke, aki még beért a szakasz céljába, de ezt követően jobbnak látta visszatérni a szervizbe. A franciák minden bizonnyal nem zárják szívükbe a szakaszt, a csapat másik autójával Craig Breen a váltó hibája miatt ugyanitt kényszerült búcsúra. A második helyre ezek után Jari-Matti Latvala kapaszkodott fel a Yaris WRC-vel, akit a rövid szünet után visszatérő Mads Östberg követett szorosan a harmadik helyen. A nap második fele, ugyanott folytatódott, ahol az első abbamaradt, Elfyn Evans ugyanazzal lendülettel gurult ki a szervizből mint reggel tette, és tovább növelte szakaszgyőzelmei számát. Hibátlan sorozatát a nap hatodik gyorsasági szakaszáig tudta elnyújtani, igaz itt már osztoznia kellett a vele tizedre azonos időt autózó Hayden Paddonnal, de előnye ekkor már csaknem 50 másodperc volt a Latvalát a harmadik helyre letaszító Mads Östberggel szemben.
A nap utolsó klasszikus gyorsaságiján Hayden Paddon már nem akart osztozkodni a szakaszgyőzelmen, Evans azonban így is bejött a második helyre, minek köszönhetően a napot lezáró rövid szuperspeciál szakaszra 50 másodperce felé növelte előnyét az élen Östberggel szemben. Latvala számára nem sikerült jól a délután, hiszen a Yaris WRC-ben a Mexikóban is tapasztaltak túlmelegedési gond ütötte fel a fejét, amivel a nyolcadik gyorsaságit követően visszacsúszott egészen a hatodik helyig, a dobogó harmadik fokát így ekkor Thierry Neuville foglalta el, akit Sebastien Ogier követ szorosan a negyedik, Ott Tanak pedig az ötödik helyen.
Bár a mezőny már a verseny rajtjakor sem volt túl népes, a péntek esti utolsó szakaszra már csak a fele, mindössze 13 páros érkezett meg. A WRC2-ben mindössze három autó maradt, Pontus Tidemanddal az élen. A Skoda gyári versenyzője mögött Pedro Heller már több mint 4 perces hátránnyal következik, Juan Carlos Alonso pedig szűk egy perccel lemaradva érkezik, aki mögött Dani Sordó zárja az abszolút értékelést a 13. helyen. A Rally Argentina állása a 8. gyorsasági után Fri |
|