l1
l2


+

 

Visszatérhet a kvalifikáció a VB-re

Február 27.
Évek óta problémát jelent a világbajnokság élmezőnye számára a futamok első versenynapján történő rajtoltatási sorrend. A legutolsó svéd állomáson ismét vita kerekedett az esetből, így a négy éve törölt kvalifikációs szakasz lehetősége a napokban újból felmerült. Az esetleges módosításról a közeljövőben születhet döntés.

A svéd ralin tapasztalt lényegében indokolatlan hátrányok miatt újból napirendre került a rali világbajnokság kvalifikációs szakaszának fontossági ténye. A futam első mért részének feladata az volt – legutoljára 2013-ban -, hogy az adott pár kilométert legügyesebben teljesítő versenyzőpáros rajtpozíciót választhatott magának az éppen adott futam első versenynapjára.

A februári havas körülményeket felmutató svéd ralin Sebastien Ogier komoly hátráltató tényezőkkel küzdött meg - az immáron ötszörös világbajnok végeredményképpen az M-Sport Ford csapatának a tizedik helyet szerezte meg. Bár Ogier nem sürgeti a szabályváltozás szükségességét, Malcolm Wilson, az M-Sport csapatvezetője azt mondta, hogy kíváncsi lesz arra, hogy a kvalifikációs rendszert megvitatják-e az illetések.

"Mindig is tetszett a kvalifikáció koncepciója." - mondta Wilson. "Az autók és a versenyzők sokkal közelebb vannak egymáshoz (mint 2013-ban), és az svéd rali után azt hiszem, jól látható az eredmény - a világbajnok a tizedik helyen végzett a feltételek miatt. Tény és való, hogy pénteken hozott egy kis hibát, de a besorolás sokkal jobban befolyásolta az időeredményt. Szerintem érdemes újból a kvalifikációról beszélni."

A csapatok együttesen hatni szeretnének az FIA-ra, hogy tárgyalják újra a kvalifikációt, mivel a rajtsorrend valószínűleg ismét fontos tényező lesz a következő Mexikó ralin.

A kvalifikációs szakasz gondolata 2012-ben valósult meg, és egészen két évet tartott - még 2013-ban volt lehetőségük a bemelegítésen jól teljesítő párosoknak a rajtpozíció a megválasztására. Ezt követően több variáció is napvilágot látott – a legutolsó felkavaró felállás az volt, amikor csak a zárónap biztosított fordított sorrendi rajtoltatást. Ha ezt nem módosítják az illetékesek, akkor Sebastien Ogier biztos visszavonulót fújt volna 2017-re. Jelenleg a pénteki teljes versenynapon az összetettbeli ponttábla alapján rajtolnak el, míg szombaton és vasárnap fordítják meg a királykategória résztvevőit - aki az utolsó idővel rendelkezik, ő rajtol el elsőként.

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33