l1
l2


 

A Pirelli visszatér a Montén

Január 25.
Egy év kihagyás után a Pirelli visszatér a rali világbajnokság vérkeringésébe. A Monte-Carlo rali önmagában igen nagy kihívás a változó körülmények miatt, azonban a gyártó minden felületre biztosít megoldást a WRC2-es kategóriában szereplő versenyzőpárosok számára.

A 2017-es szünetet követően a Pirelli a Monte-Carlo rali keretében tér vissza a világbajnoksághoz, a sportág legrégebbi és legrangosabb eseményén. Ebben az évben a gumis cég a WRC2 kategóriába tartozó gumiabroncsokat szállítja, és egyedüli beszállítója lesz a juniorok bajnokságának, amely öt fordulót jelent majd idén – a fiatalokkal Svédországban, Korzikán, Portugáliában, Finnországban és Törökországban találkozhatunk.

A KIHÍVÁS: A Monte-Carlo rali lényegében hasonlít a Monaco kaszinó rulett kerekéhez. A szakaszok teljesen száraz körülmények között kezdődhetnek el, majd hó, jég, fekete jég, eső is kialakulhat a kilométerek előrehaladtával: vagy néha mindezek a feltételek egy szakaszon belül hirtelen válthatják egymást. A gumiabroncsok megfelelő vagy éppen rossz választása óriási előnyt vagy hátrányt eredményezhet, de a versenyzők sosem tudják meg, mi volt a megfelelő választás, amíg el nem érik a gyorsasági végét.

A TERMÉKEK: A Pirelli 2018-as világbajnokságra tervezett új termékkínálatát homologizálta. A Monte-Carlo-ban használható gumiabroncsok között megtalálható a közepes keménységű RK7B száraz körülményekre, míg a szuperpuha RK9A vegyes vagy éppen nedves utakra ajánlott. Ezek a gumik speciálisan kialakított összetételűek, így még a szélsőséges körülmények között is jó tapadást biztosítanak, a Pirelli Sottozero téli abroncsaihoz hasonló technológiát alkalmazva. Hó és jég esetére, valamint még nedvesebb körülményekre a Sottozero STZ-B kétféle verzióban kapható, szögekkel, vagy anélkül.

A SZABÁLYOK: A versenyzők számára összesen 37 gumiabroncs engedélyezett a négy különböző típus közül a futamon.

FŐ SZAKASZ: Rögtön a versenyt egy igen kemény gyorsaságival kezdik meg a párosok - Thoard-Sisteron (36,69km). Szokatlan módon az első szakasz a Monte-Carlo rali idei leghosszabb versenytávját jelenti. Csütörtökön este pontosan 21:43-kor lesz a rajt. A késői időpont miatt elsősorban jégre számítanak a résztvevők, de akadnak majd biztosan olyan párosok is, akik kockáztatnak.

A Pirelli ralis szakágának tevékenységvezetője, Terenzio Testoni elmondta: "Egy év rali világbajnoki szünet után még nagyobb lendülettel kezdünk neki a szezonnak, bízva abban, hogy az elmúlt tizenkét hónap alatt az Európa Bajnokságban és egyéb sorozatokban megszerzett tapasztalatok még több hasznos információhoz segítettek minket. Különösen várjuk a következő svéd futamot is, hiszen ott a juniorok számára kínálunk termékpalettát. A Monte-Carlo rali szereplői számára az új RK gumiabroncsok mutatkoznak be, melyek speciális összetétellel pontosan e felületekre lett kifejlesztve. A Sottozero a tesztek alapján nagyon sokat javult, soha nem látott tapadási szintet biztosít még nagy hóban és jégen is."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33