l1
l2


 

yf sfdd

 

Már három finnel támad a Toyota!

Május 15.
Története újabb fontos mérföldkövéhez érkezik a Toyota Gazoo Racing - a debütáló szezonját teljesítő japán-finn csapat először állít hadrendbe egyszerre három Yaris WRC-t, naná hogy a két finn, Jari-Matti Latvala és Juho Hanninen mellé egy harmadik, Esapekka Lappi érkezik a portugál ralin.

A Toyota Gazoo Racing izgatottan készülődik a május 18-ai portugál rajtra. A finnek az idei, debütáló szezonjukban eddig két autóval harcoltak az értékes világbajnoki pontokért, a sorozat hatodik futamán azonban változtatnak a felálláson – Esapekka Lappi irányításával csatlakozik a bandához a harmadik Yaris WRC. A portugál versenyt kifejezetten nehéznek látják, de bíznak abban, hogy a visszajelzésekből kedvezőbb irányba tudnak majd fejleszteni a Toyota mérnökei.

A Rally Portugal székhelye a Porto-hoz közeli Matosinhos lesz, mely főként a homokos és egyben sziklás, kavicsos szakaszairól ismert. A homokos részeken a helyes nyomvonal megtalálása okoz majd külön feladatot, míg a sziklákkal tarkított kanyarok elsősorban a gumiabroncsokat tehetik próbára. A defektek komoly veszélyt jelentenek, így a gyorsaságin való odafigyelés mellett külön figyelmet kell fordítaniuk a párosoknak a gumiválasztásra is.

A nagy menet csütörtökön este a Lousada rallycross pályán veszi kezdetét egy szuperspeciállal, míg pénteken olyan részek közül csemegézhetünk, mint például az új pálya, a Braga városban kijelölt nyomvonal. Szombat a leghosszabb nap lesz a maga 154,56 versenykilométerével, magába foglalva a közel 38 kilométeres Amarante részt, illetve azt a Cabeceiras de Basto-t, mely szintén újdonság az idei felvonásban. Vasárnap pedig a várva várt Fafe, melyen a srácok a powerstage plusz pontjainak sorsát is eldönhetik.

A csapat nagy reménysége ezúttal az a Latvala, aki a versenyzői tábla összetettbeli második helyét foglalja el öt futamot követően, mindezek mellett pedig 2015-ben meg is nyerte ezt a versenyt. Hanninen utoljára 2014-ben állt rajthoz Portugáliában, azonban akkor még az ország déli részén voltak kijelölve a pályák, így az északiak teljesen újak lesznek neki. Lappi először ülhet a Yaris WRC-ben, aki számára a 2013-as év volt kedvező, amikor is első WRC2-es győzelmét szerezte meg Portugáliában.

Tommi Makinen (Toyota Gazoo Racing csapatfőnök):
"Volt néhány új dolog az autón, amit a korábbi portugál teszten próbáltunk személyre szabni, azonban az időjárás nagyon rossz volt, így kicsit tapogatózva érkezünk a versenynapokra. Most egy kemény futam következik igazán technikás szakaszokkal, de lényegében egy klasszikus raliról beszélhetünk. Bár sok ismeretlen dologgal kell majd küzdenünk, bízunk abban, hogy kedvezően alakulnak az eredmények. Az autó fejlesztését tovább szolgálja majd Esapekka és Janne belépése, akik először mutatják be csapatunk harmadik autóját."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #10):
"Argentínában megtanultam, hogy az első napon mutatott teljesítmény nagyon fontos – olyan eredményt szeretnék elérni a portugál rali pénteki napján, mellyel az első ötben várhatom a szombati rajtot. Ha az időjárás kedvezőtlen lesz pénteken, akkor a második rajtpozícióm nem lesz rossz, hiszen később csak romlanak az útviszonyok. A futam előtt kísérleteztünk az autó magasságával, és remélem, sikerül most már teljesen jól ráhangolni a murvára."

Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC #11):
"Viszonylag szerencsém volt, hiszen amikor én teszteltem az autót, még jó idő volt - kipróbáltunk néhány felfüggesztés és diffi beállítást, melyekkel elégedett vagyok. Lényegében új lesz számomra a portugál rali, hiszen az északi pályákhoz még nem volt szerencsém. A déli részeket szerettem és ahogy elnéztem az északi pályákat, azok is kedvemre lehetnek. Portugália egy kicsit olyan, mint az argentin megmérettetés volt - az útfelület azonban nem annyira durva. Vannak trükkös részek, ahol megpróbálunk majd óvatosabban autózni."

Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC #12):
"A futam előtt volt szerencsénk egy teszt keretében bemelegíteni, mely jó szájízzel töltött el. Úgy gondolom, amennyire csak lehetett, felkészültünk mind beállításokkal mind fizikailag az első WRC-s menetünkre. Nyilvánvalóan eszméletlenül izgatott vagyok - most megvalósulhat az, amiről eddig csak álmodtam. Nem feledkezek meg arról, hogy ez a csapatról is fog szólni, hiszen az autó visszajelzései a továbbfejlesztést segítheti, így csapatmunkáról kell, hogy beszéljek. Eredménnyel nem szeretnék kacérkodni, az elsődleges célom most az lesz, hogy célbaérjek.”

Statisztika (Rally Portugal):

Év

Jari-Matti Latvala

Juho Hanninen

Esapekka Lappi

2016

6

-

-

2015

1

-

12

2014

14

8

-

2013

3

-

10

2012

13

-

-

2011

3

-

-

Lara