l1
l2


 

Paddon versenyekkel üti el szabadidejét

Január 20.
Hayden Paddon annak ellenére sem fog unatkozni, hogy az idei évben nem vehet részt a VB összes futamán a Hyundai csapat tagjaként. Az új-zélandi versenyző hamar megtalálta a módját hogyan üsse el hasznosan az így felszabadult időt.

Egy csalódást okozó 2017-es szezont követően, amikor semmi sem alakult a tervek szerint, Hayden Paddon és navigátora, Seb Marshall kicsit tovább pihenhetnek versenytársaiknál, ugyanis első megmérettetésükre februárban kerül majd sor a svéd rali keretében, míg a többi királykategóriás résztvevő már Monte Carlo-ban megkezdheti 2018-at.

"Dani (Sordo) és én egész évben megosztjuk egymás között a harmadik kocsit, különös hangsúlyt fektetve minden erős eseményünkre." - nyilatkozta Paddon a RallySport Magazinnak. A Hyundai részéről teljesen hivatalos és biztos tervezet beosztás még nem lett közzétéve, az azonban már biztos, hogy Sordo Monte-Carlo-ban kezdi meg a menetelést. A spanyol a második körben pihenőn lesz, ugyanis Svédországban már Paddon juthat főszerephez a harmadik WRC-ben. Az alzenauiak egyébként próbálják majd úgy beosztani az eseményeket, hogy mindenki azon vehessen részt, aki erősnek bizonyult az adott helyszínen.
A hó ugyan kedvező Paddon számára, de a kiwi srác belátja, hogy ezzel a késői kezdéssel hátrányban lesz a többi versenytárssal szemben.

"Január végén készülünk majd egy egynapos teszttel Svédországra, de bizonyos szemszögből nézve már itt sokkal kevesebb lesz az idei kilométer bennünk, hiszen a többiek a Monte-Carlo-ra is felkészülhettek."

"Mindezek ellenére harcolni szeretnénk, megmutatni tudásunkat." - tette hozzá Paddon. A 2017-es WRC autókra vonatkozó új szabályok első éve összességében a Hyundait tekintette a leggyorsabbnak a szezon folyamán, Paddon szerint az idei i20 WRC csak apróbb változásokon ment keresztül.

"A változások meglehetősen finomak, csak úgy, mint a legtöbb csapatnál. Természetesen vannak frissítések és tapasztalatokból merített módosítások, illetve van néhány rész, melyre különös figyelmet fordítottunk így év elejével."

"Az én szemszögemből csak az a lényeges, hogy visszaszerezzük az alapokat és az autó biztos vezetését."
Rally VB-s kiruccanásai ugyan csökkennek 2018-ban, de Paddon nem fog unatkozni. A tervek szerint több tucat versenyen fog részt venni, beleértve a hazai bajnokságot is egy Hyundai i20 AP4+-os autóval. "Az új-zélandi bajnokság nagy részét új-zélandi csapatommal szeretném teljesíteni. Mindenképpen jó lenne formában maradni, hiszen a pálya szélén csak porosak lehetünk. Ha minden igaz, akkor idén 15-16 versennyel számolhatunk, szóval izgalmas lesz."


A Hyundai i20 AP4 izmosabb, ++ változata

Navigátori tekintetben két társat tart majd a tűzbe Paddon - nemzetközi szinten Seb Marshall, míg hazai terepen John Kennard diktálja majd az iramot.

Paddon egyébként 2016 elején debütált az i20 AP4+-szal Új-Zélandon az Otago Rally-n, melyet rögtön meg is nyert. Azóta az autót David Holder, Job Quantock és néha Paddon hajtotta meg. Az autó a két év alatt folyamatosan fejlődött, frissült, és mivel egy 1,8-as motor került bele, ezért technikailag nem fért bele az AP4 szabályozásaiba, így AP4+ besorolást kapott.

Visszatérve a nemzetközi szereplésekhez, Paddon nagyon is tisztában van azzal, hogy a tavalyi év nem úgy sikerült ahogy sokan várták. "Nem kell elolvasnom véleményeket ahhoz, hogy tudjam, jó vagy rossz szezonom volt. Kritikus vagyok magammal szemben, és tudom, hogy mi volt tavaly. Manapság az emberek gyakran túl gyorsan ítélkeznek anélkül, hogy tisztában lennének az igaz történettel, vagy ami valóban zajlik a háttérben - ez valójában olyan helyzet, mintha egy könyvet a fedőlap alapján ítélnének meg. 2017 rossz év volt, de ez volt az első rossz szezonom a 20 év alatt, amit a sportban eltöltöttem eddig. "Számos leckén átestem. A 2018 arról fog szólni, hogy pozitívan tekintek előre, élvezem a vezetést, és olyan eredményeket szeretnék elérni, amelyekről tudom, hogy képes vagyok elérni."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33