|
December 22.
A dél-amerikai ország nem éri be a Dakar Ralival, nagyon szeretne rali világbajnoki futamot is rendezni – ezért egy héttel a 2018-as argentin VB előtt egy kandidáló versenyt bonyolítanak le, melyre már most annyira rákészülnek, hogy szinte biztosra veszik a rali krémjének fogadását. Lényegében az áprilisi esemény után a VB promótere és az FIA dönteni fog arról, hogy tizennegyedik állomásként érdemes lesz-e Chile a naptárbővítésre. A komisszár, Oliver Ciesla szerint Chile belépése újabb rajongói körrel növelné világbajnokságot és a Concepcion város adta központi lehetőség mellett az Andokban kifejezetten izgalmas pályákat teljesíthetnének a párosok. "Nagyon közel vagyunk a megállapodáshoz." - kezdte gondolatait Ciesla. "Ez egy erdei futam lehetne, ahol igazán szép tájakat és izgalmas utakat érinthetnénk, melynek keretében a tengerszint feletti kétezres magasságot is megjárhatnák a résztvevők.” A Chile Rally szervezője, Sebastian Etcheverry körvonalazta az országában és e sportágban elért eredményeket: "A labdarúgás után a rali a második legkedveltebb sport az országunkban. A RallyMobil (Chile nemzeti bajnoksága) már 18 éve működik sikeresen, mely után a következő lépés a világbajnokság. Készen állunk rá, úgy érzem. A szakaszok, amelyek elsősorban szélesek és gyorsak - talán a legjobbak a világon a versenyzéshez. Az izgalmas erdei utak masszív kavicsos kanyarokat rejtenek, melyek a kamionokat szolgálják ki a hétköznapokban. Concepcion városát nem véletlenül néztük ki - kétmillió lakos, számos szállodával és kiváló infrastruktúrával." 2019-re egyébként Japán lehet a másik ország, mely bővítheti a világbajnokság menetrendjét. Az esemény Toyota városához lenne közel, és a tényleges megrendezés érdekében a szervezők már idén is szorosan összedolgoznak a VB szervezőségével. Kifejezetten koncentrálnak a 2019-es ralira, hiszen 2020-ban a Tokiói Olimpia előtt egészen kedvező pont lehetne Japánnak. A lehetséges időpontok miatt Horvátország esélyei kezdenek elhalványulni. Talán nem is annyira erőltetnék a szervezők a horvát utakat, hiszen Ciesla szerint Európa bőven kiveszi részét a naptárból mind aszfalt, mind murva tekintetében, és nem feltétlen lenne céljuk, hogy egy újabb helyszínt erőltessenek bele a menetrendbe kontinensünkről. Lara |
33 |