l1
l2


 

Evans: Minden jó, ha jó a vége!

Augusztus 1.
Ki gondolta volna az év elején, hogy az idei Finn Rali céldobogóján Elfyn Evans lesz az egyetlen, akinek van már korábbról tapasztalata arról, hogyan kell viselkedni a pódiumon. Evans a szezon során másodszor végezett a második helyen, de nagy a különbség a két eredmény közt.

Elfyn Evans kitartása meghozta az eredményt – a brit fiú pénteken még a nyolcadik hellyel elégedhetett meg, azonban a célceremónián már másodikként ünnepelhetett. Az idei szezonban másodszor csípte el a dobogó középső fokát, mely mellé sikeresen begyűjtötte a powerstage plusz négy pontját is Finnországban.

Elfyn, egészen komoly előrelépést tettél, hiszen pénteken még a nyolcadik helyen álltál, most pedig a második helyen ünnepelhetsz. Hogy sikerült ennyit javítanod?

Evans: "A péntek borzasztó nehéz nap volt a számunkra. Ugyebár a futamnak teszt nélkül kezdtünk neki, így csak a korábbi tapasztalatokra hagyatkozhattunk. A shakedown nem éppen a legjobban sikerült – ott éreztem, hogy az autó egyensúlya valahogy nem az igazi. Alulkormányozottnak éreztem az autót, és valahogy nem sikerült rá megfelelő gyógyírt találni. Az első versenynapon nagyon sok kilométert tettünk meg szerviz nélkül, így az első körben szinte csak a túlélésre törekedtünk. Megpróbáltunk mindent megtenni annak érdekében, hogy teljesítsük a szakaszokat, és beérjünk a srácokhoz változtatás reményében. Sikerült pozitív irányba módosítani az autón, ezt követően azonban megérkezett az eső, és ahogy Lengyelországban is láthattuk, számomra nem feltétlen kedvező körülmény. Szombaton azonban jöttek a hosszabb szakaszok és a száraz idő, melyeket már jobban kedvelünk. Ekkor kezdtünk el szépen felzárkózni, és hát ez lett a vége!"

Vasárnap nagy harcok voltak, és lényegében kockáztatnod is kellett egy kicsit ezért a második helyért.

Evans: "Már a nap elején megvolt a terv, de valahogy mintha egyre nehezebbé vált volna a helyzet. Az M-Sport egészen jól halad a konstruktőri cím felé, és úgy éreztem, hogy a lehető legtöbb pontot kell garantálnom nekik. Argentínából tanulva most biztosra szerettem volna menni, ahol esélyem volt a győzelemre, de végül elveszett. Kicsit megpróbáltam okosabban autózni, inkább egy második hely, mint a kiesés. Sajnálom Teemut, nagyot harcoltak Juhoval, de végül egy hiba keresztbe húzta a számításait.”

A powerstage szakasz reggeli felvonása pár apró hibát hozott neked, de versenytársaid is megemlítették, hogy nagyon csúszkáltak rajta.

Evans: "Úgy gondolom, hogy másodikra nagyon sokat változott a felszín, a legtöbbünk a csiki-csukinál egészen jól elkapta a féktávot, közöttük én is. Azt hittem, korán fékezek, és tizedekre mintha elvesztettem volna uralmamat az autó felett a csúszás miatt. Komoly gond nem történt szerencsére, és ebből tanulva a powerstage-re már megfontoltabban érkeztem. Minden jó, ha a vége jó, négy plusz pontot sikerült szereznem."

Dan, először állsz Finnországban dobogón. Milyen érzések vannak most benned?

Daniel Barritt (Elfyn Evans navigátora): "Nagyon különleges dolog dobogón végezni, hiszen ez egy olyan futam, mely minden versenyzőpáros számára cél. Pénteken egyáltalán nem gondoltam, hogy másodikok leszünk, így csodálatos dolog most itt ünnepelni."

A powerstage kulcsfontosságú volt, itt bebiztosíthattátok a második helyet. Úgy érzed, jól autóztatok rajta?

Barritt: "Igen, azt hiszem az első felvonásán kicsit rendetlenek voltunk a többiekhez képest. A powerstage azonban nagyon jól sikerült, örülünk az időnknek."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33