l1
l2


 

Kettős Hyundai győzelemmel zárult a Lengyel Rali

Július 2.
Ott Tanak nagyot hibázott, így Thierry Neuville szezonbeli harmadik futamgyőzelmével zárult az idei Lengyel Rali. A kettős Hyundai győzelemhez Hayden Paddon segítette hozzá csapatát, a dobogó harmadik fokára Sebastien Ogier léphetett fel.

Bőven maradt izgalom az idei Lengyel Rali befejező napjára is hiszen Thierry Neuville és Ott Tanak között teljesen nyíltsisakos csatára volt kilátás a győzelemért. A Hyundai belga és az M-Sport észt pilótájának vasárnap köztes szerviz nélkül két pályán négy gyorsasági szakasz állt a rendelkezésére, hogy dűlőre vigyék egymás közt a dolgot, az izgalmak fokozásába pedig az időjárás is beszállt, a péntekihez hasonló esős körülményekre készülhetett a mezőny.  

A napot vasárnap is Neuville kezdhette az élről, Ott Tanak hátránya azonban alig 3 másodperc volt. Az észt fiú a napi nyitószakaszon utolérhetetlen volt, a 11 kilométeres nyitószakaszon öt másodpercet adott Neuville-nek és átvette a vezetést az összetettben. A folytatásban azonban Tanak túlhajszolta magát, a nap második szakaszán leesett az útról, épphogy egy kicsit érintőre vett egy fát, de ez épp elég volt versenyautójának. Tanak még levergődött valahogy a szakasz céljáig, amivel a harmadik helyre csúszott vissza az összetettben, azonban a Fiesta feladta a további harcot, Tanak így pont nélkül maradt a verseny végén.

Neuville sajnálta ami Tanakkal történt, de igazán nem lepte meg, hogy Tanak kicsit túlvállalta magát. "Nagyon sajnálom, ami történt, hihetetlen versenye volt." - mondta Neuville a szakasz céljában. "Nagyon sokan mondták, hogy előbb utóbb esni fog, ezért próbáltam higgadt maradni és sikerült."

Tanak arra a kérdésre, hogy túl keményen nyomta, nemes egyszerűséggel csak annyit felelt, ha nyerni akarsz muszáj keményen nyomni, ő pedig nyerni akart, ez nem is kérdés. Neuville így a folytatásban már csak arra kellett figyelnie ne kövessen el semmilyen buta hibát, ezért a belga a Power Stage-et is elengedte, helyette inkább nyugodtan zsebre vágta szezonbeli harmadik futamgyőzelméért járó 25 világbajnoki pontot, a Hyundai pedig hatalmas ünneplést csaphat Mikolajkiban, hiszen Hayden Paddon segítségével kettős győzelmet ünnepelhetnek, Dani Sordo pedig a negyedik helyen vitte haza a harmadik i20 WRC-t.

"Micsoda nagyszerű eredmény ez az egész csapatnak!" - lelkendezett Neuville a célban. "Ezen a hétvégén is szoros csatát vívtunk, mint ahogy már azt a szezon nagy részében megszokhattuk. Megkönnyebbültünk Ott kiesése után, hiszen így nyugodtabban mehettünk neki az utolsó két szakasznak. Erre a hétvégére azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy csökkentsük hátrányunkat Seb-bel szemben, ez sikerült egymás után immár a második futamon. Ezen az úton kell tovább mennünk, de most kiélvezzük szezonbeli harmadik győzelmünket és megünnepeljük az egész csapattal a sikerünket." - mondta Neuville, aki 11 pontra csökkentett hátrányát a bajnoki ponttáblán Ogier-rel szemben.

Hayden Paddon-nak már vasárnap reggel sem állt esze ágában sem, hogy célkeresztbe vegye az előtte állókat, az idei szezon eddigi sok-sok csalódása után már csak a biztos dobogós célbaérkezés lebegett a szeme előtt. Azzal, hogy végül a második helyen zárta a versenyt a sors jóváírt valamit abból, amit idén eddig elvett, ami hihetetlen megkönnyebbüléssel töltöttel el a kiwi versenyzőt. "Nem tudom elmondani, hogy mit jelent számomra ez az eredmény." - mondta Paddon akinek idei szezonját eddig a balszerencse jellemezte, kezdve rögtön a Monacóban történt tragikus kimenetelű balesettel. "Olyan érzés, mintha nyertünk volna, az idei szezonunk után. Voltak nagyon nehéz pillanataink, de ez a mostani második hely, csapatunk csodás sikerének egyik részeként nagyszerű érzés, hatalmas kő esett le a szívünkről. Kell még egy kicsit gyorsulnunk, hogy utolérjük a többieket, de Finnországban megpróbáljuk."

A dobogó Ott Tanak búcsúja után sem maradt Fiesta WRC nélkül, Sebastien Ogier egy nehéz versenyt fejezett be viszonylag jó eredménnyel, bár Ogier önkritikusan megjegyezte, ezt a dobogót most nem érdemelte meg. „Boldog vagyok, hogy célba értünk! Nem egy megérdemelt dobogós helyezés ez a mostani, de olykor van ilyen, ezt el kell fogadni. Nagyon sajnálom Ott-t, fantasztikus munkát végzett és szuper gyors volt, nagyon nagy kár hogy így ért számára véget a rali."

Sebastien Ogier így is meggátolta, hogy a Hyundai teljesen kisajátítsa a lengyel dobogót, hiszen a negyedik helyen Dani Sordo érkezett célba. Az ötödik hely sorsa az utolsó pillanatokban dőlt el, sokáig úgy tűnt ezt a WRC újonc Teemu Suninen szerezheti meg pályafutása első WRC-s versenyén, azonban a fiatal finn megforgott a záró szakaszon, így az elmondása szerint élete legjobb raliját futó Stephane Lefebvre szerezte meg az ötödik helyet, míg Suninennek kezdésként meg kellett elégednie a hatodik helyezéssel. Suninen így is simán fogta a nála lényegesen nagyobb tapasztalattal bíró Mads Östberget vagy akár Elfyn Evanst, akik a hetedik nyolcadik helyeken osztoztak.

Az utolsó két pontszerző hely sorsa is a power stage-n dőlt el a Citroen C3 WRC-vel egyre inkább barátságot kötő Andreas Mikkelsen és az egyetlen talpon maradt Toyotát kormányzó Juho Hanninen között. Mikkelsen a záró szakaszt a harmadik helyen teljesítette, így nemcsak Hanninent előzte meg és ért célba kilencedik helyen, de egy extra pontot is elkönyvelhetett a tavalyi győztes.

A WRC2-ben a várakozásoknak megfelelően a Skoda dominált, a győzelmet a privát színekben versenyző norvég Ole-Christian Veiby szerezte meg, másodikként a bajnokság éllovasa, Pontus Tidemand zárta a versenyt, míg a harmadik helyen a Tagai csapat Fabiájával Quentin Gilbert érkezett célba.

A 74. Orlen Rally Poland végeredménye:
1. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC 2:40:46.1
2. Hayden Paddon/Seb Marshall, Hyundai i20 Coupe WRC +1:23.9
3. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Ford Fiesta WRC +2:20.8
4. Dani Sordo/Marc Martí, Hyundai i20 Coupe WRC +2:47.4
5. S. Lefebvre/Gabin Moreau, Citroen C3 WRC +3:11.8
6. Teemu Suninen/Mikko Markkula, Ford Fiesta WRC +3:16.8
7. Mads Östberg/Ola Floene, Ford Fiesta WRC +3:39.6
8. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +4:39.1
9. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, Citroen C3 WRC +4:43.5
10. Juho Hanninen/Kaj Lindström, Toyota Yaris WRC +4:53.7

Lara