l1
l2


 

Ranga Péter első futamgyőzelemét aratta Veszprém Rallyn

Július 9.
Tripla Skoda győzelem a hétvégi ORB-n. Életében először ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán Ranga Péter, a veszprémi murván nyújtott teljesítményének köszönhetően. Másodikként egy régi-új ismerős, Benik Balázs érkezett, akit tisztes távolból Vincze Ferenc követett. A bajnoki címvédő Herczig Norbert a szombati komoly hátrány után végül a negyedik pozícióig sikeresen feltornázta magát.

A pénteki kemény időjárási és defekt viszonyok után szombaton eredetileg hat gyorsasági szakasszal folytatódhatott volna a Veszprém rali – a nap legelső kislődi részén azonban a nullás autó beesése miatt, és a komoly késések elkerülése végett a szervezők gyorsan úgy döntöttek, hogy etapnak titulálják a bemelegítésre szánt versenykilométereket. Ennek fényében a versenyzőpárosok tehát első ízben a hegyesdi 16 kilométeres gyorson hangolódhattak rá a Veszprém rali befejező napjára.

A pénteki teljesítménye után Ranga Péter és Szőke Tamás érdemelte ki az ideiglenes első helyet, melyet a Skodás páros egészen a kockás zászlóig sikeresen meg is tudott tartani. A napot ugyan csak egy hangyányi előnnyel, 1,9 másodperccel kezdték meg, de ezt a különbséget Benik Balázzsal szemben késő délutánra egészen 7 másodpercre növelni tudták.

Az előző napon tapasztalt esőzések után ma már száraz időben autóztak a párosok – ennek azonban meg is volt a hátránya, ugyanis hatalmas por kerekedett, mely főleg az erdős részeken nehezítette a haladást. A por megállt, és a két perces rajtoltatást nagyon sok páros kevesellte, de mindezek ellenére többen is pozitívan nyilatkoztak az autózásról és a pályák kedvező vonalvezetéséről. Bútor Robi például pontosan e versenyzők közé tartozik, hiszen elmondása szerint nagyon jó volt autózni a veszprémi murván annak ellenére, hogy különböző nehezítő tényezők szóltak közbe. Pár másodpercet a hetedik gyorson ugyan bennhagytak Lovász Paliék kiesése miatt, de összességében ez már nem osztott, nem szorzott a közönség egyik kedvencénél, hiszen a pénteki defekt után már nem tudtak határozottan mozgolódni az élmezőnyben.

A dobogó második fokán az a Benik Balázs ünneplehetett, aki nyolc évvel ezelőtt abbahagyta aktív ralis pályafutását. A háromszoros abszolút magyar bajnok mindig is kedvelte a veszprémi vonalvezetést, ezt pedig az elmúlt hétvégén is bizonyította. Összességében 7,4 másodperccel végzett Ranga Péter mögött.

A harmadik helyért járó pontokat Vincze Ferenc zsebelte be, aki a pénteken begyűjtött 30 másodperces büntetést végig viselte a vállán. Lényegében, ha nem lenne ez a hátrány, és megmaradna a felállás, akkor sem tudta volna megcsípni Beniket, hiszen a nap végére 40 másodperccel volt lassabb tőle.

A zárórészre és egyben a powerstage pontok eldöntésére a közel 10 kilométeres vigándpetendi gyorson került sor. A leggyorsabbnak itt Hadik András bizonyult, akit a címvédő Herczig követett, míg a top3-ba Ranga Péter verekedte be magát.

Az ORB mellett természetesen az ORC-s srácok is kitartóan küzdöttek a veszprémi kilométerekkel. E kategória legjobbja Maricsek Miklós lett Órai Balázs előtt egy Mitsubishi Lancer Evo IX-essel, míg a dobogósok sorát Domonkos László zárja, szintén a három gyémánttal.

A 2017-es Veszprém Rally végeredménye:
1. Ranga Péter/Szőke Tamás – Skoda Fabia R5 1:02:15.9
2. Benik Balázs/Rácz Bence – Skoda Fabia R5 +7.4
3. Vincze Ferenc/Bazsó Attila – Skoda Fabia R5 +47.9
4. Herczig Norbert/Bacigál Igor – Skoda Fabia R5 +1:00.6
5. Kazár Miklós/Ferenc Ramón – Ford Fiesta R5 +1:07.0
6. Hadik András/Kertész Krisztián – Ford Fiesta R5 +1:08.0
7. Balogh János/Holczer Dániel – Mitsubishi Lancer Evo IX +1:22.8
8. ifj. Ranga László/Tóth Imre – Skoda Fabia R5 +2:28.1
9. ifj. Kiss László/Kissné Varga Zsuzsanna - Ford Fiesta R5 +2:30.7
10. Vizelli Károly/Nagy Péter – Skoda Fabia R5 +3:10.8

Lara