l1
l2


 

Új fejezetet nyit a Citroen Szardínián

Június 7.
Új fordulatot vesz a Citroen felállása a világbajnokság felénél, hiszen a hétvégi Szardínia Ralin Andreas Mikkelsen személyében egy új pilóta mutatkozik be a C3 WRC fedélzetén. A norvég mellett még Kris Meeke és Craig Breen öltheti magára a piros ruhát.

A világbajnokság hetedik fordulójához érkezünk a hétvégi megmérettetés keretében. Az olasz sziget, Szardínia jut főszerephez, ahol a Citroen Total Abu Dhabi csapata három C3-as WRC-t állít rajtvonalhoz. Kris Meeke/Paul Nagle, Craig Breen/Scott Martin és Andreas Mikkelsen/Anders Jæger mutathatja meg versenyképességét.

RALLY ITALIA SARDEGNA: A LEGKEMÉNYEBB RÉSZ
Az argentin és portugál kiruccanás után a világbajnokság egy olyan állomáshoz érkezik a hétvégén, mely szinte már külön legendának tekinthető. Olaszország nemcsak izgalmas és látványos pályákat ad a sorozatnak, hanem kiváló versenyzőket is felmutatott az elmúlt évtizedek során. A naptárban mindig is komoly szerepet töltöttek be az olaszok – 2004-ig a Sanremo rali jelentette a világbajnoki állomást, ezt követően pedig Szardínia került a középpontba.

A mediterrán sziget igazán nagy kihívást jelent a párosoknak - egészen komoly mértékben igénybe veszik a kanyargós utak a résztvevőket, az autókat, a gumiabroncsokat és a szervízeseket is egyaránt. A szakaszokon nemcsak a murvával kell megküzdeniük, hanem a levágások során nyitott szemmel kell közlekedniük, hiszen a növényzetben megbúvó szikladarabok akár a futam végét is okozhatják, ha nem jártak el a srácok körültekintően a pályabejárások során. Egyértelműen nagy hangsúly lesz a rajtsorrenden, mint minden más murvás futamon, de ha ügyesen mozgolódnak a résztvevők, akkor az első versenynapon talán nem kerülnek olyan nagy hátrányba, hogy ne legyenek képesek dominálni a következő két napon. Lényegében a kavicsok, sziklák, murvák mellett van még egy tényező, ami külön készülődést igényel fizikailag - a közel 30 fokos hőmérséklet akár a duplájára is emelkedhet az autóban, próbára téve a testi felkészülést.

Csütörtökön este bőgnek fel első ízben a motorok, amikor is Alghero városában egy 2 kilométeres szuperspeciállal melegítenek be a srácok. Ezt követően nyugatról keletre költöznek át, az éjszakát pedig már Olbia-ban töltik. A transzfer után pénteken Terranova és Monte félelmetes gyorsaságiját kell letudniuk a srácoknak, míg szombat a leghosszabb felvonása lesz a futamnak, beleértve a Monti di Ala' és Monte Lerno részt is. Vasárnap zárásként a híres-neves ugratón, a Micky’s jumpon is áthaladnak a párosok, ahol több ezer nézőt várnak, hatalmas hangulat reményében.

ANDREAS MIKKELSEN JÓL JÖHET A CITROENNEK
Az olasz állomásra tehát összességében nézve három C3 WRC érkezik. Közülük is a legelőkelőbb helyen, az összetettbeli hetediken Craig Breen és Martin Scott toporog, akik 43 pontot gyűjtöttek össze az idei szezonban, és mindössze 10 pont választja el őket a negyedik helytől. Kris Meeke ugyan begyűjtött egy 25 pontos győzelmet Mexikóban, de mellé csupán 2-őt sikerült még hozzátennie Svédországban – így ő és navigátora, Paul Nagle a kilencedik a ponttáblán.

A pletyka ugyan egy ideje már felmerült, de hivatalosan a portugál rali után tette közzé a Citroen, hogy Andreas Mikkelsen és Anders Jaeger egy futam erejéig biztosan megkaphatja az egyik C3 WRC-t. A norvég fiú több szempontból érdekes lesz a hétvégén – életében először versenyezhet új generációs WRC-ben, hiszen az idei szezon eddig állomásait R5-össel teljesítette. Pontok tekintetében a tizenegyedik, így az első versenynapi kiinduló helyzete igazán kedvező lehet. Mikkelsen a kilences rajtszámú Citroent kapja meg, mellyel az előző futamokon Stephane Lefebvre próbálkozott.

A 2017-ES RALLY ITALIA SARDEGNA JELLEMZŐI A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 19 gyorsasági szakasz 312,66 versenykilométerrel
  • 5 Citroen győzelem Sebastien Loeb (2005, 2006, 2008, 2011) és Mikko Hirvonen (2012) jóvoltából
  • Az előrejelzések szeirint Algheroban 29 fokos meleg várható csütörtökre

YVES MATTON, A CITROEN RACING CSAPATFŐNÖKE:
"Erre a ralira igazából szerény célokat tűztünk ki, melyeket szeretnénk megvalósítani - jó lenne, ha két autónk beverekedné magát a top5-be Szardínián. Nyilvánvaló, hogy nagy izgalmakat és kíváncsiságot hoz most nekünk ez a hétvége, hiszen Andreas Mikkelsen csatlakozik hozzánk. Ugyan egy napos tesztet letudott  Andreas, de mi is tudjuk, hogy ez kevés ahhoz, hogy megismerje az autót. Ő szabadon versenyezhet, belekóstolhat az idei évben először a WRC-sek küzdelmébe, míg Kris-től szeretnénk sikert látni.”

LAURENT FREGOSI, MŰSZAKI VEZETŐ:
"A hőség, a meglehetősen alacsony átlagsebesség és a szakaszok durvasága miatt tudjuk, hogy Szardínia nem gyerekjáték. Szigorú menetet igényel, ahol a legapróbb hiba is akár végzetes lehet. Kifejezetten Portugália után nem végeztünk több napos tesztet, de május elején ellátogattunk az Olbia régióba, és remélem, azok a kilométerek most hasznunkra válhatnak. Az előző futam adatai alapján jó irányba haladunk az autó fejlesztésével."

KRIS MEEKE:
"Argentínára és Portugáliára gondolva eléggé kiábrándító menetünk volt – teljes mértékben arra koncentráltunk, hogy megtaláljuk önmagunkat, és a mexikói teljesítményt nyújtsuk, de sajnos technikai probléma is közbeszólt. Tavaly nem álltunk rajthoz Szardínián, így újra kell gondolnunk a ralit. A szakaszok technikailag nehezek, csúszósak, így a pályabejárás során duplán kell majd ügyelnünk a részletekre, minél pontosabbak legyünk. Szerintem jó dolog, hogy Andreas itt lehet a csapatban, ő egy olyan versenyző, aki képes a győzelemre. Együtt fogunk azon dolgozni, hogy a Citroen nyerjen!"

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 16. (2004)

CRAIG BREEN:
"Ahogy Argentína és Portugália, lényegében Szardínia is új lesz a számunkra. Tavaly ugyan volt szerencsém a szigeten pályát bejárni, néhány hete pedig teszteltünk itt, de ezek a lehetőségek mégsem adják vissza azt a helyzetet, amit a verseny produkál. Több évvel ezelőtt egyszer versenyeztem itt, így ebből és a tanácsokból próbáltam meg felkészülni a hétvégére. Nagyon sok fedélzeti felvételt megnéztem, próbáltam kielemezni a pályák milyenségét videókból. Idén négyszer megcsíptem az ötödik helyet, ezúttal pedig jó lenne már kicsit előrébb végezni. Andreas-t ugyan még nem ismerem igazán, de volt már egy-két beszélgetésünk, és az ott elhangzott tanácsokat köszönöm neki, várom a közös munkát."

Rajthoz állások száma: 1

ANDREAS MIKKELSEN:
"Nagyon izgalmas heteken, napokon vagyok túl. Először találkoztam a Citroen Racing-gel, aztán megismertem a csapatot, a hátteret és a társakat, végül pedig az autót is kipróbálhattam Franciaország déli részén. Az utak, ahol letudtuk a teszteket, ugyan nem hajaztak Szardíniára, de mindenképpen hasznos volt, hiszen legalább beülhettem a C3-asba. A motor ereje igazán figyelemre méltó, lenyűgöző gép! Azért szerencsére sikerült időt szakítanunk arra is, hogy a beállításokat valamelyest magamra formálhassam. Gőzöm sincs, hol lesz a helyünk a mezőnyben, de a kiindulási pozícióm kifejezetten jó lehet az első versenynapon. Minden új lesz, de szeretnék jól autózni, és sikert elérni."

Rajthoz állások száma: 6
Legjobb eredmény: 4. (2014)

Lara