l1
l2


 

Nandan: Elszalasztottunk pár lehetőséget

November 24.
Negyedik éve részese a Rali Világbajnokságnak a Hyundai Motorsport és Alzenauban úgy érzik az új generációs WRC-k első évében az eddig legjobb teljesítménnyel rukkoltak elő. Versenyzői és konstruktőri szinten is másodikként zártak, de vajon a csapatfőnök, Michel Nandan elégedett-e 2017-tel, és mit remél a jövőre vonatkozóan?

Az évad utolsó, ausztrál állomása több szempontból is emlékezetes a Hyundai Motorsport számára. A csapat színeiben Thierry Neuville győzelmet aratott az elmúlt hétvégi kiváló kilométereinek köszönhetően. A belga fiú az ausztrál első hely mellett az év végi összetettbeli második helyet is bebiztosította. A díjakat fokozhatjuk még tovább, hiszen ausztrál idő szerint hétfőn este a díjátadó gálán még két elsőséget is megkaparintott – a legtöbb szakaszgyőzelem mellett a Certina Timing Feat-re leadott voksok szerint is ő lett a befutó. Eszerint a legizgalmasabb idővel kapcsolatos pillanat az volt, amikor az argentin rali powerstage szakasza még Elfyn Evans vezetésével kezdődött, de a célban már Thierry Neuville szerepelt az első helyen.

A zárókép tehát abszolút kedvező lett, de nem árt visszatekinteni az előző hónapokra sem - vajon a Hyundai Motorsport csapatfőnöke, Michel Nandan szerint milyen lehet összességében az idei szezon és mit hozhat a jövő?

Michel, hogyan foglalná össze a Hyundai 2017-es szezonját?

"Összefoglalva az idei évet, egészen jó teljesítményt mutathattunk fel, de akadtak lehetőségek, amiket elszalasztottunk. Egy új szabályokkal tűzdelt szezont kezdtünk meg, és az új i20 Coupe WRC-vel januárban még nem nagyon tudtuk, mire számíthatunk. Ez az ausztrál eredmény már nem változtatott az összetetten, de minket hozzásegített ahhoz, hogy egy erős teljesítménnyel búcsúzzunk 2017-től."

Kezdve a pozitívumokkal, mik azok a dolgok, amik átvihetők 2017-ről?

"A négy győzelem hatalmas büszkeség számunkra egy szezonon belül, és ezzel megmutathattuk az autó igazi versenyképességét is. Versenyzőpárosaink gyorsan tudtak alkalmazkodni az új autóhoz, és különösen Thierry már egészen a szezon elejétől képes volt az élmezőnyben dominálni. Dani és Hayden nagyjából hasonló teljesítménnyel büszkélkedhet, míg a nemrég igazolt Andreas szintén egy komoly erősítést jelentett csapatunknak."

Csapattekintetben melyek lehetnek a legfontosabb dolgok a pozitív jövőhöz?

"Leginkább a következetlenségen kell javítanunk, melyeket egyik futamról a másikra figyelhettünk meg. Többször láthattuk, hogy igazán versenyben voltunk, de ekkor történtek apróbb hibák, melyek hozzávezettek a bajnokság elvesztéséhez is. A srácokkal már beszélgettünk róla, hogy a hibákon mindenképpen javítanunk kell, és egy határozottabb bizalmat kell kiépítenünk. Ha sikerül tökéletesíteni a dolgokat, akkor 2018-ban újból támadhatunk."

Mitől lehetett versenyképes 2017?

"Az év elejétől kezdve izgalmas futamok szemtanúi lehettünk – ezzel szerintem mindenki egyetért. Köszönjük az M-Sportnak, a Citroennek és a Toyotának, hogy egy ilyen intenzív év szereplői lehettünk. Senki nem gondolta, hogy ilyen szoros küzdelmek lesznek, de véleményem szerint ez már kellett a világbajnokságnak frissítőként. Sohasem gondoltunk privátként az M-Sportra, ugyanúgy tisztelettel tekintettünk Wilson csapatára minden egyes küzdelemnél, mint a többiekre. A játék 2018-ban biztosan folytatódik!"

2018-ra mi lehet a csapat stratégiája?

"A walesi és ausztrál csaták bátorítóak voltak, több párosunk is harcolt az élmezőnyben. Ez az a teljesítmény, amit átültetnénk 2018-ra, mely talán még nagyobb küzdelmeket eredményezne. Az autón akad pár dolog, amit ki kell elemeznünk a pozitív folytatáshoz – ilyen például a némely szinten jelentkező megbízhatatlansága és bizonyos téren előtörő ellentmondása. Alig várom Monte Carlo-t!"

A Hyundai Motorsport 2017-es statisztikája

  • 13 futam teljesítése
  • 4 győzelem (Tour de Corse, Rally Argentina, Rally Poland, Rally Australia)
  • Egyszeri kettős győzelem (Rally Poland)
  • 12 dobogós hely
  • 4 dupla dobogó (Tour de Corse, Rally Portugal, Rally Poland, Rally Australia)
  • 91 szakaszgyőzelem
  • 56 powerstage pont

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33