l1
l2


 

yf sfdd

 

Horvátország és Új-Zéland is beszállhat a Rally VB-be

Május 9.
Jövőre akár a szomszédba is ellátogathat a Rally Világbajnokság, a sorozat szervezői ugyanis 2018-ban új helyszíneket szeretnének beiktatni a menetrendbe. Így Új-Zéland vagy éppen Horvátország is vendéglátóvá válhat, míg 2022-ig tizenhat futamosra nőhet a naptár.

Az Új-Zéland Rali mindig is a versenyzők egyik kedvenc helyszíne volt, azonban a távoli szigetország 2012 óta nem láthatta vendégül a sorozat résztvevőit. Oliver Ciesla azonban különösen szorgalmazná a futam visszatérését, hiszen a csodálatos környezetnek köszönhetően nemcsak a pálya szélén álló nézők, hanem a televíziós közvetítések követői is nagyszerű élményekkel gazdagodnának.

De nem csak Új-Zéland lapul a Ciesla tarsolyában, Horvátország és a Rally Croatia is alternatívát jelent arra, hogy a 2018-as VB tizennégy fordulóból álljon - itt a kandidáló futamra várhatóan szeptemberben kerül sor.

"Azt hiszem Új-Zéland egy olyan helyszín, melyről nem kell semmit sem mondanom." - nyilatkozta Ciesla. "A helyszín gyönyörű, exkluzív közvetítésekkel vihetnénk a versenyt a rajongók otthonába. Ezenkívül pedig Hayden Paddon hazája, így duplán érdekes lehetne az esemény."

Felmerült Horvátország felvétele is, azonban ez a lehetőség ellentétes lehet az FIA politikájával, mely szerint inkább csökkentenék, mintsem növelnék az európai futamok számát. Ciesla szerint azonban a nézőszám itt komolyabban megnövekedhet, emiatt pedig az Adria partját sem szabad lesöpörni az asztalról. "Ugyan nem keresünk több európai futamot, de a megközelíthetőség és infrastruktúra miatt Horvátország akár bekerülhetne az első öt legnépszerűbb verseny közé. Ott esetleg szervezhetnénk úgy is a menetrendet, hogy egy nap murva aztán két nap aszfalt. Környező országokban is rengeteg a rali rajongó - véleményem szerint pedig pontosan emiatt nagy érdeklődés övezne egy ilyen eseményt."

Hónapokkal ezelőtt Kína részéről történtek kezdeményezések, azonban esélyei most elhalványulni látszódnak. Tavaly ugyan bekerült az év elején kiadott naptárba, de az időjárás viszontagságai miatt végül kivették a menetrendből.

Ciesla a nyilatkozatában még kitért Törökország lehetőségére is, azonban azt is elmondta, hogy 2019 előtt biztosan nem kell a csapatoknak ezzel az országgal kalkulálniuk. A tizenhat futamos versenynaptár 2022-ben térhet vissza, de addig még le kellene faragni a költségeket, hogy a csapatok kiadása ne legyen magasabb, vagy csak éppen egy kicsivel lépje túl a jelenleg futamokra fordító milliós összegeket. 

Lara