l1
l2


 

Tanak nyerte a Német Ralit

Augusztus 21.
Észt győzelemmel zárult a világbajnokság német állomása, Ott Tanak megszerezte az M-Sport számára a csapat első német futamgyőzelmét, a dobogó második fokára Andreas Mikkelsen érkezett a C3 WRC-vel, Sebastien Ogier pedig pályafutása egyik legértékesebb harmadik helyével zárta a versenyt.

Vasárnap négy gyorsasági szakasszal zárult az idei Német Rali, mely a hagyományoknak megfelelően idén is izgalmas küzdelmeket hozott. A dobogós helyezettek sorsa közel sem volt sziklaszilárd, bár Tanak előnye az élen nem volt kevés, Mikkelsen második helyére viszont komoly veszélyt jelentett Sebastien Ogier.

Mindemellett voltak még páran a mezőnyben, akiknek rendkívül fontos volt a vasárnapi befejező szakasz, legfőképp Thierry Neuville-nek, aki szombati korai búcsúja után az extra pontok reményében tért vissza vasárnap a versenybe, illetve Elfyn Evans, Juho Hanninen és Craig Breen között is izgalmas csatára volt kilátás a negyedik helyért.

A nap Evans apró hibájával és Hanninen szakaszgyőzelmével vette kezdetét, amivel a finn és a brit fiú helyet is cserélt az összetettben, miközben Mikkelsen megpróbálta nyomás alatt tartani Tanakot. A folytatásban is a toyotások domináltak, a nap második szakaszán Esapekka Lappi is feliratkozott a szakaszgyőztesek közé, aki mögött Hanninen következett, míg Mikkelsen ismét faragott egy kicsit Tanakon. Közéjük ékelődve Sebastien Ogier a biztos célba érkezést szem előtt tartva lemondott arról, hogy harcba szálljon az ezüstért és inkább kényelmes tempóban őrizte harmadik helyét.

A hajrában aztán Craig Breen is észbe kapott, hiszen úgy tűnt kiesni már nem fog, ezesetben viszont valahogy oda kell érni az ötödik helyre, úgyhogy az utolsó előtti szakaszon egy abszolút idővel köszönt oda Evans-nek, a power stagen pedig ledolgozta kétmásodperces hátrányát, így a szezon 10. futamán is statisztikai eredményt ért el, az ötödik helyen zárta a versenyt. Juho Hanninent már nem tudta utolérni, aki pályafutása eddig legjobb eredményét érte el aszfalton, Sebastien Ogier pedig újabb a power stagen még két pontot tett hozzá a harmadik helyért járó 15-höz, így a bajnokságban 17 pontos előnyre tett szert Neuville-lel szemben, aki a power stage-en sem tudott pontot szerezni. Andreas Mikkelsen a lehetőségekhez mérten célba vette az első helyet, amit végül nem tudott elvenni Ott Tanaktól, de a Citroen győzelemmel felérő második helyet szerzett, hiszen szezonbeli második dobogós helyükkel úgy tűnik, végre elindultak előre a franciák. A győzelem viszont igazán jó helyre került, hiszen Ott Tanak az egész hétvégén rendkívül pontosan vezetett, és szezonbeli második és pályafutása első aszfaltos futamgyőzelmét ünnepelhette, ami az M-Sport első győzelme Németországban.

"Mit is mondhatnék, nagyon trükkös verseny volt, aminek közel sem mi voltunk az elsőszámú esélyesei, de mindent jól csináltunk." - mondta a boldog győztes. "Az autónk egyszerűen fantasztikus volt az egész hétvége alatt, ami miatt hatalmas köszönettel tartozom a csapatnak. Nagyon sok önbizalmat tudtam belőlük meríteni. Nagyszerű hétvége volt, azt hiszem a pénteki nap volt a döntő, amikor hibamentesen autóztunk és jól választottunk gumit, ez után már csak be kellett osztanunk az erőnket. Három versenyünk van még hátra és a hátrányunk egyáltalán nem tetemes az előttünk állókkal szemben. Ha a világbajnoki címért akarunk harcolni, akkor futamokat kell nyernünk, és mi pontosan erre készülünk!"

"Nagyon boldog vagyok, azt hiszem még sosem örültem ennyire a második helynek, mint most." - mondta Mikkelsen. "Nagyon büszke vagyok arra, amit a Citroen Racinggel és Anders-szel közösen elértünk ezen a hétvégén. Annak ellenére, hogy az első nap nem volt kedvező a rajtpozíciónk képesek voltunk a győzelemért harcolni. Bár később elkövettünk pár apró hibát, de annak is nagyon örülök, hogy Sebastien Ogier-t magunk mögött tudtuk tartani."

"A bajnokság szempontjából mindenképp pozitívan zártuk a hétvégét, hiszen 17 pontos előnyt szereztünk a ponttáblázat élén, a bajnokság pedig mindig a legfontosabb célkitűzés.” – mondta Ogier. „Persze szerettünk volna ennél is többet és jó lett volna a győzelemért harcolni, de összességében sem volt egy rossz hétvége. Pénteken nehezen indult számunkra a verseny, a szőlőültetvényes szakaszokon nem jó beállításokat választottam és valószínűleg a gumiválasztásom se volt tökéletes, de nem akartunk felesleges kockázatot vállalni. Aztán miután Thierry kiesett már nem is kellett semmilyen kockázatot vállalnunk, bár közel voltunk Andreashoz, de ő nagyon jó tempóban autózott és plusz három pontért is kár lett volna kockára tenni a harmadik helyet."

Azok után, hogy a bajnokság középső harmadában úgy tűni, a Hyundai letarolja ellenfeleit, most csúnya hullámvölgybe kerültek, a finn rali után a csapat hazai versenye szinte csapnivalóra sikerült. Sordó ugyan jól kapta el a rajtot, de hamar hibázott is, Neuville szombaton rontott, Paddonak pedig sehogy sem feküdt ez a verseny. Némi vigaszt Dani Sordo power stage győzelme jelent, Neuville viszont pont nélkül zárta a hétvégét, miközben az M-Sport nagyot növelt előnyén a márkavilágbajnokságban a dupla dobogóval.

Ráadásul Malcolm Wilson csapata a WR2-ben is győzelmet ünnepelhet, hiszen a kategória első helyén Eric Camilli érkezett célba, aki a nagy favorit Jan Kopeckyt taszította a második helyre. A Skoda csapat azonban így is hatalmas ünneplésbe kezdhetett a céldobogón, hiszen svéd versenyzőjük, Pontos Tidemand a harmadik hellyel is megszerezte a WRC2-es világbajnoki címet.

A Német Rali után a bajnokság leghosszabb szünete következik, a folytatásra majd két hónapot kell várni, október 6.-án Spanyolországban randevúzik a mezőny.

A Német Rali végeredménye:
1. Ott Tanak/M. Jarveoja, Ford Fiesta WRC 2:57:31.7
2. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, Citroen C3 WRC +16.4
3. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Ford Fiesta WRC +30.4
4. Juho Hanninen/Kaj Lindström, Toyota Yaris WRC +1:49.2
5. Craig Breen/Scott Martin, Citroen C3 WRC +2:01.5
6. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta WRC +2:03.4
7. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila, Toyota Yaris WRC +3:58.2
8. Hayden Paddon/S. Marshall, Hyundai i20 Coupe WRC +4:32.4
9. Armin Kremer/P.Winklhofer, Ford Fiesta WRC +10:19.4
10. Eric Camilli/B.Veillas, Ford Fiesta R5 +10:44.3...

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33