l1
l2


+

 

Elektromos raliautón dolgozik az M-Sport

Március 20.
Új vizekre evez a márka világbajnokság címvédő csapata, Malcolm Wilson most azt vette a fejébe, hogy tisztán villanymotorral hajtaná legújabb versenyautóját, melynek alapját az R5-ös Fiesta adja.

Az elektromos kisautók versenyeztetése kettős érzelmekkel teli, az M-Sport azonban megszavazta a bizalmat a megújulásra. A cumbriai gyár a királykategóriás fenevadjai mellett nem is olyan régen belevágott egy teljesen új projektbe, mely egy az egyben az elektromosságot helyezi az előtérbe.

A világbajnokság tavalyi szezonjában sikert-sikerre halmozó csapat a jövő felé nyit és egy teljesen új autóban gondolkodik. Minden valószínűséggel egy Ford Fiesta R5-ös alvázon alapul az új projekt, mely most már nem titok, hogy az elektromos irányt szeretné előtérbe helyezni. A briteknél egy egy napos esemény keretében Malcolm Wilson irányításával ki szeretnék értékelni, pontosan mennyi terhet visel el és mennyi ideig tarthat ki egy leendő elektromos versenyautó akkumulátora.

"Mindig is kerestük a kihívásokat." - osztotta meg gondolatait Malcolm Wilson az autosport.com-nak. "Úgy gondolom ez a technológia a következő lépés lehet ebben a sportban. Pontos technikai részleteket egyelőre nem szeretnék még nyilvánosságra hozni, viszont az nem titok, több vállalattal összefogva próbáljuk a lehető legtöbbet kihozni ebből a megújulásból. Annyit megerősíthetek, hogy jelen pillanatban a dolgok jó irányba haladnak, és ha továbbra is képesek leszünk a tesztek során sikereket elérni, akkor év végére akár egy valódi produktum lehet a dologból.

Az R5-ös lehet az alap, de tényleg csak a kiindulást adhatja meg." - vázolta az irányelveket Malcolm Wilson. A projekt az M-Sport jövőbeni elkötelezettségét is alátámasztaná a WRC elektromos autóira vonatkozó lehetséges szabályozási változásokra.

"Jelen pillanatban ez nem a világbajnokságról szól." - tette hozzá. "Első körben mindössze annyit szeretnénk elérni, hogy olyan autót gyárthassunk, amely versenyképes áron képes egy egy napos futamot letudni. Tudjuk jól, hogy a piacon már van egy négykerék meghajtású autó, ami ehhez a projekthez hasonló, és biztos vagyok abban, hogy a technológia ott van a szeren."

A Ford Performance igazgatója, Mark Rushbrook szerint a gyártónak nem sürgető egy elektromos rallyautó gyártása, de nem is lehet teljes mértékben elzárkózni tőle. "Tekintetbe véve a közútra szóló autós terveinket, kétségtelenül van belső égésű, hibrid és teljes elektromos modellünk, és természetesen ugyanúgy szükségünk van a motorsportra is." - mondta az Autosportnak. "Nem feltétlenül akarjuk, hogy az összes sorozatunk elektromos legyen, keveréket szeretnénk. A Rally VB nem szól még erről, nem is várjuk el, de akár egy eTurbo-nak lehet a közeljövőben keresnivalója a sorozatban."

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33