l1
l2


 

Meeke: Jól érzem magam az autóban

Október 10.
Kris Meeke az idei szezon egyik nagy kérdőjele. A brit versenyző járt már a csúcson, miután kudarcok szegélyezték szezonját, azonban a spanyol futamon úgy tűnik, ismét magára talált. A győzelem önbizalmat ad a hazai verseny előtt és azt is elárulták, hogy Ouninpohja volt az év legalja.

Gratulálunk Kris, hogyan értékeled ezt az eredményt?

Meeke: "Szép és egyben különleges pillanat most ez. A csapat és én is nehéz időszakan vagyunk most túl. Számos kritikát kaptam, és sajnos nemcsak én, hanem a Citroen is az elmúlt hónapokban, de ennek ellenére kitartóan folytattuk a munkát. Bíztunk az aszfaltban, hiszen Korzikán megmutattuk az autó potenciálját. A kulcsa az egész hétvégének az volt, hogy a pénteki murva napon képesek voltunk az élmezőnnyel autózni, viszonylag kevés hátránnyal. Utólag már okosabb lennék - a megforgás, mely a nap első felében történt, nagy valószínűséggel a gumi miatt volt, így másabb keveréket választanék."

Úgy érzed most, teljesen visszatért az igazi Kris?

Meeke: "Sok mindent meg kell tenni azért, hogy a megfelelő szinten legyél elégedett. Először is szükséged van egy autóra, majd az autóban meg kell valósítanod azt, amit eltervezel. Akkor van gond, amikor az autó mondja meg, mi legyen, így pedig nehéz a megfelelő bizalmat kiépíteni. Most van az a pillanat, amikor úgy érzem, ilyen probléma nincs, és jól érzem magam az autóban. Ha bízok benne, akkor hamar sikerül felvenni a verseny ritmusát, és így egyértelműen nő az önbizalom is."

Összejöttek most a dolgok akkor?

Meeke: "Mit is mondhatnék? Annyira sokat nem változott a helyzet, csupán lett egy új műszaki igazgatónk, Christophe Besse személyében, aki egy nagyon korrekt ember. Emlékszem még a régi időkre, ugyanígy a Citroen-nél, hogy én már akkor mondtam, ő egy jó srác, de valahogy nem volt alkalma kibontakozni. Mindent figyelembe véve egyelőre azt mondhatjuk el a hétvégi eredmény alapján, hogy ez a rali teljesen testhez álló volt a számunkra. A pénteki murvától nem tartottunk, hiszen Mexikóhoz hasonlított, ami jól állt az autónak. Én úgy érzem, a  média kicsit felfújta ezt a dolgot, alapvetően nem feltétlen ellensége a murva a C3-asnak. Tény és való, hogy van néhány mechanikai probléma, amihez hozzátársultak még az általam elkövetett hibák is, de ahogy beszélgettünk versenytársaimmal, nekik is adódtak bőven gondjaik. Minden egyes bajnoki pontért meg fogunk küzdeni a jövőben is, hiszen szeretnénk komoly vetélytársak lenni."

Most már a Walesre fókuszálsz?

Meeke: "Egyértelműen! Jó dolog a hazádban versenyezni, és még jobb lenne nyerni! Megadja az alapvető önbizalmat ez a tény. Németországban hülye hibát vétettem, Spanyolország után pedig Wales lesz az, ahol ismét bizonyítani szeretnék. Tesztek során nem jutottunk el Walesbe, de reméljük legjobbakat."

Hogyan érzed magad, Paul?

Paul Nagle (Kris Meeke navigátora): "Nagyon kő esett le a szívemről. Egy komoly kihívást jelentő négy-öt hónapon vagyunk túl a csapattal együtt. Mindenki egytől egyig keményen dolgozott a háttérben, hogy ismét bizalma legyen az embereknek a Citroen felé. Tavaly Finnországban dominálni tudtunk, utána sehol sem voltunk, majd Németországban jött egy nagy hiba. Mondtam Yves-nek (Yves Matton, a Citroen csapatfőnöke) a shakedown után, hogy nagyon jó ez az autó most, és lehet, most ez a mi hétvégénk lesz. Ez az eredmény hatalmas erkölcsi lendület a számunkra. A médiától sok negatív kritikát kapunk, de remélem, ezzel sikerült megcáfolni a sok negatív megállapítást egy kicsit."

Németország volt a mélypont?

Nagle: "Szerintem nem. A finn Ouninpohja szakasz volt az, ahonnan már nem volt lejjebb. Aztán következett a német baki, de most egy kis kárpótlás érkezett a spanyol eredmény keretében.”

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33