l1
l2


+

 

Még szebb folytatásban bízik a Citroen

Február 27.
Kiváló eredménnyel fejezte be a Citroen Racing a világbajnokság svéd futamát. Craig Breen kiváló teljesítményének köszönhetően a franciák rendkívül bizakodva tekintenek a közeljövő elé.

Craig Breen sziporkázó autózással biztosította be a dobogó középső fokát a Svéd Ralin. A Citroen C3 WRC a nagyszerű pozícióval nemcsak a második helyet ünnepelhette meg, hanem a konstruktőri táblán egyelőre megszerezte magának a harmadik helyet is.

A FUTAM TÖRTÉNÉSEI A CITROEN SZEMSZÖGÉBŐL
Nem sok ír mondhatja el magáról, hogy autós pályafutása skandináv földön kezdődött el. Craig Breen erre tökéletes példa azonban, hiszen szülei születésnapi ajándék gyanánt egy jégvezetési tréningre iratták be fiukat, aki akkor még csak a tizenötödik életévét taposta. A tanfolyamot Breen természetesen egy raliautóban teljesítette – sikeresen.  A most huszonnyolcadik évében járó versenyző világbajnoki debütálását is az északiakhoz kötötte, hiszen 2014-ben pontosan a svéd ralira időzítette első szereplését a nagyok között. Mindez talán megmagyarázza, hogy Breen miért lelkesedik ennyire a hideg, havas, igazi téli eseményért.

Kihasználva rajtpozícióját (kilencedik), akrobatikus képességeit megmutatta - a verseny első teljes napján, két szakaszgyőzelemre tett szert, és negyedik helyen helyen fejezte be a pénteket, amikor is csak öt tizeddel volt elmaradva a dobogótól.

A Citroen C3 WRC igazán magabiztosan illeszkedett a tempós, gyors szakaszokra, és Breen is szinte probléma nélkül le tudta kezelni az autó reakcióit. Szombaton tovább nyomultak az élmezőnyben, és a negyedik helyről felkapaszkodtak a dobogó középső fokára, melyet vasárnap ugyan nagy izgalmak közepette, de meg tudtak tartani. Craig Breen és Scott Martin ezzel biztosították legjobb eredményüket a világbajnokságon és egyben a C3 WRC negyedik pódiumát.

Mads Östberg - az utolsó Citroen-es versenyző, aki Svédországban (2014) dobogót csípett el. Az "ugróbajnoknak” voltak top3-as időeredményei, így egészen szépen alkalmazkodott a C3-ashoz első nekifutásra. Még a zárónapon is javában tanulta az autót, de mindezek ellenére sikerült elérnie a hatodik helyet, fontos pontokat szerezve a csapatnak a gyártók bajnokságában.

Kris Meeke célja a hétvégén ugyancsak a pontokra koncentrálódott, mely során szerette volna a versenyzői tábla mellett a konstruktőri állást is kedvezőbb irányba alakítani. Az első napon a negyedik rajtpozícióból vágott neki a küzdelemknek, ez pedig láthatóan nem volt ínyére - szépen lemaradt az élmezőnytől. Aztán beütött a baj – egy hófal elsőre ártalmatlannak tűnt, azonban oly mértékben károsította a C3 turbóját, hogy szombaton kiállásra kényszerítette a Kris Meeke / Paul Nagle duót.

PIERRE BUDAR, A CITROEN RACING CSAPATFŐNÖKÉNEK GONDOLATAI A SVÉD RALIRÓL

Várakozásainak megfelelően jó formában teljesítette Craig a svéd futamot?

"Nem hiszem, hogy sokan elvárták volna ezt a teljesítményt, még maga Craig sem. Nyilvánvaló, hogy mindig is nagy hitünk volt benne, de valójában nagyon gyors és hihetetlenül konzisztens volt az elmúlt hétvégén. Amit tett a három versenynap alatt, az egyszerűen rendkívüli volt! Második helyet szerzett lényegében normál versenykörülmények között, és olyan teljesítményt mutatott fel, amelyet egy sokkal tapasztaltabb versenyzőtől illene elvárni. Fejlődésében ez egy hatalmas nagy ugródeszka most. Tudjuk, hogy kedveli a skandináv futamokat, gondoljunk csak a 2016-os finn versenyre, ahol a dobogó harmadik fokát szerezte meg, most pedig karrierje legjobb eredményének örülhet."

Ez az eredmény megerősíti a C3 WRC előrehaladását is...

"Igen, azt mutatja, hogy az autónk komoly lehetőségeket rejt! Továbbá azt is megerősíti, hogy a tavalyi svéd rali óta végzett murvás fejlesztések eredményesek és hatékonyak voltak, különösen a felfüggesztés geometriájára, a csillapításokra, a nyomatékeloszlásra és az aktív differenciálra vonatkozóan. A C3 WRC felépítését is folyamatosan javítjuk és finomhangoljuk, és ez az eredmény tökéletesen meg is mutatja a kemény munkánkat. Végül ez a csapat jutalma is egyben: a srácok hosszú órákat tettek bele a tesztelésekbe, négy nap alatt ötöt tudtak le."

Mit gondol Kris és Mads versenyzéséről?

"Mads egyértelműen pozitív eredményt hozott a csapatnak: következetesen versenyzett, annak ellenére, hogy először ült bele a C3 WRC-be, és értékes pontokat biztosított a számunkra. Tanultunk tőle is, hiszen más megközelítést adott nekünk a beállítási lehetőségekhez. Kétségtelenül Craig-nek is adott néhány érdekes ötletet saját elképzeléseiből. Most megnézzük, hogy ismételhető-e ez a lehetőség. Ami Kris-t illeti, ő már az első nap komoly hátrányban volt rajtpozíciója miatt. Ugyanakkor tökéletesen teljesítette a mondhatni csapatvezető szerepét, és megpróbált néhány pontot biztosítani, amire lett is volna esély, ha nem éri utól a balszerencse. Apró hibának tűnt, de hatalmas szerencsétlenség lett belőle. De összpontosítsunk a pozitívumokra: jó helyzetben lesz Mexikóban, ahol tavaly nyerni tudott!"

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33