l1
l2


+

 

Új fejlesztésekkel érkezik a Citroen dél-Amerikába

Április 23.
Három párossal támadja a világbajnokság második murvás futamát a Citroen Racing - a franciák Argentínába az új fejlesztéseket kapott C3 WRC-vel, valamint a Kris Meeke, Craig Breen és Khalid Al-Qassimi alkotta versenyzőtrióval érkezik.

A világbajnoki futamok szervezői minden évben kedveskednek valami plusszal, az argentin illetékesek azonban központnak a már hagyományosnak számító, Cordoba városát azért meghagyták, mint biztos kiindulási pont. Minden évben rajongók tömkelege látogat el az eseményre Európából is, ahol az autók és a párosok egyaránt izgalmakkal telve várják a rajt pillanatát, hogy a régió kemény kavicsos útjai mentén szárnyaljanak nyüzsgő sebességükkel. A legutóbbi tizenhárom argentin futamból tízet győztesként ünnepelhetett a márka, így nem csoda, hogy a Citroen különleges helyet foglal el a helyi rajongók szívében, akik az egész hétvégén hatalmas számokat képviselnek az utak mentén. Kris Meeke, aki a 2014-es harmadik helyezést követően egy 2015-ös győzelemnek is örülhetett, az argentin rajongók körében hamar népszerűvé vált. A márciusi mexikói harmadik hely után Meeke elhatározta, hogy a szezon második teljes egészében murvás állomásán az élmezőnyben szeretne dominálni, hiszen e futam egyben az egyik kedvenc eseményét is jelenti. Ugyanez mondható el Craig Breen részéről is, aki rövidebb szünet után térhet vissza újból a C3-asba, miután Svédországban másodikként ünnepelhetett a célban. Az ír fiú az első napon kedvező helyzetben lesz rajtpozíció tekintetében, ami segíthet neki újból felvenni a VB-s ritmust. A Citroen két vezető pilótája mellé Dél-Amerikából Khalid Al-Qassimi csatlakozik, aki 2015-ben hatodik lett Argentínában, idén pedig első ízben foglalhat helyet a C3-asban.

ÚJABB FEJLESZTÉSEKET HAJTOTTAK VÉGRE A C3 WRC-BEN
Miután rendkívül hatékonyan teljesítettek a franciák Mexikóban - több szakaszról is a legjobb idővel jöttek le - a végeredményként felmutatható összetettbeli harmadik hellyel a C3 WRC összképe ismét javult. A csapat újdonságként az egyik alvázrészt dolgozta át, amelynek célja az autó hátsó tengelyére történő frissítés bevezetése volt. Ez a lépés is bizonyíték arra, hogy a csapat Satory székhelyén a mérnökök folyamatosan törekszenek a teljesítménynövekedésre. Meg kell hagyni, hogy még ennek fényében is a futam egy kemény kihívást jelent majd a franciák számára. Mexikóban az útvonal idén minimálisan változott az előző évi menetrendhez képest – a módosítások nagy része pedig vasárnapra terjed ki, mely napon lényegében a menetirány megváltoztatása jelenti a módosítást. Mindezek ellenére bízik a Citroen a frissítésben, és remélik, hogy a nehézségeket jelentő körülmények között is képesek lesznek eredményesen bizonyítani.

Pierre Budar, a Citroen Racing Csapatfőnöke:
"Argentínában a célunk a dobogó megszerzése lesz! Ez egy olyan esemény, melynek sajátosságait már igazán jól ismerjük. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy ez a rali néha kiszámíthatatlan, nagyrészt a kavicsos utak meglehetősen durva jellege miatt. A csapat minden nap fáradhatatlanul dolgozik, hogy tovább javítsa és finomítsa a C3 WRC-t. A hátsó tengely frissítésének a célja, hogy biztosítsa a még következetesebb kezelhetőséget, függetlenül az útfelület változásaitól, és ezáltal nagyobb bizalmat teremtsen a vezető és autó között. Bár Craig nem rendelkezik tapasztalattal ezen az ikonikus ralin, Svédországban megmutatta, hogy képes meglepetést okozni, miközben Kris korábbi győztesként rajtol el, úgyhogy szerintem jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy teljesítsük célunkat."

Kris Meeke:
"A világbajnokság ötödik állomására igen eltökélt szándékokkal érkezem, hogy növeljem pontszámomat a ranglistán. A dolgom nem lesz egyszerű, tudom, hiszen ez a rali egy különleges kihívás, tiszteletben kell tartani szinte minden egyes szakaszát. Mindent megteszek majd, ami tőlem telik, de ha az időjárás nem akarja az igazat, akkor nehéz dolgunk lesz. Az utak állapotát nagyban befolyásolják az esőzések, hiszen körülbelül az elmúlt félév csapadékmennyisége határozza meg a jelenlegi körülményeket. Mindenesetre ez egy olyan futam, amit nagyon szeretek, nemcsak a szakaszok sajátosságai, hanem a lelkes fogadtatás miatt is, amit a rajongóktól kaphatunk."

Rajthoz állások száma: 4
Legjobb eredmény: 1. (2015)

Craig Breen:
"Miután csak egyszer jártam Argentínában, akkor is csak pár kilométer erejéig, addig a többiek már évek óta ezeken a szakaszokon versenyezhetnek - attól tartok, hogy a tudásom hiánya egy kicsit hátráltat majd idők tekintetében. Egyébként mindazok ellenére, hogy hamar a pálya szélére kényszerültem tavaly, élveztem a futamot, és alig várom, hogy idén elrajtoljak. A teszt nagyon jól sikerült, jól éreztem magam az autóban annak ellenére, hogy több hete nem volt hozzá szerencsém. Bizakodva tekintek a hétvégére, aztán majd meglátjuk, mire lesz elég."

Rajthoz állások száma: 1. (2017, de idő előtt búcsúzott a mezőnytől)

Khalid Al-Qassimi:
"Úgy gondolom, hogy ez a rali igazi kihívás lesz számomra, hiszen elég régen versenyeztem itt, de nagyon várom a hétvégét. Rá kell hangolódnom, ami egy kis időt igénybe vesz majd az elején, de a rajt előtt megpróbálom előszedni a régi jegyzeteket. Az egyetlen tervem a gond nélküli célba érkezés lesz, és az, hogy élvezzem a kilométereket, miközben támogatom a csapatot is."

Rajthoz állások száma: 1
Legjobb eredmény: 6. (2015)

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33