l1
l2


 

Szardínián is növelné előnyét az M-Sport

Június 8.
A versenyzői és konstruktőri összesítésben is élen álló M-Sport nagy menetre és hőségre készük Szardínián - az ötödik világbajnoki címért hajtó Sebastien Ogier mellett Ott Tanak és Elfyn Evans, közös célja, hogy tovább növeljék az M-Sport előnyét az élen.

Három királykategóriás párossal vág neki a szardíniai szigetnek Malcolm Wilson csapata - Sebastien Ogier és Julien Ingrassia értékes bajnoki pontok reményében áll rajthoz, míg Ott Tanak és Elfyn Evans számára is az lesz a cél, hogy az élmezőnyben a lehető legelőkelőbb pozíciót érjék el az EcoBoost motoros Ford Fiesta WRC-vel.

RALLY ITALIA SARDEGNA - A VÉGTELEN SZIGET
A végtelen sziget néven is ismert Szardínia egy igazi ralis helyszín - a magas hegységek, az ősi fák és az érintetlen vidéki részen mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a szezon egyik legigényesebb jelzőjét nyerje el a Szardínia rali.

A szervezők által kijelölt szakaszok igazán unikumok – a rendkívül gyors és keskeny utakon hibázni nem érdemes, hiszen a legtöbb esetben ez kieséssel járhat, és komoly károkat okozhat az autóban. Ehhez még hozzájön pluszban az igazi nyári meleg, ami fizikailag szívhatja le a versenyzőpárosokat.

A tengerparti városban nyugaton, Alghero-ban kezdenek be a srácok csütörtökön este, és a versenyhétvége során egészen pontosan 312,99 kilométer vár rájuk. Péntek külön izgalmakat ígér, hiszen Terranova és Monte Olbia tér vissza a menetrendbe, mint klasszikus.

MALCOLM WILSON – CSAPATFŐNÖK
A cumbriai csapat első embere, Malcolm Wilson továbbra is nagy sikernek örvend az autós iparban – csapata elismertsége törtetlen, nemcsak a rali világbajnokság királykategóriájában, hanem a nemzetközi szintre kiadott R5-ös Fiestáknak köszönhetően. Ha csak az élmezőnynél maradunk, akkor fontos elmondani, mire büszke Wilson - fiai minden egyes futamon biztosítottak legalább egy dobogós helyet.

"Nehéz elhinni, hogy már a szezon feléhez közeledünk. Az év első felében volt néhány fantasztikus eredményünk és ezt szeretnénk átvinni a következő hónapokra.

Ez a legszorosabb bajnokság, amire emlékszem, és nem engedhetjük meg magunknak, hogy üljünk a babérjainkon. Sikereket szeretnénk elérni, ehhez pedig kőkemény munka kell, és csapatunk pontosan erre koncentrál.

Külön dicséretet érdemel tesztcsapatunk. Az elmúlt héten ugyan volt egy kis ünneplés, de néhányan már a szardíniai kilométerekre gyúrtak, hanyagolva a bulit. Hatalmas köszönet nekik, és reméljük, meg lesz az eredménye ennek az áldozatnak.

Ha a szardíniai versenyre gondolok, akkor lényegében mind a három versenyzőnk megmutatta a szigeten versenyképességét, ahol célunk a győzelem lesz az idei felvonás alkalmával.

SEBASTIEN OGIER ÉS JULIEN INGRASSIA – A BAJNOKSÁG ÉLLOVASAI
Az előző futamon, Portugáliában aratott győzelem után Sebastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia jó formában érzi magát. A francia páros reméli, hogy ezt az eredményt esetleg képes lesz átemelni a szardíniai kilométerekre.
Rajthoz állások száma: 8
Legjobb eredmény: 1. (2013, 2014, 2015)

Ogier: "Portugáliában nagyon jól éreztem magam a Fiestában, és szeretném, ha ez Szardínián sem lenne másképpen. A szezon közepéhez közeledünk, Szardínián pedig nemcsak a hőmérséklet lesz meleg, hanem a csaták is! Nagyon szoros a bajnokság, pedig már júniust írunk.

Az év során talán ez a legmelegebb futam, így nemcsak agyban, hanem fizikailag is a toppon kell lennünk. Az elmúlt héten letudtunk egy sikeres tesztet, és egy egészen kedvező hűtési lehetőséggel megerősítettük az autót.

A nyitónapot elsőként, takarítással fogjuk kezdeni, de Szardínián többször is sikerült már nyernem, így a legjobbakban reménykedem. Nem a legegyszerűbb esemény, de valahogy élvezem a szakaszokat. Itt igazán érezni kell, hol van a határ, végig összpontosítani kell, az elejétől a végéig. A gumiabroncsok külön figyelmet érdemelnek, melynek helyes megválasztása akár a győzelmet is jelentheti."

OTT TANAK ÉS MARTIN JARVEOJA – A BAJNOKSÁG NEGYEDIK HELYEZETTJEI
Az észt versenyző, Ott Tanak korábban már csípett el dobogót a forró szigeten. Navigátorával, Martin Jarveoja segítségével szinte versenyről versenyre motiváltabbak, és az előző, portugál negyedik hely után most szeretnének ismét a dobogón ünnepelni, csak úgy, mint öt éve. A Fiesta WRC-t jónak látják, így az eredmény már csak rajtuk múlik.

Rajthoz állások száma: 5
Legjobb eredmény: 3. (2012)

Tanak: "Úgy érzem, egyre jobbak vagyunk, és az autót is versenyről versenyre egyre jobban megismerem. Portugáliában az eddigi legjobb beállítást sikerült eltalálni, és a múlt heti teszt is azt bizonyítja, hogy már ismerjük a Fiestát. Jó hangulatban utazunk Szardíniára.

A sziget nagyon különleges számomra, hiszen az első dobogómnak itt örülhettem, és ezt az érzést szeretném most a hétvégén felfrissíteni.

Nehéz futamról  beszélünk. Véleményem szerint az lehet a kulcsa a sikernek, hogy az elejétől a végéig határozottan koncentrálni kell. Akinek ez sikerül, az nyer. A szakaszok nagyon keskenyek, helyenként gyorsak, így figyelni kell, nehogy az út széléről összeszedjünk valamit, ami akár a végét is okozhatja a versenynek.

Ha ez éppen még nem elég indok a nehézségre, akkor külön kiemelném még a hőmérsékletet. A meleg nemcsak ránk lehet negatív hatással, hanem az autóra, a gumiabroncsokra egyaránt. A teszten próbáltunk erre is figyelni, bízom benne, sikerrel."

ELFYN EVANS ÉS DANIEL BARRITT – A BAJNOKSÁG HATODIK HELYEZETTJEI
Elfyn Evans első WRC-s megjelenése pontosan a Szardínia ralira tehető, mely eset 2013-ban valósult meg.  A walesi jól ismeri ezt az eseményt, többször rajthoz állt az olaszoknál, a hétvégén pedig Daniel Barritt segítségével bízik abban, hogy egy erős eredménnyel fejezheti be a futamot.

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 4. (2015)

Evans: "Nagyon sok kedves emlékem van Szardíniáról. Itt vezethettem először WRC-t versenykörülmények között, és tisztán emlékszem, hogy nem akartam kiszállni belőle! Egyértelműen nem a legegyszerűbb futam, komoly kihívások várnak minket, de készen állok rá!

Nagyon sok tényező közrejátszik, melyek minden egyes alkalommal tényleg megnehezítették a versenyt. A szakaszok nagyon durvák, mondhatni kopásállóak, illetve ott van még a magas hőmérséklet. Nem hangzik rosszul önmagában az, hogy kint 30 fok van, de ez az autóban szinte megduplázódik.

Mindent megteszünk majd annak érdekében, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból. Viszont a Szardínia történetében is bebizonyosodott, hogy ez az a futam, ahol bármi megtörténhet."

Lara