l1
l2


+

 

Címvédésre készül Svédországban a Toyota

Február 12.
A győzelem reményében készül a Toyota Gazoo Racing a hétvégi svéd ralira. A finn csapat debütáló szezonjában a hó birodalmában állhatott fel először a dobogó legfelső fokára, mely még nagyobb motivációt ad Latvalának, Tanaknak vagy éppen Lappinak abban, hogy idén is a dobogós helyeket ostromolják a Yaris WRC-vel.

A Toyota Gazoo Racing csapata a 2018-as szezon második fordulóját, a február 15-én kezdődő svéd ralit teljes mellszélességgel várja, ahol a hó és a jég látványos együttese igazán becsületes helytállást igényel. A finnek az évet egy dupla dobogóval indították Monte-Carlo-ban, mely mellé további motiváló erőt ad a 2017-es év svéd állomásán megszerzett győzelem Jari-Matti Latvala jóvoltából.

1973-tól részese a világbajnokság naptárának Svédország, mely az egyetlen olyan futam, ami valódi havas körülményeket kínál hivatalosan is engedélyezett szöges gumikkal. Az abroncsokban található szögek átfúrják magukat a havas felületen, így biztosítva a versenyautó tapadását és minél gyorsabb haladását – feltéve, ha megfelelő mennyiségű hó uralkodik a szakaszokon. Több éve már, hogy az enyhe időjárás megnehezíti a szervezők és a versenyzőpárosok dolgát, az idei felvonás azonban minden bizonnyal téli körülményeket hoz a hétvégén.

Az akció csütörtökön este Karlstad városában kezdődik el egy szuperspeciál keretében, míg az első teljes, pénteki versenynapon nagyrészt norvég pályák kerülnek teljesítésre. Szombaton érkeznek a klasszikusok, Hagfors mellett külön izgalmakat ígér a Vargasen rész is, ahol a Colin Crest várja a versenyzőket, egy minél távolabbi ugrás reményében. Vasárnap a powerstage lesz az, ami mindent eldönt.

Tommi Makinen (Toyota Gazoo Racing csapatfőnök):
"Svédország az egyik olyan futam, ahol erősek tudunk lenni. Úgy gondolom, megfelelő felkészülést tudtunk le Finnországban havas körülmények között, mindegyik párosunkra két napot szánva. Nem szabad azonban elfelejteni, mindig van egy kérdőjel mindenki mással kapcsolatosan: tudjuk, hogy javultunk, de mennyire javultak a többiek? Pontosan ez jelenti a kihívást. Az egész hétvége alatt igazi havas utakra számítunk, ami nagyon látványos lehet a nézők számára is. Versenyzőink elégedettek az autóikkal: Jari-Matti tavaly nyerni tudott svédben, Ott közel volt a nyomában, míg Esapekka szintén kedveli a havat mindazok ellenére, hogy kevesebb tapasztalattal rendelkezik társaihoz képest. Magabiztosak vagyunk, de tudjuk, hogy egy jó eredmény ellenére is van még mit fejlődni."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #7):
"A Svéd Rally az egyik kedvenc versenyem és valójában az a hely, ahol 10 évvel ezelőtt első VB győzelmemet ünnepelhettem - bár igazából úgy érzem, mintha csak tegnap lett volna. A tavalyi évhez képest úgy érzem, hogy egy sokkal jobb autónk van: a tesztek alatt a lassúbb és technikásabb szakaszokra összpontosítottunk, és határozott lépést tettünk ezen a területen. Amiről nem szabad elfelejtkezni, hogy a verseny még keményebb ebben az évben: saját csapatunkon belül is. Nagyon szép kihívás lesz a svéd rali megfelelő téli körülmények között, és ez az, ami segít nekem felvenni a saját ritmusomat; biztos vagyok benne, hogy újra küzdeni tudunk a győzelemért. Az elmúlt hétvégén Finnországban hóesésben teljesítettünk Juho Hanninen-nel egy futamot a historic-os Toyota Celicámban, így ez nagyon szórakoztató és tökéletes módja volt annak, hogy felkészüljünk a svéd utakra."

Ott Tanak (Toyota Yaris WRC #8):
"Az autót még mindig csak tanulom, de a hóban lezajlott teszt után már kezdem érteni, miért tudott nyerni Jari-Matti tavaly Svédországban. A verseny első részében megpróbálom megismerni az autóval a terepet, és ha minden rendben lesz, akkor cél a dobogó, sőt akár a győzelem is előttünk lebeghet. Ha rengeteg hó lesz a szakaszokon, ami egyelőre valószínűnek tűnik, akkor a második helyünk, mint  kiinduló pozíció nem feltétlen ideális, de persze az időjárás is megváltozhat. A hétvégét megpróbálom élvezni, és a lehető legtöbbet kihozni belőle."

Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC #9):
"Néhány napnak azért el kellett telnie, hogy feldogozzam a Monte-Carlo rali történéseit, illetve hogy az átélt negatívumokat pozitív jónak fogjam fel, ami előrevihet a jövőben. Szeretnék Svédországban másképp versenyezni, következesen teljesíteni a szakaszokat. A teszt tökéletes volt, két nap alatt négyszáz kilométert tettünk az autóba, ami szerintem elég volt ahhoz, hogy bizakodva várjam a rajtot. Teljesen más beállításokra kellett áthangolódnunk Monte után, hiszen Svédországban egy tervezhetőbb körülmény lényegében megkönnyítheti az autózást. Tavaly nem volt szerencsém rajthoz állni, de a hó miatt mégis pozitívan tekintek a hétvégére.”

Statisztika (Rally Sweden): 

Év

Jari-Matti Latvala

Ott Tanak

Esapekka Lappi

2017

1

2

-

2016

26

5

12

2015

-

4

-

2014

1

5

-

2013

4

-

-

2012

1

-

-

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33