|
Szeptember 5.
A 2013-ban az FIA által létrehozott R5-ös szabályozásoknak megfelelően készíti elő legújabb fegyverét a Citroen Racing. Ezek, a gyakran csökkentett költségekkel járó autók egyfajta „mini WRC”-ként is ismertek, melynek technikai jellemzői is igazán kecsegtetőek: a négykerék meghajtás mellett az 1,6-os közvetlen befecskendezéses turbó motor körülbelül 280 lóerős teljesítményt hordoz magában. "Ezen a héten egy fontos mérföldkő következik a Citroen életében a napokban megkezdődött tesztnek köszönhetően. Már majdnem készen vagyunk, nem sok kell az igazi C3 R5-öshöz!" - mondta Yves Matton, a Citroen Racing csapatfőnöke. "A technikai rész egyértelmű, teljesen világos és érthető feltételekkel az R5-ös kategóriára készítettük a legfrissebb fenevadat. Az új kategóriát kielemeztük, ennek megfelelően pedig egy megbízhatóan költséghatékony autót hoztunk össze. Természetesen próbáltunk nem teljesen a nulláról indulni, a WRC-s alapokat felhasználtuk az új autóhoz – az átvitelnél a Sadev, a felfüggesztésnél pedig a Reiger volt a segítségünkre. Versenyzőink aktívan kivették részüket a fejlesztésből – Stéphane Lefebvre és Craig Breen most az első részben elemzi ki gyakorlatban az R5-öst, illetve Yoann Bonato lehet még hasznunkra, aki jelent pillanatban a francia bajnokság élén áll." Most már nem titok, hogy a Citroen egy évvel ezelőtt kezdett neki az R5-ös tervezgetésének. A legtöbb mechanikai elemet valós körülmények között tesztelték, melyet a héten vérbeli ralis pályákon is kielemezhetnek a franciák. "Már nagyon közel vagyunk az utolsó simításokhoz. A tesztek most következnek, változatos útviszonyokon tesszük próbára az autót, hogy a leendő ügyfelek számára az utolsó finomhangolást is elvégezzük.” – magyarázza Pierre Budar, a fejlesztés vezetője. "Természetesen nem független egymástól a C3 R5 és a C3 WRC - a karosszéria ugyanannak a tervezőcsapatnak köszönhető, akik a királykategóriára is létrehozták az autót. Egyes megoldásokat újra gondoltak, apró módosításokkal, de vannak elemek, melyeket teljesen át kellett tervezni, hogy megfeleljen a szabályoknak. A motor esetében előtérben a megbízhatóság és a teljesítmény volt, melyet az eddigi visszajelzések alapján sikerült megvalósítani. A legjobb beszállítókkal dolgozunk együtt, így bízunk benne, hogy kiváló fejlesztést adhatunk ki a kezünkből." Az első tesztelések után még javában pakolnak majd kilométereket az R5-ösbe a franciák - a héten kezdődő program után még szeretnének a menetrendbe betervezni csak murvás illetve csak aszfaltos tesztnapokat, bízva abban, hogy 2018-ban már homologizációra küldhetik a Citroen C3 R5-öst. Lara |
33 |