l1
l2


 

Favoritként érkezik a Hyundai Szardíniára

Június 2.
A portugáliai kettős dobogó után nem kérdés, hogy a Hyundai Motorsport milyen tervekkel vág neki a világbajnokság következő futamának. A Neuville-Sordo-Paddon trió lelkesedése töretlen, közülük is a belga versenyző a legbizakodóbb, hiszen tavaly győzni tudott a szigeten.

Az idei évben három kavicsos eseményen biztosított dobogós helyezések reményében Szardínián sem adná alább eredmények tekintetében a Hyundai Motorsport csapata. Mexikó, Argentína és Portugália után Szardínia következik, mely különösen érdekes a banda számára, hiszen Thierry Neuville tavaly itt győzelembe hajszolta az i20 WRC-t Nicolas Gilsoul navigálásával.

A sorozat immáron hetedik futama következik, melyre izgatottan utazik az alzenaui együttes, hiszen a szezonban eddig egészen jól mozgolódtak, és a 2016-os győzelmen felbuzdulva nem tagadják, sokat várnak a fiúktól. A 2017-es év feléhez közeledve nagyon izgalmas csaták elé nézünk, melynek meghatározója a Hyundai a konstruktőri táblán, mindezek mellett pedig a versenyzői ponttáblán is az élmezőnyben mozgolódik.  A murvás futamokon dobogók sorát csípték el a srácok, így okkal reménykedhetnek egy újabb sikeres szereplésben.

Pillanatok az időben
Szardínia különösen fontos a Hyundai életében – 2014-ben e szigeten állítottak rajthoz az alzenauiak első ízben négy autót, Hayden Paddon dobogós eredménnyel debütált itt 2015-ben, tavaly pedig Thierry Neuville első helyezést ért el a szigeten.

Az évad negyedik kavicsos eseménye következik június második hétvégéjén, mely igazi próbát jelent a versenytársaknak és az autóknak is egyaránt. A napsütéses, nyári forróságban tehetik próbára magukat, ahol nemcsak lelkileg érdemes készülniük, hanem fizikailag is össze kell szedniük magukat, hogy bírják a kemény fokokat a poros kilométerek alatt. Az olasz világbajnoki futam lassan-lassan már egy évszázadra tekint vissza – 1928-ban Sanremo-ban egy vegyes felületű eseményt jegyeztek, míg jelenlegi formátumában 2004-től van jelen a világbajnokság naptárában.

Fűtés van!
A hőmérséklet a szardíniai hétvége legmeghatározóbb tényezője lesz – talán a csütörtök lehet kivétel, amikor is este tudnak le pár kilométert a nevezők. A kinti 30 fok az autóban akár duplán hathat, és ez nemcsak a párosokra lehet negatív hatással, hanem az autó bizonyos részeire is.
A csapat változatlan Szardíniára – Hayden Paddon és Seb Marshall a 4-es, Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul az 5-ös, Dani Sordo / Marc Martí a 6-os Hyundai i20 Coupe WRC-vel harcolhat a bajnoki pontokért. E futamra még talán Paddon reménykedett abban, hogy előző segítője,  John Kennard visszatér, azonban orvosi utasításra úgy tűnik, hogy az augusztusra tervezett visszavonulást korábban kell meglépnie a tapasztalt navigátornak a folyamatos csípőgondok miatt.

Michel Nandan, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke: "Egészen pozitívum a Hyundai rövid történelmében a Szardínia rali. Az idei eredmények és a legutóbbi kettős portugál dobogó reményében érkezünk. Szeretnénk az élmezőnyben versenyezni, de tudjuk jól, hogy a versenytársak is mindent beleadnak a dobogós helyek megszerzésébe, így ezúttal sem lesz könnyű dolgunk. A Hyundai bizonyított a top3-ban murván és aszfalton egyaránt, és most ezt a sort tovább gyarapíthatjuk. Egyre jobban kiismerjük az autó erősségeit, gyengeségeit, ennek fényében pedig mindent elkövetünk a szardíniai győzelemért."

Hayden Paddon/Seb Marshall (#4 Hyundai i20 Coupe WRC)
Mindazok ellenére, hogy Portugáliában technikai gondokkal küzdöttek, Paddon és Marshall képesek voltak négy szakaszt is a leggyorsabbként zárni. A kiwi srácnak pozitívak az emlékei, ha Szardíniáról van szó, hiszen élete első dobogójának itt örülhetett 2014-ben, míg rá egy évre szintén a pódiumon ünnepelhetett.

Paddon: "Nem volt könnyű meghozni a döntést és elfogadni a tényt, hogy John nem lesz többet a jobbomon, de kénytelenek voltunk megtenni ezt a lépést az egészsége érdekében. A háttérben természetesen tovább segíti majd a pályafutásomat. Seb nagyszerű munkát végzett Portugáliában, így abszolút izgatottan várjuk a Szardínia ralit. Szerintem az európai futamok egyik legnehezebb állomása, nagyon nehéz pályavezetés mellé komoly meleg társul, és ez nemcsak minket, hanem az autót is igénybeveszi. Akihívások ellenére egészen eredményesen szerepeltem eddig itt, remélem, ez idén sem lesz másképpen."

Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC)
Neuville és navigátora, Gilsoul a portugál eredménynek köszönhetően megerősítették második pozíciójukat a versenyzői ponttáblán. A 2016-os győzelem helyszínére visszatérve a belga páros szeretne újból diadalmaskodni nemcsak az összetettbeli eredmény tekintetében, hanem a powerstage-n is a plusz öt pontra pályázik.

Neuville: "A Szardínia rali egy különleges esemény a számomra. Tavaly megnyertük, és még mindig olyan frissen él bennem, ahogy örülünk az első helynek a kikötőben. Idén már bizonyítottuk versenyképességünket, azonban ezen a futamon nemcsak rajtunk múlik majd a jó szereplés, hanem a körülmények alakulásán is. Az utak nagyon kemények, szárazak, így különös figyelmet kell szentelni a gumiválasztásnak. Összeségében azt mondom, felkészültünk, várjuk a hétvégét, melynek meghatározó szereplői szeretnénk lenni."

Dani Sordo/Marc Martí (#6 Hyundai i20 Coupe WRC)
Az előző megmérettetés, a portugál rali második helyezett párosa, Sordo és Martí annyira élvezték az élmezőnybeli ünneplést, hogy ezt Szardínián is szeretnék megismételni. Az összetettbeli ponttáblát nézve az ötödik helyről várják a folytatást.

Sordo: "Borzasztóan örülök, hogy Portugáliában sikerült megcsípni a második helyet. Úgy érzem, ezzel az eredménnyel ismét megtaláltam önmagam, és bizonyítottam, hogy murván meghatározó tudok lenni. Bevallom, Szardínia nem tartozik a kedvenceim közé, de maga az esemény szép helyen zajlik és emlékezetes harcokat tud felmutatni. A szakaszok nagyon keskenyek, emiatt nekem több idő kell, hogy kiépítsem a bizalmat. Lényegében pozitívak vagyunk, aztán majd meglátjuk, hogy alakul a hétvége.”

Lara