l1
l2


+

 

Ogier nagy lépést tett a győzelem felé Mexikóban

Március 11.
Izgalmasan alakult a Mexikó Rali szombati versenynapja, Dani Sordo, Sebastien Loeb és Sebastien Ogier váltotta egymást az élen, melyet végül a Ford versenyzője tartott meg a nap végén.

A péntekihez hasonló forgatókönyv szerint zajlott az ide Mexikó Rali szombati versenynapja, délelőtt három, délután öt, a reggeli három mellett két rövid városi szakasz szerepelt a programban, azonban szombaton ráadásként egy harmadik nyúlfarknyi szakasz zárta a napot. A mezőny már pénteken fogyatkozásnak indult, a gyári csapatok versenyzői közül korai búcsúra kényszerült két Fordos, Suninen és Evans, valamint két Toyotás, Lappi és Latvala is.

Azonban mindkét alakulatnál volt még kiben bízni, hiszen Tanak a harmadik, Ogier pedig az ötödik helyről, kezelhető hátrányból vághatott nekik a szombati pályáknak. A Toyota sorsa azonban már a korán reggel megpecsételődött, amikor Tanak autójából eltűnt az erő, Ott így idejekorán búcsút intett a versenynek.
Mindeközben Sebastien Loeb tovább folytatta pénteken megkezdett menetelését, a nyitó szakaszon autózott abszolút idejével átvette a vezetést az összetettben Dani Sordótól. Bár a déli pihenőig hátralévő két szakaszon Meeke és Ogier neve mellé került a szakaszgyőzelem, a francia legenda ezzel együtt is az összetett első helyen érkezett ebédszünetre, Ogier és Meeke pedig tizedre azonos idővel állt a harmadik-negyedik helyen.

Az izgalom ezáltal garantált volt délutánra is, az első négy helyezett ugyanis alig valamivel több, mint 15 másodperc választotta el egymástól. Az első délutáni szakaszon a feje tetejére is állt minden, az élen álló Loeb a szakasz elején beszedett egy defektet, amit a pályán ki is cserélt. Ez a kaland bő két percébe került a kilencszeres világbajnoknak, amivel kiszállt a győzelemért vívott csatából. Valamivel olcsóbban megúszta a szakaszt Dani Sordo, aki szintén sérült kerékkel érkezett a célba, neki azonban csak félperc hátrányt és mínusz egy helyezést kellett elkönyvelni a célban. A szakaszt ugyanis Sebastien Ogier nyerte, aki sikerével rögtön az élen találta magát, mögötte pedig Kris Meeke csapott le a második helyre.

A nap hátralévő részében Ogier megállíthatatlanul nyomult előre, újabb két szakaszgyőzelmével fél perc felé növelte előnyét az élen Meeke-kel szemben a szombat estére. "Nagyon boldoggá tesz, hogy vezetjük a versenyt a nap végén." - mondta Ogier a szombat este. "Egy kicsit jobb volt a ma reggeli rajtpozíciónk, délután pedig már letisztultak a pályák, ennek köszönhetően egy kis előnyre tudtunk szert tenni. Keményen akartam ma nyomni, nagyon sokszor tényleg a határon autóztunk, de jól éreztük magunkat az autóban. A délután talán egy picit nehezebb volt, a nagy meleget mi is, a motor és a fékek is megérezték, nem volt könnyű menet, de minden jól működött és nagyon boldoggá tesz az a munka, amit eddig elvégeztünk."

Loeb balszerencséje után is jutott egy hely a Citroennek, igaz Kris Meeke kissé leszakadt Ogier-től, Dani Sordo pedig lőtávolon belül követi a harmadik helyen. "Jó napunk volt, különösen délelőtt, amikor nagyon jól éreztük magunkat az autóban." - emlékezett vissza Meeke. "Seb balszerencséje jól jött nekünk, de ez is a rali része, ez a szakasz pedig különösen trükkös volt, sok-sok kő volt az úton. Holnap be kell fejeznünk a megkezdett munkát, lehetőleg úgy, hogy megőrizzük második helyünket, ami nem lesz könnyű feladat. Érdekesnek ígérkezik majd a power stage is, amire délben, a legnagyobb hőségben kerül majd sor."

Dani Sordo számára adott a vasárnapi feladat, biztosítani egy helyet csapata, a Hyundai számára a dobogón. Mindez alapvetően nem ígérkezik nehéz feladatnak, hiszen a harmadik helyen több mint 40 másodperc az előnye, ráadásul mögötte csapattársa, Andreas Mikkelsen következik. Azonban Sordo nem feltétlenül elégedne meg a dobogó harmadik fokával, ezért igyekszik nyomást gyakorolni Meeke-re. "Egy dobogós helyezés nagyszerű eredmény lenne a Mexikó Ralin, így azon leszek, hogy megszerezzem csapatom számára." - mondta Sordo. "Sajnos a dolgok szombaton nem a terveink szerint alakultak, a nyitó szakaszon bizonytalan voltam és elég sokat vesztettem vetélytársaimmal szemben. A folytatás jobban alakult, de a délutáni nyitó szakasz megint nem sikerült, a rajttól nem messze eltaláltam egy követ és csaknem 31 km-t vezettem bal első defekttel. Mivel több pótkerekem már nem volt, a nap hátralévő részében óvatosnak kellett lennem. Meeke nincs messze tőlünk, ezért vasárnap is élesnek kell lennem, aztán majd meglátjuk mi alakul."

Mikkelsen számára a negyedik hely már a zsebben, előtte és mögötte se sincs senki a közelben. Sebastien Loeb, 50 másodperccel lemaradva követi az ötödik helyen. Loeb mögött a versenyt leginkább végig szenvedő Thierry Neuville következik, a ponttáblázat éllovasa szombat reggel egy vízátkelés után vesztett sok időt, amikor leállt az i20 WRC motorja és egy perc után sikerült csak újraindítani így Sebastien Loebre nem jelenthet már veszélyt.

A hetedik helyen a WRC2 éllovasa, Pontus Tidemand következik, aki már csaknem hatperccel előzi meg a második helyezett Gus Greensmith-szt. A brit fiú abszolút nyolcadik helye még kérdéses, erre a mögötte érkező Jari-Matti Latvala vetett szemet. Ehhez közel 50 másodpercet kell ledolgoznia a három vasárnapi pályán, ami abszolút teljesíthető feladatnak tűnik.

A Rally Gunajuato Mexico állása a második nap végén:
1, Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC 3:25.03.1
2, Kris Meeke/Paul Nagle, Citroen C3 WRC +35.9
3. Dani Sordo/Carlos del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC +46.8
4. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, (Hyundai i20 Coupe WRC +1.28.4
5. Sebastien Loeb/Daniel Elena, Citroen C3 WRC +2.19.7
6. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC +4.44.6
7. Pontus Tidemand/Jonas Andersson, Skoda Fabia R5 +9.24.2
8. Gus Greensmith/Craig Parry, Ford Fiesta R5 +15.06.8
9. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC +15.59.6
10. Pedro Heller/Pablo Olmos, Ford Fiesta R5 +21.43.0

Fri

 

 

 

 

 

 

 

 

33