|
Május 27. Vasárnap négy gyorsasági szakasszal folytatódhattak az idei év első murvás küzdelmei Szombathely környékén. A szombati kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően Turán Frigyes kezdhette meg az összetettbeli első helyről a futam második napját a Hyundai i20 R5-össel. Frici a nap első gyorsaságiján Farkaserdőn úgy érezte, szinte csak a takarítás foglalja le, mint komoly és egyben kötelező murvás feladat, ám mindezek ellenére a tizenöt kilométeres részen nem talált legyőzőre. Igaz ehhez az is kellet, hogy a mögöttük rajtoló Hadikék balesetet szenvedtek, sérült autójukkal eltorlaszolták az utat a többiek előtt, akik így megállapított időt kaptak. A második helyen szintén egy márkaváltó versenyzőpáros következik – Vincze Ferencet Egerben még egy Skoda Fabia R5-össel láthattuk, Szombathelyre azonban fordult a kocka, hiszen új típussal és új navigátorral toporgott az Iseum rajtjánál. Jobbján Farnadi Ágnes lehetett a segítségére, míg az autó ezúttal egy Ford Fiesta R5-ös volt. Vincze számára előrelépési lehetőség már nem nagyon akadt, ha az első helyre gondolunk, azonban igen kitartó magatartásról adott tanúbizonyságot, hiszen a nap első szakaszán még az összetettbeli negyedik helyet tudhatta a magáénak. Ehhez képest három gyors után már a dobogó középső fokán ünnepelhette meg a hétvégét. Előnye azonban izgalomra adhatott okot, hiszen a zárórészre, Hosszúperesztegre hat másodperces előnnyel érkeztek, ami talán még kedvezőnek is mondható, de a harmadik helyen érkező Ranga Péter ezt nem feltétlen gondolta így. A pécsi fiú nagyon komoly hajrát nyomott le – a huszonkét versenykilométeren a második időt érte el, és mindösszesen két másodperccel autózott csak lassabban az adott szakasz- és egyben futamgyőztestől, Turán Frigyestől. A végeredményt figyelembe véve pedig 1,1 másodperccel Vincze mögött a dobogó legalsó fokával kellett megelégednie. A negyedik Kazár Miklós lett, míg ötödikként Balogh János érkezett. A hatodik leggyorsabb időt Bútor Róbert érte el, míg az összetettbeli hetedik pozíciónak Velenczei Ádám örülhetett. Ez utóbbi versenyző számára nem feltétlen alakultak felhőtlenül a kilométerek – viszonylag kevés murvás tapasztalat, gumi- és autógondok fényében azonban nem is annyira rossz ez a hetedik. Az ORC mezőnyében Gyarmati Ariel örülhetett a legjobb pozíciónak, míg mögötte Hevesi István foglalta el a második helyet. A dobogósok sorát Maricsek Miklós zárja egy Mitsubishi Lancer Evo-val. Az izgalom egyébként e kategóriában is adott volt, hiszen Gyarmati Ariel az utolsó szakaszra még harmadikként érkezett, Rongitsék pedig győzelemre esélyesen vágtak neki az utolsó métereknek. A sors fintora – Rongitsék búcsúztak, Hevesinek a felforrt víz vette el a győzelmi esélyeket, így Gyarmati Ariel számára adott volt a lehetőség, amivel élni tudott. A 2018-as Iseum Rallye végeredménye: Lara |
33 |