l1
l2


 

Tiszta lapot nyit a Citroen

Január 23.
A Citroen Racing egy felemás szezont követően idén pozitívumokban reménykedik a második évadját megkezdő C3 WRC-vel. A csütörtökön elrajtoló Monte-Carlo ralin két autóban bízhatnak a franciák, Kris Meeke és Craig Breen irányításával.

A visszaszámlálás elkezdődött – már csak szinte órák kérdése, és elrajtol a 2018-as világbajnoki szezon az év első futamával, Monte-Carloban. A C3 WRC második szezonjába léphet, a Citroën Total Abu Dhabi WRT támogatásával, illetve Kris Meeke-Paul Nagle és a Craig Breen-Scott Martin páros irányításával.

Talán a Monte-Carlo rali az az év egyetlenegy olyan állomása, ahol a párosoknak és a csapatoknak a lehető legjobban ismerniük kell autóikat. Teljes mértékben bízniuk kell bennük, és minden lehetséges reakciót a lehető legjobban ismerni kell, ez pedig mind ahhoz szükséges, hogy a legpontosabb vezetést érjék el a párosok. Mert néha lehet egy fekete jégfolt, amely trükkösen megbújhat a kanyarokban, máskor pedig egy puha hóréteg okozhat galibát.

Miután a franciák kifejlesztették a Citroen C3 WRC-t 2016-ban, tavaly egy vegyes érzetű szezont teljesítettek vele. Kris Meeke és Craig Breen sok hasznos kilométert belepakoltak az új modellbe, számos körülmények között és különböző útfelületeken. Miután az első évet a tanulás és továbbfejlesztés jegyében töltötték, két ígéretes győzelmet (Mexikó és Spanyolország) azért bezsebeltek, és egyszer (Németország) második helyezést ért el.

A Monte-Carlo rali keretében a csapat főképpen Kris Meeke sikerességére épít, aki a tavalyi szezonban biztosította a márka számára a két elsőséget. A 2017-es kilométerek alapján eltökélt szándéka, hogy az idei futamok során következetesen kihasználja tapasztalatait. Lényegében, ha a Montét gondok nélkül befejezi, akkor már egy sikeres kezdettel indítják az évet. A körülményekre való tekintettel az évek során Kris bőven teljesített minden felületen, ami alapján számít a csapat arra, hogy határozottan fog tudni beállítási lehetőségeket javasolni illetve gumiabroncsokat választani. Csapattársa, Craig Breen már kicsit óvatosabb a dél-franciországi utakkal, hiszen élete során mindösszesen háromszor volt szerencséje Monte-Carlo-hoz. A tavalyi ötödik helye azonban az eddigi legjobb eredmény, mely igazán motiválóan hat az észak-ír fiúra.

Annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az autóból, Kris Meeke egy három napig tartó intenzív tesztelést végzett, két felvonásban. A karácsonyt megelőző első nekifutáson a csapatnak lehetősége nyílt aszfaltos úton beállításokat találni - a csontszáraz kanyarok mellől nem hiányoztak a nedves, vizes körülmények sem. A második alkalommal a Gap környéki utakat vették birtokba az elmúlt napokban - a C3 WRC-t próbálták olyan körülmények között tesztelni, mely ténylegesen várhatja a párosokat a hétvégi versenyen.

Pierre Budar, Citroen Racing újdonsült csapatvezetője:
"Az új szezon már itt van a nyakunkon, ami nyilvánvalóan izgalmat és egyben bizonytalanságot is jelent. Miután a második helyen állt a csapat Németországban és megnyerte a spanyol futamot, ebből nyilvánvalóvá vált, hogy a 2017-es év második felében megerősödött a Citroen. Elhatároztam, hogy folytatni fogom az elődöm, Yves Matton által megkezdett munkát, így 2018-ban ott szeretnénk folytatni, ahol abbahagytuk. Ez azért alakulhatott így, mert a C3 WRC-t tovább javították a srácok, és az intenzív munkának köszönhetően még versenyképesebb lett. Kris Meeke rendelkezik a szükséges tapasztalattal, hogy küzdjön az élen ezen az egyedülálló eseményen, amint azt 2016-ban is tette, míg Craig nagy önbizalomra tehetett szert a tavalyi rajthoz állások során, és eltökélt szándéka, hogy jó helyen végezzen."

Kris Meeke:
"A Monte valószínűleg a legnehezebb futamok közé fog tartozni idén is, mert az útviszonyok és a körülmények folyamatosan változnak, de mindig is nagyon élveztem ezt a fajta kihívást. Több alkalommal is sikerült itt gyorsnak lennem. 2005-ben például a Junior WRC kategóriában lettem első, 2014-ben a dobogó harmadik fokát csíptem el összetettben, míg 2016-ban küzdöttem a győzelemért… Szóval úgy gondolom, hogy jó eredményt tudunk majd felmutatni, különösen azért, mert a tesztek során olyan utakon jártunk, amelyek meglehetősen reprezentatívak a verseny során, miközben az időjárási körülmények igen változatosak voltak."

Rajthoz állások száma: 9
Legjobb eredmény: 3. (2014)

Craig Breen:
"A Monte-Carlo rali pont egy olyan futam, amit szeretek, hiszen olyan egyedülálló kihívás, amelyet máshol nem tapasztalhatsz meg. Őszintén elmondhatom, hogy 2017-ig soha nem éreztem magabiztosnak a változékony, csúszós körülmények között. Tavaly azonban még a régi autóval igazán nagy meglepetést okoztunk magunknak. Több lóerővel most úgy érzem, még közelebb kerülhetünk a dobogóhoz. Szeretném úgy gondolni, hogy ezt most meg tudjuk csinálni, még akkor is, ha nem én vagyok a legtapasztaltabb pilóta a sorozatban."

Rajthoz állások száma: 3
Legjobb eredmény: 5. (2017)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33