l1
l2


+

 

Nyerni megy Argentínába a Toyota

Április 23.
Az aszfalton szerzett második hellyel felvértezve érkezik a Toyota Gazoo Racing a világbajnokság ötödik, argentin állomására. A finn csapat murvát kedvelő versenyzői bizakodva tekintenek a hétvége elé, ahol Latvala, Tanak és Lappi számára nem is lehet más a cél, mint a dobogó megszerzése.

Április 26-29. között a világbajnokság ötödik futama következik, melynek keretében Argentínába látogathatnak el a sorozat résztvevői. A tengerentúli pályák igazi különlegességet tartogatnak talajtípusaira vonatkozóan - a sokszínű murvás gyorsok egyedi kihívásokat biztosítanak, ahol a kisebb-nagyobb szikladarabok mellett azért szép számban homokos kanyarok is megtréfálhatják a bátor vállalkozókat. Az időjárás sem feltétlen kedvez minden alkalommal, hiszen a magaslati körülmények között köd és akár apró jégdarabok is fel-feltűnhetnek.

Az esemény központja Villa Carlos Paz tóparti üdülőhelyén található, körülbelül 30 perces autóútra Cordoba városától, és ahol a rali csütörtök este egy különleges szakasszal megkezdődhet. Pénteken a Calamuchita-völgy kerül a középpontba, mely térségben két körben három szakasz teljesítése került kiírásra - természetesen egy szervizpark kettévágja majd a napot egy déli Villa Carlos Paz kitérővel. Szombaton a Punilla-völgy szintén hasonló felállásban szerepel a menetrendben, hiszen itt is három szakasz lesz két körben. Vasárnap három gyorsaságival zárhatják le az argentin küzdelmeket a versenyben maradt párosok a Traslasierra hegyekben, mely napon a közkedvelt El Condor részen kétszer is versenyeznek majd a párosok, második felvonásra a powerstage plusz pontjait is itt dönthetik el.

Tommi Makinen (Toyota Gazoo Racing csapatfőnök):
"Biztos vagyok benne, hogy ebben az évben jobban teljesítünk Argentínában, mint tavaly, hiszen tizenkét hónappal ezelőtt sokat tanultunk, és persze az egész év folyamán. Autónk folyamatosan javul, és mindig könnyebb, ha másodszorra veszünk részt egy versenyen. Azonban az is igaz, hogy riválisaink erősebbek, mint valaha, úgyhogy véleményem szerint kemény csaták lesznek a hétvégén, hiszen mindenki egyenlő eséllyel vág neki a versenynek. Szardínián közel azonos feltételek mellett sikerült rákészülni Argentínára: azt hiszem, ez elég reprezentatív. Hétvégén sokféle útfelülettel találhatjuk szembe magunkat - hol puha, hol kemény, hol sziklás, hol pedig tiszta részek a jellemzőek - valószínűleg ez a legnagyobb kihívás. Remélhetőleg a legújabb fejlesztésekkel, amelyeket az autóhoz ezúttal hozzáadtunk, erősek lehetünk a különböző körülmények között: ez a célunk. Nagyon nehéz és hatalmas kihívás, de nagyon jó érzés argentin rajongók előtt versenyezni, és ezt nem csak én gondolom, hanem versenyzőim is lelkesen várják a hétvégi pillanatokat."

Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC #7):
"Argentína egy olyan hely, ahol a múltban nagyon élvezetes pillanatokat élhettem át, köztük a 2014-ben megszerzett győzelmemet is. Ez egy nagyon komoly kihívást jelentő esemény, ahol akkor kaphatod el a győzelmet jelentő ritmust, ha a dolgok tényleg problémamentesen mennek. A hétvégén különböző szakaszok keverednek, a pénteki völgyben lévő gyors és homokos utaktól, vasárnap a keményebb hegyi szakaszokon át, köztük a híres El Condor, amely ebben az évben is a powerstage-t jelenti. Borzasztó jó érzés a domboldalon álló hatalmas tömeg előtt versenyezni. Nemcsak nekünk, versenyzőknek lesz nehéz, hanem az autónak is, de tavaly sokat tanultunk. Úgy érzem, most jó a Yaris, és remélem, ezt bizonyítani is tudjuk."

Ott Tanak (Toyota Yaris WRC #8):
"Az argentin rali mindig is egy nehéz esemény volt. Vannak szép és gyors szakaszok, de néhány igazán technikás rész is, így ez egy olyan rali, ahol egy hét alatt egy kicsit mindenből kapsz. Nemcsak számunkra akadnak elgondolkodtató körülmények, hiszen sok esetben az autó szemével is látnunk kell a dolgokat. Tavaly a harmadik lettem, ami elég motivációt ad ahhoz, hogy idén is törekedjek a legjobbra. A szardíniai tesztet követően jól érzem magam: az utak a teszt során nedvesről szárazra változtak, és a felület közel olyan durva volt, mint Argentínában lesz, ezért úgy gondolom, hogy a megfelelő feltételeket kaptuk a felkészüléshez. Nagyon elégedett vagyok azokkal a fejlesztésekkel, amelyeket a kocsihoz tudtunk hozzátenni, és kíváncsian várom, hogyan fogunk megküzdeni a többiekkel."

Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC #9):
"Annak ellenére, hogy Argentínában még soha nem versenyeztem, kétszer letudtam a pályabejárást, így van némi képem arról, hogy milyen a rali. Többiektől hallottam, hogy ez lehet a legnehezebb állomása a bajnokságnak: a felszín komoly odafigyelést igényel bizonyos gyorsokon, és sok szikladarab is megbújik a pályán, ezért nagyon kell vigyázni. Úgy tűnik, hogy pénteken az utak kissé lágyabbak lesznek, mint szombaton, majd vasárnap a hegyekben pedig a laza kavicsok és a sziklák jellemzik majd a kanyarokat. Biztos vagyok benne, hogy Argentínában sokkal jobbak tudunk tenni, mint Mexikóban, ahol rengeteget tanultunk a körülményekről. Ez egy olyan futam, ahol bármi megtörténhet, így megpróbálok arra koncentrálni, hogy a rosszat elkerüljük, aztán majd meglátjuk, ez eredményben mit hoz nekünk."

Statisztika (Rally Argentina): 

Év

Jari-Matti Latvala

Ott Tanak

Esapekka Lappi

2017

5

3

-

2016

16

15

-

2015

DNF

11

-

2014

1

17

-

2013

3

-

-

2012

-

10

-

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33