l1
l2


 

Matton Mikkelsent pihenteti a Finn Rallyn

Július 7.
A hétvégi lengyel ralira a Citroen újult erővel, egy felfrissített C3-as WRC-vel és jó reményekkel érkezett, azonban a szakaszidők mégsem úgy alakultak, ahogy azt elképzelték. Versenyzőik ugyan következetesek voltak, de komoly dominanciát mégsem tudtak felmutatni. A nehéz jelenről és a hogyan továbbról a csapatfőnök, Yves Matton beszél.

Hogyan értékeli csapatának eredményét a hétvégi Rally Poland után ?

Yves Matton: "A verseny előtt ahogy megláttuk, milyen időjárás vár majd ránk a hétvégén, rögtön tudtuk, hogy nem fogunk kitűnően kezdeni pénteken. Ehhez kapcsolódóan két okot jelölnék meg – az első, hogy a legújabb fejlesztést száraz körülmények között teszteltük, a második pedig a rajtsorrend. Craig esetében például már rögtön az elején mechanikai gondok léptek fel. Viszont ahogy haladtunk előre a kilométerekkel és kezdtek kedvezőbben alakulni a feltételek, a versenyzőink is határozottabban autóztak, hiszen tudták hasznosítani azt a tapasztalatot, amit a futam előtti teszten megszereztek. Péntek déltől szerencsésebben alakultak az időeredmények, hiszen összességében a futam alatt három versenyzőnk, Craig, Stephane és Andreas tizenöt top5-ös időt hozott össze a csapatnak. A motorsportban nincsenek csodák: a kemény munka eredménye később lesz látható, ebben pedig különösen bízunk, hiszen nem ültünk a babérjainkon az utóbbi időben."

A csapat legjobb eredményét ezúttal Stephane Lefebvre hozta el

Matton: "A szardíniai rali alatt Stephane pihenőt kapott - akkor mondtam is neki, hogy Lengyelországban így duplán oda kell tennie magát. 2016-ban láthattuk ügyesen versenyezni, tudjuk mi rejlik benne és hogy képes jó eredményt elérni. Ezen a hétvégén odatette magát és a karrierje során szerzett tapasztalatokat használta fel. Bízott abban, hogy bizonyos helyeken képes gyorsabb lenni, és azokat most bevállalta. Úgy gondolom, ez az eredmény önbizalom növekedést hoz most nála."

Ezen kedvező tények ellenére a következő két futamon nem fog rajthoz állni?

Matton: "A hónap végén Finnországba utazunk, ahol Kris Meeke, Craig Breen és Khalid Al Qassimi képviseli a csapatot. Augusztus második felében a német rali van soron, ahova szintén három C3-assal érkezünk – ott Kris Meeke, Andreas Mikkelsen és Craig Breen kaphatja meg az autót. A jelenlegi tervek szerint Stephane a spanyoloknál versenyezhet újból. Lényegében versenyzőink mellett szerelőink és mérnökeink is tudják, hogy a Citroen sikeressége a cél, és nem a saját érdeküket tartják a szem előtt, hanem csapatban gondolkodnak. Stephane megérti és felismeri a helyzetet, akinek nem lesz pihenés ennek ellenére, hiszen a tesztekből ugyanúgy kiveszi a részét.”

Jó döntés volt az, hogy az előzetes bejelentés ellenére, Kris Meeke mégis távol maradt Lengyelországtól?

Matton: "E fajta módosítás nem először történik a világbajnokság életében. A múltban több csapat esetében is volt példa arra, hogy korrigált versenyzői gárdáján. Őszintén gondolom azt, hogy Kris-nek most egy kis szünetre volt szüksége. A cél nagyon egyszerű: a lehető legjobb formájában kell visszatérnie, hogy közösen, együtt nyerhessünk. Egyelőre még nem tudjuk, hogy pontosan jó vagy rossz döntést hoztunk ezzel a kimaradással. Valahogy változtatunk kell a hozzáálláson, és ha mégsem alakulnak jól a dolgok, vállalom a felelősséget a kialakult helyzetért."

Lényegében nem feltétlen Kris felelős azért, ami az autóval történik. A C3-as kezelésével kapcsolatosan is vetődtek fel kérdések

Matton: "Soha nem is mondtunk ilyet! Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy a tesztek után mindig kikérjük a véleményüket, mely során pozitívumokat mondanak és kedvezően jellemzik az autó kezelését. Versenykörülmények között azonban már másabb lehet helyzet – ezek szerint. Ez pedig azt jelentheti, hogy a fejlesztések során megfogalmazott irányok nem kifejezetten ahhoz a célhoz juttatak el minket, amelyet kitűztünk. Ezt követően tettem meg a lépéseket - felkértem a technikai csapatot, hogy dolgozzanak olyan frissítéseken, amelyek versenyképesebbé teszik az autót. Ide tartozik egyébként még a Svédországra beállított felfüggesztés is, a lengyelországi újítás, és még pár dolgot tervezünk módosítani a következő hónapokban. Ez most időt vesz igénybe, de bízom a legjobbakban a jövőre nézve."

Nemcsak az autóban történnek átszervezések hanem a csapatban is - ezt bizonyítja az új technikai igazgató kinevezése is

Matton: "Igen, ő Laurent Fregosi, aki az utóbbi hónapokban a főmérnök szerepét töltötte be, részese volt a C4, a DS 3 WRC és a WTCC C-Elysée támogatásának, most pedig egy technikailag összetettebb szerepet szántam neki. Az ő korábbi helyére  Christophe Besse került, aki már a 2000-es években aktívan kivette részét a Xsara WRC fejlesztéséből.”

A 2017-es év elején célként győzelmek sokaságát jelölte meg. Ezt még mindig tartja?

Matton: "Az elsődleges cél most a sikeres felkészülés 2018-ra. Néhány frissítés alkalmazására még kell egy-két hónap, és a teljes egészet az autó a jövő szezon elejére teheti ki. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a hátralévő futamokon nem szeretnénk nyerni. Korzikán megmutattuk, hogy a C3-as aszfalton is képes tartani a lépést a többiekkel. Mindezek ellenére a mérnököket arra kértem, hogy koncentráljanak az autó teljes fejlesztésére, nem pedig egy-egy rali egyedi beállításaira."

Lara