l1
l2


 

Máris tucatnyi rendelés érkezett az R5-ös Volkswagenre

Január 25.
Világszerte hatalmas az érdeklődés a Volkswagen legújabb raliautója iránt, Belgiumtól egészen Paraguay-ig érkeznek a megrendelések a még el sem készült Polo GTi R5-re, az első 15 autót már vissza is igazolta a gyár.

Röviddel a 2018-as világbajnoki szezon kezdete előtt a Volkswagen Motorsport tájékoztatta szállítással kapcsolatosan azokat a szerencsés, első 15 ügyfelet, akik már a tervezés során szemeztek  az új Polo GTI R5 lehetőségével. A négykerék meghajtású, legújabb szabályozások alapján kifejlesztett autó az új, hatodik generációs Polo modellen alapul, melyet hivatalosan először decemberben mutattak be a nagyközönségnek. A tervezők és a szakértők úgy gondolják, egy nagyszerű versenyautó készült a Polo-ból - többek között azért is tartják nagyra az R5-öst, mert minden királykategóriás tapasztalat megtalálható benne abból a modellből, mellyel a márka négy világbajnoki címet is begyűjtött.

"A Polo GTI R5 pozitív visszajelzései szinte elárasztanak minket." - mondta Sven Smeets, Volkswagen Motorsport igazgatója. "Óriási vevői igény mutatkozik iránta, melynek nyilvánvalóan örülünk, és ez egy további motiváció arra, hogy a csapatok számára a lehető legjobb raliautóval szolgáljunk."

NINCSENEK TÁVOLSÁGOK – ÜGYFELEK AKÁR 11 EZER KILOMÉTERRE
A 272 lóerős Polo GTI R5 első tizenöt darabját az idei év második felében szállítják le a szerencsés vásárlóknak. Három autót a szomszédainknak, Ausztriába, pontosabban a Baumschlager Rallye & Racing GmbH csapatnak küldenek el, mely bandát egyébként az osztrák bajnok, Raimund Baumschlager futtat, aki a 2017-es osztrák ralibajnokságot egy Polo R WRC-vel nyerte meg. További három autó Belgiumban talált gazdára – kettő a BMA tulajdonába kerül, míg a THX Racing egy R5-ösre tart igényt.

A sorból nem hiányozhat természetesen a rali hazája, Finnország sem - az északiak Printsport Oy csapata kettő modellt rendelt a németektől. A Printsport igazán nagy tehetségeket nevelt ki, hiszen színeikben olyan fiatal tehetségek nevelkedtek, mint Esapekka Lappi, Ole Christian Veiby vagy éppen Jari Huttunen. Jelenleg a lengyel Lukasz Pieniazek és Emil Lindholm, a finn bajnok Sebastian Lindholm fia, is tagja a csapatnak.

További két Polo GTI R5-t a HK Racing egyesülete fog irányítani Olaszországban. Egy kerül még Portugáliába, míg a Kristoffersson Motorsport jóvoltából a svédek szintén egy Polo R5-ösnek örülhetnek.

Leghosszabb utazást - közel 11 ezer kilométert - három Polo GTI R5-t fog megtenni, ugyanis Paraguay első körben ennyit rendelt meg a németektől.  Miguel Carrizosa a nemzeti eseményeken szeretné futtatni majd az R5-ösöket.

"Minden autót kézzel szerelünk össze a Hannoverben berendezett munkarészlegünkön." - mondta Juliane Gründl, a Volkswagen Motorsport értékesítési és forgalmazási vezetője. "Az időtervet sikeresen tartjuk. A termelés strukturálása folyamatban van, nyilvánvalóan szeretnénk magunkat tartani a kitűzött értékesítési időponthoz.”

AMI AZ UTCAI GTI-BEN IS MEGTALÁLHATÓ: NÉGYHENGERES TURBÓ MOTOR KÖZVETLEN ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZÉSSEL

Az alapmodellhez,  azaz az új Polo GTI-hoz hasonlóan a Polo GTI R5 is négyhengeres, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motorral rendelkezik, amely keresztirányban van felszerelve az első tengely előtt. A versenyautó a szabályoknak megfelelően 1,6 literre korlátozódik. Teljesítményben egy 272 lóerőt és egy maximális 400-as nyomatékot jelent. Az autóban egy öt sebességes szekvenciális váltó kapott helyet az állandó négykerék meghajtás mellett. A tesztek alapján elmondható, hogy kiemelkedő gyorsulást eredményez bármilyen felületen – legyen ez aszfalt, kavics vagy éppen hóval borított talaj. Súlya mindössze 1.230 kilogramm, a gyorsulása 0-100-ra 4,1 másodperc.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33