l1
l2


 

yf sfdd

 

Evans: Portugáliában jöhet a folytatás

Május 2.
Elfyn Evans az argentin rali főszereplője volt - a brit fiú két napig uralta a mezőnyt, a powerstage-n azonban át kellett adnia a győzelmet. Elfyn szerinte azonban nem kell sokat várni, hogy hasonló teljesítménnyel rukkoljon elő.

Elfyn, a futam során végig domináltál, győzelemre álltál, azonban az utolsó szakaszon mégis a második hellyel kellett beérned. Mindent beleadtál, hogy érzed most magad?

Evans: "Vegyes érzelmeim vannak a versennyel kapcsolatosan, és bevallom, hogy csalódott is vagyok a második hellyel. Amikor Thierry-nek gondjai voltak akkor nagyobb előnyre sikerült szert tennem és úgy gondoltam, hogy ez egy akkora szakadék közöttünk, hogy sikerül megtartanom a végéig. Nagyon komoly tempót diktált, és végül az utolsó métereken mégis le tudott győzni. Szombaton már éreztem, hogy baj lehet, és vasárnap reggel már stresszesen kezdtem versenyezni."

Elmondod nekünk, mi történt a vasárnapi két nyitószakaszon?
Evans: „Két dolgot kell megemlítenem. Az első, hogy a fiúk a szervizben hatalmas köszönetet érdemelnek a komoly munkáért, mely során a fékeket próbálták helyre pofozni nekem. Sajnos annyira jól nem sikerült, hogy hibátlanul autózzam, hiszen féktávoknál azért akadtak veszélyes helyzetek. A lényege az volt, hogy az El Condor első felében a fékpedál szinte végig a padlón volt, ennek fényében pedig meglepődtem az időeredményen. Vártam, hogy rosszabb időt autózom, hiszen nagyrészt a kéziféket használtam, az biztosabbnak tűnt. Mina Clavero-n egy megpörgés is közbeszólt.."

A végső gyorsaságinál megnéztük a felosztást, és az első részében gyorsabb voltál, mint Thierry, aztán jött a híd… Mi volt a híddal Elfyn?

Evans: "Nos igen. Kezdeném azzal, hogy a fékekkel ismét nem volt minden rendben, körülbelül egy kilométer után kezdtek fogni. Itt kicsit fellelkesedtem, hogy most oda tudok majd pirítani Thierry-nek, és próbáltam a legjobbat kihozni magamból és az autóból, de ahogy megörültem a fékeknek, nem sokra rá úgy kezdtem érezni, hogy az autó hátulja felett lassan-lassan elveszítem az uralmamat. Próbáltam nyugodt maradni, nem idegeskedni, a hídhoz érve kicsit elszámítottam a kézifékezést, és érintőre vettem a hídfőt. Szerencsére nagy baj nem lett belőle. éreztem, hogy nagy baja nem lett a Fordnak, így tovább nyomtam. A második felében a szakasznak, ahol már inkább a kanyarok dominálnak, azonban időt veszítenem – végül is ez egy hosszú történet. Thierry nagyon jó munkát végzett és lényegében nekünk sincs okunk panaszra, hiszen jól vizsgáztak az új DMack gumik. Most kicsit fel kell dolgoznom a történteket, és pozitívan tekinteni azokra a dolgokra, amikkel gazdagabb lettem a hétvégén."

Mit gondolsz, hol versenyezhetsz legközelebb ugyanilyen tempóban, harcolva a győzelemért?

Evans: "Portugáliában!"

Gondolod, odamész, és ugyanezt csinálod majd?

Evans: "Valójában nem tudom, az idő fogja majd megmutatni. Nem veszek semmit sem biztosra. Most még korán van ahhoz, hogy képet kapjunk a feltételekről és az időjárásról. A gumiválasztás is kérdéses lesz, hiszen nem tudjuk, hogy esni fog vagy szárazság lesz. Folyamatosan tanulunk, aztán majd meglátjuk, mi lesz.

Daniel, kérlek mesélj a hétvégéről, különösen a powerstage-ről?

Daniel Barritt, Elfyn Evans navigátora: "Szerintem mind a ketten nagyon frusztráltak voltunk, látszott rajtunk az idegeskedés. Saját szemszögemből azt mondom, hogy a szakasz eleje egészen jól alakult. Szerintem jó sebességet diktáltunk, én úgy éreztem. Valahogy kezdtem érezni a győzelem ízét, de végül a másodikként zártunk. Nem rossz eredmény, de így, hogy két napig vezettünk, kicsit megrázó."

Valami ilyesmire számítottál?

Barritt: "Sokat beszéltünk egymással, a csapattal, és abban bíztunk, hogy a DMack itt lesöpörhetetlen lesz. Végül is nem is volt vele gondunk."

Neuville: Elképesztő érzés volt átélni ezt az egészet
Neuville lehajrázta Evans-t az Argentin Rallyn

Lara