l1
l2


 

Az új Polo GTI adja az R5-os Volkswagen alapját

November 7.
A négyszeres világbajnok Volkswagen Motorsport kihirdette, hogy az új generációs Polo GTI adja épülő R5-ös versenyautójuk alapját, amely akár már idén megkezdheti a munkát a tesztpályákon.

A Volkswagen Motorsport egészen páratlan szereplője a rali világbajnokság jelenkorának – a német márka jött, látott, győzött. 2013-as megjelenésével zsinórban négy bajnoki cím tulajdonosa lett, azonban 2016 év végén úgy döntöttek, lehúzzák a redőnyt. A kilépéssel egy időben próbáltak takarózni egy lehetséges R5-ös visszalépéssel, azonban ekkor még ez nem tűnt teljesen életképes gondolatnak. Ma viszont hivatalosan is fény derült a VW jövőbeli ralis vonatkozására – a Polo R5 igenis tervezés alatt, melynek alapjait a GTI jelenti, és egy 270 lóerős motorral összehozott autót szeretnének közzétenni 2018-ban. A piac széleskörű lenne, hiszen a VB mellett nemzetközi bajnokságokban is feltűnhetnének az új generációs fenevadak.  

"Nagyon reméljük, hogy a Polo GTI R5 létrejöttével olyan tapasztalatok is kitűnnek majd, melyekkel a világbajnoki címek begyűjtése alatt gyarapodtunk. Egy elsőosztályú versenyautót szeretnénk bemutatni, mely egyaránt megállja a helyét nemzetközi és világbajnoki szinten is." - mondta a Volkswagen Motorsport vezetője, Sven Smeets. "Mielőtt megtörténne az első rajt, szigorú tesztelések alá fogjuk vetni az R5-öst, hogy ténylegesen meggyőződjünk arról, felkészült az autó a versenykörülményekre."

Nem titok, hogy év eleje óta gondolkodnak a VW tervezői az R5-ös minden egyes darabjáról - a fejlesztés januártól folyamatos változás alatt van, azonban ha a menetrend a jelenlegi tervek szerint alakul, akkor még az idei évben beleférhet egy-egy tesztkör is az új generációs autóval. Természetesen a sikeres ralis korszak tapasztalatai beleépülnek az R5-ösbe – a projekt technikai vezetője, François-Xavier "FX" Demaison a királykategória után itt is megcsillogtathatja műszaki tudását. Rajta kívül még a projekt mérnöke, Gerard-Jan de Jongh neve is ismerős lehet, aki szintén sokat hozzátett a WRC sikerességéhez. Ő személy szerint Sebastien Ogier mérnöke volt a páratlan négy év alatt.

A Polo GTI R5 erőteljes, négyhengeres turbómotorja közvetlen üzemanyag-befecskendezési rendszerrel párosul, csak úgy, mint az év végén induló sorozatgyártási modell. Az autóból nem hiányozhat a négykerék-meghajtás, a szekvenciális, ötsebességes váltó és egy átfogó biztonsági csomag sem, mely az R5 kategória legfontosabb jellemzőit tartalmazza, amelyet a nemzetközi autószövetség, az FIA hozott létre 2012-ben. Mindezen tények figyelembevételével pedig egy költséghatékony, nemzetközi és regionális szinten is elérhető R5-öst dobnak a piacra a németek – ígéretük szerint.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33