l1
l2


+

 

Turán győzelemmel debütált a Hyundai-jal

Május 27.
Győzelemmel ünnepelhette első Hyundai-os versenyét Turán Frigyes és Bagaméri László – az i20 R5-össel domináns autózást bemutatva az Iseum Rallye leggyorsabb párosa fél perces előnnyel szerezte meg a győzelmet. A második helyen Vincze Ferenc érkezett, míg a dobogó legalsó fokát Ranga Péter foglalhatta el.

Vasárnap négy gyorsasági szakasszal folytatódhattak az idei év első murvás küzdelmei Szombathely környékén. A szombati kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően Turán Frigyes kezdhette meg az összetettbeli első helyről a futam második napját a Hyundai i20 R5-össel. Frici a nap első gyorsaságiján Farkaserdőn úgy érezte, szinte csak a takarítás foglalja le, mint komoly és egyben kötelező murvás feladat, ám mindezek ellenére a tizenöt kilométeres részen nem talált legyőzőre. Igaz ehhez az is kellet, hogy a mögöttük rajtoló Hadikék balesetet szenvedtek, sérült autójukkal eltorlaszolták az utat a többiek előtt, akik így megállapított időt kaptak.

A második helyen szintén egy márkaváltó versenyzőpáros következik – Vincze Ferencet Egerben még egy Skoda Fabia R5-össel láthattuk, Szombathelyre azonban fordult a kocka, hiszen új típussal és új navigátorral toporgott az Iseum rajtjánál. Jobbján Farnadi Ágnes lehetett a segítségére, míg az autó ezúttal egy Ford Fiesta R5-ös volt.

Vincze számára előrelépési lehetőség már nem nagyon akadt, ha az első helyre gondolunk, azonban igen kitartó magatartásról adott tanúbizonyságot, hiszen a nap első szakaszán még az összetettbeli negyedik helyet tudhatta a magáénak. Ehhez képest három gyors után már a dobogó középső fokán ünnepelhette meg a hétvégét. Előnye azonban izgalomra adhatott okot, hiszen a zárórészre, Hosszúperesztegre hat másodperces előnnyel érkeztek, ami talán még kedvezőnek is mondható, de a harmadik helyen érkező Ranga Péter ezt nem feltétlen gondolta így. A pécsi fiú nagyon komoly hajrát nyomott le – a huszonkét versenykilométeren a második időt érte el, és mindösszesen két másodperccel autózott csak lassabban az adott szakasz- és egyben futamgyőztestől, Turán Frigyestől. A végeredményt figyelembe véve pedig 1,1 másodperccel Vincze mögött a dobogó legalsó fokával kellett megelégednie.

A negyedik Kazár Miklós lett, míg ötödikként Balogh János érkezett. A hatodik leggyorsabb időt Bútor Róbert érte el, míg az összetettbeli hetedik pozíciónak Velenczei Ádám örülhetett. Ez utóbbi versenyző számára nem feltétlen alakultak felhőtlenül a kilométerek – viszonylag kevés murvás tapasztalat, gumi- és autógondok fényében azonban nem is annyira rossz ez a hetedik.

Az ORC mezőnyében Gyarmati Ariel örülhetett a legjobb pozíciónak, míg mögötte Hevesi István foglalta el a második helyet. A dobogósok sorát Maricsek Miklós zárja egy Mitsubishi Lancer Evo-val. Az izgalom egyébként e kategóriában is adott volt, hiszen Gyarmati Ariel az utolsó szakaszra még harmadikként érkezett, Rongitsék pedig győzelemre esélyesen vágtak neki az utolsó métereknek. A sors fintora – Rongitsék búcsúztak, Hevesinek a felforrt víz vette el a győzelmi esélyeket, így Gyarmati Ariel számára adott volt a lehetőség, amivel élni tudott.

A 2018-as Iseum Rallye végeredménye:
1. Turán Frigyes/Bagaméri László - Hyundai i20 R5 1:13:32.9
2. Vincze Ferenc/Farnadi Ágnes - Ford Fiesta R5 +31.9
3. Ranga Péter/Holczer Dániel - Skoda Fabia R5 +33.0
4. Kazár Miklós/Tóth Zsolt - Skoda Fabia R5+48.5
5. Balogh János/Szőke Tamás - Skoda Fabia R5+54.9
6. Bútor Róbert/Tagai Róbert - Skoda Fabia R5 +58.3
7. Velenczei Ádám/Szedő Csaba - Hyundai i20 R5 +1:20.1
8. Trencsényi József/Verba Gábor - Skoda Fabia R5 +1:44.6
9. Kovács Antal/Istovics Gergely - Ford Fiesta R5 +1:46.5
10. Gyarmati Ariel/Kocsis György - Mitsubishi Lancer Evo +1:57.2

Lara

 

 

 

 

 

 

 

 

33