l1
l2


+

 

Citroen: "Egy ilyen siker felér egy kisebb győzelemmel"

Február 2.
A kicsit döcögős kezdés ellenére a Citroen nem zárt rossz hétvégét Monacóban. A franciák a Monte-Carlo rali után úgy érzik, hogy megvan a potenciál a C3 WRC-ben, amiből a szezonnyitón csupán ízelítőt kaptunk.

Minden sikeres és teljesítményorientált csapat egyik meghatározó tulajdonsága, hogy bármikor versenyben tud lenni és elérni a kitűzött eredményt, még akkor is, ha ez önmagában nagy nehézséget jelent. Kris Meeke tizenhét pontot szerzett a versenyzők bajnokságában, tizennyolc pontot a konstruktőrök között és a Power Stage győzelméért járó öt pontra is igényt tartott - így mondhatni kettős érzéssel tölti el a Citroen Total Abu Dhabi csapatát az elmúlt hétvégén mutatott monacói teljesítmény illetve eredmény. Sajnálatos módon Kris Meeke és Paul Nagle már rögtön, a csütörtök esti nyitószakaszon bajba kerültek - éjszaka - a már-már rettenetes Thoard-Sisteron gyorsaságin (36,69 km), ahol a hó egy három kilométeres részen, a Col de Fontbelle tetején nagyon sok legénységet megtréfált - rajtuk kívül is.

Miután az első szakaszon két percet elbuktak, így a futamot gyorsan újra kellett tervezniük fejben. Még rosszabbul esett a franciáknak, hogy Craig Breen és Scott Martin péntek reggeli kilométerei nem a tervek szerint alakultak. Egy nagyobb kavics a C3 WRC kerekei egyikébe szorult, és így a féknyereg sérülés hátráltatta őket. Ez azt jelentette, hogy fokozatosan veszítették el a féket a soron következő három szakaszon. Ugyan próbálták javítgatni, de a megpróbáltatások ellenére a hetedik helyről a tizedik helyre estek vissza, három perc veszteséggel.

Ezzel megpecsételődött Breen és Martin sorsa - szombaton már takarítóként érkezhettek a havas pályákra, és a pénteki eredményük miatt elsőként nyitották meg a szakaszokat. Valójában ilyen körülmények között nehéz kitörni. Különösen igaz volt ez az idei felvonásra, ugyanis az elmúlt hétvégi Monte-Carlo rali az utóbbi évek egyik legnehezebbnek bizonyult szezonnyitója volt, hiszen mind a négy felszínnel bőven találkozhattak a párosok. Mindezek ellenére  a Citroen Total Abu Dhabi WRT továbbra is a harcra készen áll és eredményorientált céljaira koncentrál. A Vörös Hadsereg abszolút pozitív pontként élte meg a gumiválasztást, ami kulcs momentuma volt a hétvégének - minden alkalommal megfelelő párosításban sikerült kiválasztaniuk a keverékeket. Kris Meeke C3 WRC-jét fokozatosan finomították, ezzel pedig lehetővé tették számára, hogy bizakodóan tekintsen a még hátralévő gyorsokra. Visszakerültek az ötödik helyre, míg Craig Breen kihasználta a lehetőséget, hogy mindenkit emlékeztessen arra, hogy ő is itt van, mint tehetség. A Turini-hágón áthaladó vasárnapi utolsó előtti szakaszon például egy összetettbeli harmadik időnek örülhetett az ír fiú. Kris Meeke végül behúzta a powerstage legjobb idejéért járó öt pontot, melynek köszönhetően összetettben egy helyet javítva végül dobogóközelben, azaz a negyedikként fejezte be a 2018-as Monte-Carlo ralit.

A Citroen újdonsült csapatvezetője, Pierre Budar a következőket mondta el a futamot követően:

"A kiszámíthatatlan időjárás és az abból eredő nehézségek miatt, amikor a gumiabroncs választását helyesen kell meghozni, akkor be kell látni, hogy a Monte Carlo szinte a legnehezebb terep a világbajnokságon. Nagyon pozitívan hatott rám az információ megosztásának és áramlásának a módja a csapatban, a mérnökök, az időjárás előrejelzők, a Michelin technikusok és a többi személyzet zökkenőmentes együttműködése. A kommunikáció tehát jó volt, és volt egy konstruktív munkakörnyezet, ez pedig igazán kecsegtető a jövőre nézve. A szerelőink szombaton este nagyon kitettek magukért, hogy a lehető leggyorsabban kicseréljék Kris váltóját az autóban, miközben a többiek más beállításokat generáltak a C3 WRC-n.

A futam elején elszenvedett szerencsétlenség miatt Craig és Kris helyzete nem volt egyszerű, de példamutató akaraterővel folytatták a versenyt és mentették a menthetőt. Amikor a feltételek kedvezőbbek voltak, Craig egészen jó  időeredményeket mutatott fel. Kris az eset után tudta jól, hogy győzelemre már nincs esélye, tapasztalatának köszönhetően mégis képes volt a legrosszabb helyzetből is páratlan módon felállni. Kivárta míg eljön az ideje, addig is remekül menedzselte a versenyt majd amikor kellett odatette magát. Mindez jól mutatja mennyit fejlődütt a csapatkapitányi szerepben. Jól rajtolt a bajnokiságban, de tisztában vagyunk azzal, hogy folyamatosan dolgoznunk kell annak érdekében, hogy minden felületen még hatékonyabbá váljunk.

Azt hiszem, pontosan tudjuk, hogy mi az ami jól működik a C3 WRC-n és mi az ami nem. De Kris abszolút ideje a Power Stage-en ismét bizonyította, hogy gyors autónk van. Amikor mindenki harcba száll az extra pontokért, akkor egy ilyen siker felér egy kisebb győzelemmel.”

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33