l1
l2


 

Mikkelsen vezeti a megújult Citroent a Lengyel Ralin

Június 28.
Újult erővel érkezik a Citroen a világbajnokság nyolcadik futamára. A lengyel ralin a franciák Craig Breen és Stephane Lefebvre mellett a futam címvédőjét, Andreas Mikkelsent küldik harcba. A C3 WRC jelentős fejlesztésen ment keresztül az elmúlt hetekben, melyeket élesben tesztelnek majd a lengyel versenypályán.

A KIHÍVÁS: C3 WRC ÚJ FEJLESZTÉSEI
A szardíniai futam befejezését követően a Citroen mérnökei és a csapat legénysége azonnal elkezdett ráhangolódni a lengyel utakra - nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is. A sziget esemény után négy napos tesztet rögtön beiktattak a srácok, hogy a lehető legkedvezőbben felkészülhessenek az északi murvára. A volán mögött hétvégén helyet foglaló párosok mindegyike megkapta a lehetőséget, hogy személyre szabja C3-asát a finn pályákhoz hasonlítható lengyel murvára - Andreas Mikkelsen/Anders Jager, Craig Breen/Scott Martin és Stephane Lefebvre/Gabin Moreau is aktívan kivette részét a tesztkilométerekből.

A Citroen az elmúlt hetekben az FIA számára két új módosítást is benyújtott, mely az autóra vonatkozik – az egyik a differenciállal kapcsolatos, míg a másik kérvény a tengelyek közötti nyomatékelosztást módosítaná kedvező irányba. A mérnököknek muszáj volt lépniük, ha a Citroen az élmezőnybeli verseny folyamatos résztvevője szeretne lenni – ezt szem előtt tartva és az új fejlesztések fényében Lengyelországban nem lehet más a célja a francia márkának, mint a dobogós helyezés.

Az előző futamon a Citroen színeiben bemutatkozó Andreas Mikkelsen számára nem véletlenül adták meg a most következő hétvégi rajthoz állás lehetőségét. Bíznak a norvégban, hiszen tavaly győztesként ünnepelt Mikolajkiban, míg az azt megelőző két versenyen másodikként zárta a kilométereket. Magabiztos autózás jellemzi Mikkelsent a lengyel murván, és ha az első, pénteki versenynapon száraz idő lesz, akkor akár egy jó pozíciót is kibérelhet magának szombat hajnalig.

Mellette ott lesz az a Craig Breen, aki elmondása alapján kedveli a most következő versenyt. A gyors, murvás terep bejön az ír fiúnak, és a sok-sok idei ötödik pozíció után reméli, hogy végre már határozottabb eredményt mutathat fel a világbajnokság nyolcadik állomásán. Breen egyébként jelenleg az összetettbeli ponttábla hetedik helyén toporog.

A szardíniai szünet után Stephane Lefebvre ismét autóban - ahogy azt a csapat meg is ígérte versenyzőjének. A fiatal francia nem panaszkodik a lengyel versenyre, jól érzi magát a Mikolajki környéki utakon. Tavaly hetedik lett, most pedig kedvező helyről rajtolhat  pénteken.

RALLY POLAND: A GYORS HALADÁS MEGTESTESÍTŐJE
A világ második legrégebbi futamaként tartják számon a Rajd Polskit, Monte Carlo után. 1921-ben jegyezték fel az első rajtot, míg 1973-ban krakkói központtal a világbajnokság naptárának része lehetett. Egy hosszabb szünet után 2009-ben ismét a rali krémjét látta vendégül a futam. Talán a szervezés számlájára írható, hogy ezt követően több év kihagyás következett – 2014-ben azonban visszatért a VB Mikolajkiba, azóta pedig minden évben betervezhetjük a Magyarországhoz viszonylag közel eső helyszínt. Az egyik legnépszerűbb eseményről beszélünk, hiszen földrajzi helyzetéből kifolyólag a közép-európai rajongók mellett az északiak is előszeretettel utaznak Lengyelország északi részére.

A központ tehát ezúttal is Mikolajki, mely város a Mazuri-tóvidék ölelésében fekszik, közel Litvániához illetve az orosz exklávéhoz, a kalinyingrádi területhez. Az útvonal rendkívül gyors, viszonylag keskenyek az utak, azonban közvetlen útmenti sziklák és fák nem feltétlen nehezítik a szűk kanyarokat – Szardíniával ellentétben. 

Ugyan akadnak új részek a menetrendben, de a versenyzők számára több ismerős kanyar is felbukkan majd. Csütörtökön este a Mikolajki Arénában hangolódhatunk a hétvégére. A legnehezebb napnak a szombatot várják, illetve sorsdöntő szakaszokként tekintenek Baranowo, Pozezdrze és Kruklanki gyorsaságijaira.

A 2017-ES RALLY POLAND JELLEMZŐI A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL

  • 23 gyorsasági szakasz, 326,64 versenykilométer
  • A szakaszok 44%-a új a WRC-s legénységeknek
  • 28 Michelin gumival számolhatnak a versenyzők, fejenként
  • A Citroen Racing egy lengyel taggal büszkéledhet, aki a csapatmenedzser, Marek Nawarecki

YVES MATTON, A CITROEN RACING CSAPATFŐNÖKE:
"Új megvilágításban követhetjük majd a C3 WRC-t a lengyel hétvégén a fejlesztéseknek köszönhetően. Egy lépést most visszafelé tettünk meg, hiszen rá kell jönnünk, melyek azok az apróságok, amik hátráltatnak minket a sikerben. Az autónk rendkívül gyors, de valami mégis visszafogta versenyzőinket. Emiatt döntöttünk úgy, hogy bizonyos részeket felülvizsgálunk, és egy-két fejlesztéssel beújítunk. Ide tartozik egyébként Andreas Mikkelsen érkezése is, melyet követően azért pár dolgot át kellett gondolnunk. Bízunk benne, hogy végre dominálni tudunk a versenyhétvégén."

ANDREAS MIKKELSEN:
"A múlt héten egy nagyon jó és hasznos tesztet tudtunk le. Két napot töltöttem az autóban, és úgy érzem, sikerült most a vezetési stílusomnak megfelelő beállítást eltalálni. Nyilvánvalóan még van bőven dolgunk, de Craig és Stephane szerint is egyre jobb az autó, jók lettek az új módosítások. Lengyelországgal most a kedvenc futamom következik – 2014-ben és 2015-ben második lettem itt, míg tavaly nyerni tudtam. Kedvelem a vonalvezetését és a tempóját, és remélem, hogy az élmezőnyben harcolhatok majd a pontokért. Számos tényező befolyásolhatja azért a dolgokat – időjárás, rajtsorrend, por – de szeretnék dobogón végezni."

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 1. (2016)

CRAIG BREEN:
"Szardínia durva, kanyargós szakaszai után egy nagyon jó teszten megváltoztathattuk az autó beállításait a gyors, tempós lengyel murvára. A teszten Andreas új ötletekkel állt elő, melyek az előrejelzések alapján jó irányba viszik az autót. Nem sok szerencsém volt Lengyelországhoz, de az biztos, hogy tavaly a finn harmadik hely alapjait itt fektettem le. Egy sor ötödik hely után ez alkalommal jó lenne már előrébb végezni."

Rajthoz állások száma: 1
Legjobb eredmény: 7. (2016)

STEPHANE LEFEBVRE:
"Ahogy Andreas és Craig mondta, egyetértek velük - szerintem is komoly előrelépés történt az autóra vonatkozóan a legutóbbi teszten. Kedvelem egyébként a lengyel futamot. Kategóriától függetlenül az elmúlt három évben gyors tudtam lenni, tavaly például a WRC-k között képes voltam szakaszgyőzelmet is szerezni. Ezzel a murvával egészen jól kijövök, a bizalmam pedig csak erősödött a legutolsó teszt után. Nagyon hasonlít egyébként a finn utakhoz, amelyek szintén nem állnak messze tőlem. Bízom benne, hogy sikerül végre egy jó eredménnyel végeznem, nem úgy, ahogy eddig az idei szezon állomásain."

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 9. (2016)

Lara