|
Március 15.
Az elmúlt évtized legizgalmasabb és egyben legkiszámíthatatlanabb bajnoki csatái zajlanak a rali világbajnokság keretein belül, amelyben Sebastien Ogier tavaly az M-Sport számára hozta el a koronát, és idén sem lesz könnyű feladata, ha meg szeretné ismételni az elsőséget – e történések pedig igazán páratlan eredményeket produkálnak, amit bizonyítani is tud a független elemző, a Nielsen Sports - 848,86 millió követő volt kíváncsi a Rally VB küzdelmekre az online felületeken. Világviszonylatban 40%-kal nőtt a ralis közönség száma, a legnagyobb előrelépést tavaly tette meg a VB promótere – 2017-ben az azt megelőző évhez képest egy 20%-os növekedést könyveltek el az elemzők. Ez természetesen a legújabb generációs WRC-k megjelenésének a számlájára is írható. A megnövekedett élő közvetítések sikerének köszönhetően a sugárzási idő pedig elérte a soha nem látott szintet. Az idei szezonban a WRC All Live előfizetői minden egyes percet élőben követhetnek le az otthonukból – ez pedig várhatóan egy még nagyobb előrelépést fog eredményezni statisztikák tekintetében. Oliver Ciesla, a WRC Promoter ügyvezető igazgatója elmondta: "Ezek a pozitívumok az utóbbi években számos változásoknak az eredményei, különösen a dinamikus, új korszakot jelentő versenyautók tettek jótékony hatást a sorozatra. Főként azok a nézők lelkesedtek fel, akik évek óta követik a világbajnokság történéseit, és izgatottan várják a versenyeket, hiszen a leginkább kiszámíthatatlan szezonokat éljük most át. Az első versenynap sorrendjére vonatkozó módosítások és egy vonzó Power Stage formátum, még több és rendszeres élő közvetítéssel, illetve extra bónuszpontokkal fokozták a rajongók érdeklődését. Fontos kiemelni még a csapatok megváltozott erejét - a Toyota és a Citroen új színt hozott a sorozatba, mely még tovább növeli az izgalmakat." 2017-ben Lengyelország, Franciaország, Spanyolország és Finnország közönsége szerepel a statisztikai ranglista élén. Növekedést mutat Belgium, Csehország, Portugália, Finnország, Svédország és Németország, mely országokban a műsoridő tavaly 22 százalékkal, a közönség pedig 13 százalékkal emelkedett
"Európa a nézők körében vezető szerepet tölt be, de az ázsiai régióból érkező érdeklődések száma is folyamatosan nő - a közönség 125 százalékkal emelkedett, Japán és Kína a világ hatodik és a tizenegyedik legnagyobb országa a nézők szempontjából." – tette hozzá Ciesla. „Észak-Amerikában is rendkívüli növekedés volt tapasztalható, ahol az ESPN és Eleven hálózatokon sugárzott műsoridő több mint háromszorosára emelkedett, a közönség száma pedig 2017-ben 132%-kal lett több." A Rali Világbajnokságot több mint 150 országban vetítették 65 műsorszolgáltatón keresztül, és további megállapodásokat kötöttek 2018-ra az illetékesek. Ezek közé tartozik az ATV Törökországban, az Eurosport 2 Dániában, a TV 2 Észtországban, a V3, a TV6 és a Viasat Sport Baltic szintén Észtországban, míg Lettországban és Litvániában az Eleven Sports vállalta fel a VB-s feladatot. A Nielsen szintén erős digitális és „social media” adatokról számolt be. A közösségi média platformokon több mint 140 millió videomegtekintés, míg 2017-ben több mint 1,6 milliárd online megjelenítés mutatkozott. A WRC digitális platformjain a követők száma a kilencmilliót érte el. Lara |
33 |