l1
l2


 

Matton: Sok munka van még hátra

Augusztus 2.
Az idei finn futam is javarészt megfelelt az elvárásoknak - izgalmakkal teli, nézőkben bővelkedő eseményen vannak túl a világbajnokság résztvevői. A Citroen azonban kicsit másképp látja a dolgokat - ugyan a három C3 elérte a célt, de címvédőnél többet vártak a hétvégétől. Yves Matton, a franciák csapatfőnöke őszintén értékelte az elmúlt versenynapokat.

Hogyan értékelné a Neste Rally Finland hétvégét?

Yves Matton, a Citroen Racing csapatfőnöke: "Azt hiszem, a verseny elején megmutattuk a jó irányt, ezt bizonyítja Kris Meeke egészen jó időeredménye is. A shakedown jól sikerült, hiszen a leggyorsabbak voltunk, illetve a péntek reggeli első szakaszon sem volt tőlünk gyorsabb. Utána valóban küzdés következett, futottunk a többi versenyző után, és éreztük, hogy összetettben hátrébb fogunk kerülni. Ez egy ördögi kör: az autó nem úgy működik, ahogy kellene, és lehetetlen visszatalálni vele a kedvező ritmusba. Lényegében a jó kezdés után végig Craig Breen mögött próbálkozott, aki egyébként nagyon ügyesen terelgette az autót a hétvégén. Craig ötödik helyen végzett, és nem szabad elfelejteni, hogy idén ötödször csípte el ezt a pozíciót. Büszkék vagyunk rá! Itt és most láthattuk, hogy a helyi versenyzők képesek voltak a határozottságra és a teljes kontrollra. Úgy érzem, hogy a három napos verseny során összegyűjtött adatok bizonyos területek megerősítésére kedvezőek, csak helyesen kell feldolgoznunk és értelmeznünk őket. Egyre hatékonyabb az autó, de még sok munka van hátra."

A finn futam után meg tudja mondani, hogy a lengyel felállás átformálása helyes volt-e?

Matton: "Ezen a hétvégén Kris megközelítése teljesen korrekt volt - amikor rájött, hogy a győzelemre nincs esélye, elfogadta, és megpróbált a többiekkel lépést tartani. A hétvége befejezése mindenképp fontos volt, hiszen a mérnökök értékes információkhoz és adatokhoz juthattak. Bizonyos szinten az alapokhoz térünk vissza."

Három hét múlva a világbajnokság Németországban, aszfalton rajtol el. Milyen várakozással tekint a tizedik állomásra?

Matton: "2002 óta tizenegy alkalommal Citroen győzelem született, így a márka számára abszolút kedvenc az  ADAC Rallye Deutschland. A korzikai állomásra visszagondolva, mely aszfalt futam volt, Kris az elején uralni tudta versenytársait, egészen addig, amíg mechanikai problémák nem álltak az útjába. Emiatt eltökélt szándékunk, hogy Németországban bizonyítsunk, de próbálunk józan ésszel autózni majd. Lényegében a korzikai és a német utak nagyban különböznek, és versenytársaink szépen tesztelgettek már az augusztusi eseményre. Ahogy azt már korábban bejelentettük, Kris Meeke, Craig Breen és Andreas Mikkelsen fogja vezetni a C3 WRC-ket."

A futam előtt Sebastien Loeb fogja tesztelni a C3 WRC-t. Milyen jelentősége lehet ennek a ténynek?

Matton: "Egy közös vágy és természetesen kölcsönös érdeklődés mutatkozik ebben a leendő tesztben. Mindenképpen hasznos számunkra Sebastien segítsége, hiszen egy kilencszeres világbajnok ad visszajelzést a legújabb fejlesztésről, aki mellesleg a mai napig a PSA Motorsport tagja. Seb részéről megvalósul az álom, hogy legújabb generációs WRC-t tehessen próbára."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33