l1
l2


 

A Citroen nulláról építi új R5-ösét

Május 31.
Tiszta lappal vágott bele a Citroen Racing legújabb versenyautója, a C3 R5 építésébe, a márka sportosztályának bevallása szerint semmit nem vesznek át az előd DS3-as modellből.

A PSA csoport az elmúlt években komoly munkát invesztált R5-ös versenyautói megépítésébe, azonban a várt eredmény elmaradt, sem a 208 T16, sem a DS3 R5 nem tudták felvenni a versenyt a konkurensekkel, a Forddal és a Skodával, miközben sorra érkeznek az újabb trónkövetelők, a Hyundai már egyre népszerűbb, előkészületben pedig a Volkswagen, a MEM-Proton és a Holzer-Opel autói. A következtetések levonva elérkezettnek látták az időt a filozófia váltásra.

A Citroen már megkezdte a munkát a DS3-ast váltó C3-as modellen, melyet a nulláról építenek meg a csapat mérnökei és semmilyen összeköttetésben nem áll a DS3-assal. Yves Matton bízik benne, hogy a C3 R5-ös ismét visszahozza azt a piacot, amit elvesztettek.

"Tervezzük a legújabb autónkat, amiről részletesebben majd a nyár folyamán tudok beszámolni." - mondta Matton. "Az a terv egy új autó homologizálása és versenyeztetést a következő évben. Egyelőre annyit árulhatok el, hogy az új autó nem kapcsolódik a korábbi modellhez, hogy jövőre szeretnénk kidobni az autót, homologizálni és rajthoz állítani. Új emberekkel töltöttük fel a tervező csapatot és új partnereket is bevontunk a C3 R5 projektbe."

Matton azt is megerősített, hogy nem áll szándékuk minden téren követni a Skoda és az M-Sport példáját, így saját WRC2-es csapat indítását nem tervezik a Világbajnokságon, azonban a Volkswagenhez hasonlóan azt nem tartja kizártnak, hogy egy top pilótával elindulnak néhány versenyen.

Lara